וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד המשחקים הגדולים אי פעם", אז למה אף אחת לא מרוצה?

ה-3:3 הענק בין ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי סחט את מיטב המחמאות בתקשורת העולמית, אבל שתי הקבוצות מרגישות פספוס: גווארדיולה עקץ, אנצ'לוטי כעס, ודווקא מצבו של כר הדשא הפך לעיסוק מרכזי. וגם: התקדים המעודד לכל קבוצה. התגובות והמספרים

דריבל, 9.4/עריכת וידאו: זיו שטיינר

הציפיות היו בשמיים כבר מהרגע שריאל מדריד הוגרלה נגד מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות, אולם ה-3:3 המדהים שראינו הלילה (שלישי) התעלה מעבר לכל דמיון אפשרי. שיאנית הזכיות בגביע אירופה בכל הזמנים נקלעה לפיגור תוך 108 שניות והצליחה להפוך את זה ליתרון כבר בדקה ה-14, אלופת היבשת הגיבה במהפך משלה אבל פדריקו ואלוורדה חתם את חגיגת השערים המרהיבים שקיבלנו בסנטיאגו ברנבאו והעביר את ההכרעה לגומלין ביום רביעי הבא.

לשתי הקבוצות יש תקדים מעודד לקראת המשחק באנגליה: מנצ'סטר סיטי עלתה שלב במסגרות האירופיות בכל תשע הפעמים הקודמות שסיימה בתיקו את המשחק הראשון בחוץ, בעוד שריאל מדריד אמנם הודחה בתשעה מ-11 המקרים בהם התחילה דו-קרב במפעל בינלאומי עם תיקו בבית, אבל בשתי הפעמים שהצליחה להעפיל, זה קרה במנצ'סטר.

"רציתי שנשיג מקדמה קטנה, אבל עלינו להיות מרוצים. אם נתחרה כך גם בגומלין, נוכל לעלות", אמר מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי. ואלוורדה שכפה 3:3 עם שער שוויון בדקה ה-78, אמר: "השער מעודד אותנו לקראת הגומלין, התיקו מרגיש כמו הפסד. צריך להשתמש בזה כדלק ולבוא רעבים להעפיל. שתי הקבוצות עשו משחק גדול".

פדריקו ואלוורדה, קשר ריאל מדריד. GettyImages
ואלוורדה מנע את ההפסד, אבל עדיין הרגיש כאילו הוא קרה/GettyImages

פפ גווארדיולה התייחס בציניות לסגירת גג האצטדיון שהעסיקה את כולם לפני המשחק: "האמת שאני אוהב לראות את השמיים. האצטדיון מדהים, עכשיו רק נשאר לדאוג לדשא. חייבים לשפר את זה ושיהיה משטח טוב כמו שהיה תמיד במדריד". מאמן סיטי ניתח: "לא ניתן לשלוט במתפרצות שלהם, אנחנו יודעים שבמגרש הזה המשחק אף פעם לא גמור. הקאמבקים שלהם? גם אנחנו חזרנו, בתנאים של עומס משחקים ופציעות. השחקנים ממשיכים להרשים אותי, אנחנו שומרים על יציבות ותחרותיות, הם נפלאים".

במסיבת העיתונאים גווארדיולה המשיך ואמר: "אני מקווה שפלורנטינו לא ייעלב, כי האצטדיון באמת מרשים וניכר שעשו בו עבודה מרשימה, אבל השחקנים שלי הודו שהמשטח היה בעייתי מאוד".

לגבי פיל פודן, שכבש שער עצום והשווה זמנית ל-2:2, אבל נפגע והוחלף לקראת הסיום, גווארדיולה הבהיר: "זו מכה. הוא כעס עליי שהחלפתי אותו, אבל הוא הבקיע עוד שער פנטסטי". הקשר עצמו היה אופטימי: "מקווה שאני בסדר, קיבלתי 'רגל עץ' חזקה אבל יש לי קצת זמן להתאושש. השער? הרגשתי חיבור מתוק עם הכדור, אני עובד באימונים על מצבי קבלת הכדור על סף הרחבה".

עוד בוואלה!

טשואמני ייעדר מהגומלין, פפ על דה בראונה: "הקיא בחדר ההלבשה"

לכתבה המלאה
פיל פודן, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
אמור להתאושש עד שבוע הבא. פודן חוגג את הביצוע יוצא הדופן/רויטרס

רודרי התייחס גם כן למצב הדשא ואמר: "המשטח היה רע מאוד, וזה פגע בנו. אני לא מנסה למצוא תירוצים, אבל המשטח פשוט לא היה טוב, ולא מעט פעמים לא הצלחנו לפתח התקפות בגלל זה. הברנבאו תמיד היה מקדש של כדורגל, תמיד היו שם את התנאים הכי טובים שיש. זה עדיין נכון בהרבה מאוד מובנים, אבל הדשא בעייתי".

בתקשורת האנגלית והספרדית התמוגגו מהמשחק הנפלא, וב"דיילי מייל" כבר הגדירו אותו כ"אחד המשחקים הגדולים בתולדות ליגת האלופות, בהתחשב במעמד, באיכות של שתי הקבוצות ובדרגת הקושי של השערים שנכבשו". ובכל זאת, שתי הקבוצות יצאו לא מרוצות, כשגווארדיולה מסביר ש"התיקו מרגיש כמו הפסד" ומנגד אנצ'לוטי מסיים את המשחק כשהוא כועס על השופט שלא הוסיף מספיק זמן לטענתו, ומודה ש"עכשיו הסיכויים נוטים לטובת סיטי".

ארלינג הולאנד, מנצ'סטר סיטי לצד ג'וד בלינגהאם, ריאל מדריד. Jean Catuffe, GettyImages
אף צד לא מרוצה. הולאנד לצד בלינגהאם/GettyImages, Jean Catuffe

המספרים

* מנצ'סטר סיטי לא הפסידה כבר 22 משחקים רצופים בליגת האלופות. אם תחבר עוד שלושה ללא הפסד, היא תשווה את השיא של מנצ'סטר יונייטד מימי אלכס פרגוסון.

* רודרי לא הפסיד משחק במדי מנצ'סטר סיטי כבר 14 חודשים - 65 הופעות ברצף.

* רק משחק נוקאאוט אחד בתולדות ליגת האלופות סיפק שלושה שערים ב-14 הדקות הראשונות: מנצ'סטר סיטי נגד טוטנהאם באפריל 2019 (2:2 אחרי 11 דקות).

* פיל פודן הגיע לחמישה שערים בעונת ליגת האלופות אחת לראשונה בקריירה. יש לו שישה שערים מחוץ לרחבה העונה בכל המסגרות - יותר מכל שחקני הפרמיירליג.

שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה לפני שחקן ריאל מדריד ויניסיוס. Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images, GettyImages
שחקן מנצ'סטר סיטי ברנרדו סילבה לפני שחקן ריאל מדריד ויניסיוס/GettyImages, Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images

* ברנרדו סילבה אחראי לשער השני הכי מהיר שנכבש לרשת ריאל מדריד בברנבאו בליגת האלופות, לאחר דקה ו-48 שניות, אחרי שמריו מנדז'וקיץ' הבקיע תוך דקה ו-17 שניות באפריל 2018.

* זאת הפעם הרביעית בהיסטוריה של ליגת האלופות ששתי קבוצות כובשות שלושה שערים ומעלה זו מול זו במשחק הראשון מתוך שניים בשלב נוקאאוט. המקרה הקודם היה גם כן בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד, ב-3:4 באיתיחאד ב-2022.

* ריאל מדריד עומדת על רצף של 27 משחקי בית ללא הפסד בכל המסגרות (21 ניצחונות), הארוך ביותר שלה מאז ספטמבר 2013. הבלאנקוס גם כבשו בכל 34 משחקיהם האחרונים בברנבאו בליגת האלופות - הרצף הארוך ביותר אי פעם במפעל.

* מאז ה-29 בפברואר 2000, ריאל מדריד לא ספגה שלושה שערים מחוץ לרחבה במשחק ליגת האלופות. באיירן מינכן עשתה לה את אז, מנצ'סטר סיטי שחזרה זאת הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully