וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא היה כדבר הזה: היריבות יוצאת הדופן בין ברצלונה לפ.ס.ז'

זה החל עם מאבקים בשוק ההעברות, הגיע לשיא עם "מכות מתחת לחגורה" עם ניימאר ומסי והונצח באמצעות ויכוח סוער על עתיד הכדורגל. ה"מלחמה הקרה" בין ברצלונה לפ.ס.ז' מתרחשת כבר שנים מאחורי הקלעים: "גם האיבה של בארסה לריאל לא משתווה לזה". הערב ייכתב פרק חדש ביריבות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.4/ספורט1

בספרד מגדירים זאת כבר שנים כ"מלחמה קרה". המטען ההיסטורי של ברצלונה ופריז סן ז'רמן לא הולך הרבה אחורה, ובוודאי לא משתווה ליריבויות עתיקות יומין אחרות של שתי הקבוצות - ובכל זאת נדמה שמדובר במפגש הלוהט ביותר שיש לכדורגל העולמי להציע כיום, גם ואולי בעיקר בגלל המתיחות מחוץ למגרש.

ב"אתלטיק" התחקו אחר היריבות יוצאת הדופן, ובכתבה ארוכה שסוקרת את שורשיה טענו שהיא החלה ב-2012, כשפ.ס.ז' "גנבה" לבארסה בדקה ה-90 את טיאגו סילבה, אותו סימנה כיורשו של קרלס פויול. שנה לאחר מכן ברצלונה ניסתה לשים את ידה את מרקיניוס, וידם של הקטארים שוב הייתה על העליונה. זו הייתה רק יריית הפתיחה.

על כר הדשא ברצלונה התנחמה בניצחונות משכנעים על פ.ס.ז' בשלושה מפגשי נוקאאוט בליגת האלופות - כולל הרמונטאדה הבלתי נשכחת עם 1:6 אדיר בקאמפ נואו - אבל מחוצה לו הפסידה ליריבה החדשה שוב ושוב. חודשים ספורים אחרי אותו 1:6 מפורסם, הגיעה המתיחות לשיאה כשפ.ס.ז' רכשה את ניימאר תמורת 222 מיליון יורו - סכום שנותר עד היום שיא כל הזמנים.

"האיבה של ברצלונה כלפי פ.ס.ז' הגיעה לממדים חדשים ולגבהים חסרי תקדים סביב המעבר של ניימאר", כתבו ב"אתלטיק", וגורם בהנהלת ברצלונה הגדיל ואמר בעילום שם: "אם צריך לדרג את היריבויות של ברצלונה, פ.ס.ז' ללא ספק נמצאת בטופ. לפעמים נראה שהאיבה כלפיה אפילו יותר גדולה מאשר זו שיש לנו לריאל מדריד".

ליאונל מסי, ניימאר, שחקני פריז סן ז'רמן. רויטרס
הלב של בארסה נשבר. מסי וניימאר/רויטרס

הקש ששבר את גב הגמל, כמובן, היה מעברו של ליאו מסי לפריז שכמו במקרה ניימאר היה "מכה מתחת לחגורה" עבור בארסה. ברצלונה אמנם הייתה זו שיזמה את הפרידה, אבל העזיבה דווקא לפ.ס.ז' הכאיבה מאוד. "מנקודת מבט סנטימנטלית, לא הייתה יכולה להיות לאוהדי בארסה התמודדות קשה יותר מאשר לראות את מסי במדי פ.ס.ז'", נכתב.

בין מפגש אחר למשנהו בליגת האלופות, הכסף הקטארי המשיך לפגוע בבארסה. פ.ס.ז' הצליחה לגנוב את עוסמאן דמבלה, מנעה בכוח את מעברו של מרקו וראטי לקטלוניה, ולפי דיווחים גם חסמה כל אפשרות שניימאר יחזור למועדון בו פרח.

על כר הדשא גם יחסי הכוחות השתנו. במפגש בשמינית גמר האלופות ב-2021 היא דילגה מעל בארסה די בקלות, עם 1:4 מהדהד בפארק דה פראנס.

בינתיים הקרב בין השתיים עבר גם לזירה רחבה יותר: מצד אחד עמד נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה בראש פרוייקט הסופר-ליג, ומנגד נאסר אל חלאיפי ניצב בקצה השני של הסקאלה. במסדורונות פיפ"א, הוויכוחים בין השניים על עתיד הכדורגל התלהטו ולפי דיווחים, גורמים שונים אף יזמו פגישת פיוס שנערכה בין הצדדים בשנה שעברה, אבל לא הובילה להרגעה ממשית של הרוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה. רויטרס
עוד נדבך ליריבות המתהווה. לאפורטה/רויטרס

הפסקת אש בין הצדדים לא נראית באופק, ונותר רק לראות מה יטמון בחובו הפרק החדש ביריבות היוצאת דופן של הכדורגל העולמי. גם הפעם יקודמו אינספור עלילות משנה תחת הסיפור הגדול יותר.

ליאו מסי וניימאר כבר לא יהיו על המגרש, אבל לואיס אנריקה - אגדת ברצלונה - יעמוד על הקווים מנגד וינסה לגבור על צ'אבי, ששימש כקפטן שלו בעת שאימן בברצלונה; קיליאן אמבפה יפגוש את רוברט לבנדובסקי בדו קרב החלוצים, ויקווה לשלוח מסר רגע לפני המעבר לריאל מדריד השנואה; מצ'-אפ הכישרונות הצעירים בין וורן זאיר-אמרי ולאמין ימאל ייבדק בזכוכית מגדלת; אבל מעל הכל, דבר אחד ברור: כך או אחרת, הדם הרע בין המועדונים יימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully