וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעולם לא חוויתי דבר כזה": דיוויד בלאט נזכר בנס ז'לגיריס

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 12:21

20 שנה לסל המפורסם של דרק שארפ. מי ששימש כעוזרו של פיני גרשון במשחק המיתולוגי מודה: "היו שמונה אירועים שאם אחד מהם לא היה קורה, לא היינו מנצחים. לא התאמנו על המהלך הזה, אבל זה לא רק מזל - צריך גם יכולות"

מחוץ לקווים, 7.4/ספורט1

מכבי תל אביב מציינת היום (שני) 20 שנה לאחד המשחקים הגדולים בתולדותיה - נס ז'לגיריס הבלתי נשכח, במהלכו קלע דרק שארפ שלשה בלתי נתפסת, שלח את המשחק להארכה וסייע לצהובים להעפיל לפיינל פור ביתי - פיינל פור בו זכו, כמובן, באליפות אירופה.

דייויד בלאט, ששימש כעוזרו של פיני גרשון באותו משחק, העניק ריאיון לאתר הרשמי של המועדון ובו נשאל על כך שבמהלך המפורסם היתה חמישיית מחליפים על הפרקט - שארפ, יותם הלפרין, טל בורשטיין, דייויד בלו וגור שלף. "ממש לא ויתרנו", סיפר. "קודם כל היו נסיבות כמו שתואר וחלק מהשחקנים יצאו בחמש עבירות כי היינו חייבים לעצור את השעון ולעשות פאולים. ניקולה (וויצ'יץ'), שהוא כמובן אחד הגדולים שלנו בכל הזמנים, יצא מכיוון שרצינו חמישה שחקנים שיוכלו לקלוע משלוש ופיני הלך עם הרכב שהוא בדיוק בשביל זה".

בלאט הוסיף ונזכר: "ניקו היה במגרש ב-2.2 שניות לסיום ואחר כך הוא יצא. אולי יש מי שלא זוכר, אבל הוא עשה את המהלך אולי הכי גדול במשחק, כי הוא יידע את השופט שטאנוקה בירד תמיד נכנס מוקדם לקחת ריבאונד אחרי זריקת עונשין. ותודה לאל שגוסטאס החטיא לא רק את הראשונה, אלא גם את השניה - והוא היה אחד מקלעי העונשין הכי טובים ביורוליג (17 מ-17 עונתי עד לשלב זה). ואז השופט באמת שרק להפרה ונתן לנו את הכדור אחרי שתי ההחטאות, כי במהלך הזה הוא נכנס מוקדם. זה נתן לנו את ההזדמנות לעשות את החילוף עם גור, להכניס אותו וזה כמובן הסתיים עם הזריקה המפורסמת של דרק. המסירה של גור הייתה כל כך פנטסטית ומדויקת לאורך כל המגרש, זה נתן לדריק את ההזדמנות לתפוס טוב את הכדור ולעשות את המהלך שלו".

"היו איזה שמונה אירועים ב-46 השניות האחרונות ואפילו אם אחד מהם לא היה קורה, לא היינו מנצחים", הוסיף בלאט, וסיפר על המהלך המפורסם: "לא היה לנו פסק זמן וזה לא משהו שהתאמנו עליו באימונים, אבל אני יכול להגיד לך שקודם כל גור היה ידוע כמוסר מצוין וגם ידוע שעם יד שמאל היה יכול למסור את הכדור לאורך כל המגרש יותר טוב מכל אחד אחר. בכלל, אני מרגיש שיחד עם המזל הטוב של כל הדברים שקרו יחד, פיני ניהל את הדקות האחרונות בצורה יוצאת מהכלל ויוצאת דופן. זה לא רק מזל, כי כדי שהדברים יסתיימו טוב אתה צריך יכולות של השחקנים כדי שיוכלו לבצע את מה שהיה צריך לבצע, אבל היה שילוב של לא מעט דברים שהסתדרו לטובתנו ובגדול".

פיני גרשון, דיוויד בלאט, נס ז'לגיריס. עדי אבישי, מעריב
משחק בלתי נשכח. בלאט וגרשון, בדיוק לפני 20 שנה/מעריב, עדי אבישי

לאחר השלשה המפורסמת של שארפ, כאמור, נכנסו הקבוצות להארכה - אך שם המומנטום הצהוב לא הותיר לארווידאס סאבוניס וחבריו שום סיכוי. "חוץ מהשמחה הטבעית שכל אחד מאיתנו הרגיש, הדבר הראשון שעלה לי בראש זה שאין להם סיכוי ושאנחנו לוקחים את המשחק הזה בקלות", נזכר בלאט. "גם בלי אנתוני ובלי שאראס, זה לא משנה. הם גם היו בלי סאבוניס, שהיה גדול ויצא ב-5 עבירות. זה שלנו גם מבחינת היכולות וגם מבחינת מצב הרוח של כולם. אמרתי לעצמי גם כבר באותו רגע שאנחנו לוקחים גם את הפיינל פור, כי זה הגורל".

כשנשאל היכן הוא מדרג את המשחק הזה ברשימת המשחקים המשוגעים בהם לקח חלק, אמר: "בגלל כמות הדברים שהיו חייבים לקרות בזמן הקצר הזה, באולם שלנו, אני לא חושב שחוויתי מקרה כזה כל כך מיוחד. למרות שהיו הרבה מקרים מיוחדים. כמכלול של דברים שקרו במשחק אחד, לא חוויתי מעולם דבר כזה ותחת נסיבות כאלה ספציפיות. לא היה כדבר הזה. היו המון ניצחונות של שניות אחרונות ותוצאות שהפכנו והצלחנו לנצח, כמו שכולם זוכרים, אבל נסיבות כמו אלה לא היו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully