וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת אור בחושך: המספרים של אבדיה בעונה העגומה של וושינגטון

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 7:55

רק ג'ואל אמביד רשם העונה שורה סטטיסטית דומה לזו של הישראלי מול טורונטו, ובטבלת הדאבל-דאבלים אבדיה מקדים שלל כוכבים. הוויזארדס שברו את שיא ההפסדים שלהם לעונה אחת: "מנסים ללמוד איך לנצח"

דני אבדיה באימון וושינגטון וויזארדס/חשבון ה-X של WashWizards

דני אבדיה עובר עונה מתסכלת מאוד ב-NBA. מחד, הוא רושם את יכולתו הטובה בקריירה, שובר שיאים אישיים כמעט מדי חודש, ומתפתח לכוכב של ממש. מאידך, וושינגטון שוברת שיאים גם כן, אך במקרה שלה מדובר בשיאי שפל: הלילה (בין ראשון לשני) סיים הישראלי את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה עם 32 נקודות ו-10 ריבאונדים, אך הוויזארדס נכנעו לטורונטו החלשה 130:122, ובכך ציינו את הפסדם ה-64 העונה - הכי הרבה הפסדים בעונה אחת לקבוצה מהבירה.

אבדיה הוסיף גם 5 אסיסטים, 3 חסימות ו-2 חטיפות. השחקן היחיד שרשם לפחות 32 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חסימות ו-2 חטיפות העונה היה אחד העונה לשם ג'ואל אמביד. בכל ההיסטוריה של וושינגטון היה רק שחקן אחד אחר שעשה זאת - אלווין הייז האגדי.

לפחות מבחינה סטטיסטית, מדובר במשחקו השני הכי טוב של הישראלי בליגה הטובה בעולם. לפני כחודשיים התפוצץ עם 43 נקודות ו-15 ריבאונדים מול ניו אורלינס, אך מלבד זאת, מעולם לא חצה את מחסום 30 הנקודות במשחק NBA.

מאז תחילת 2024, רשם אבדיה 13 דאבל דאבלים. מאז תחילת העונה יש לו 17 כאלה, כמובן שיא אישי לעונה אחת, שמציב אותו במקום ה-40 בליגה. לשם השוואה, הישראלי המוכשר סיפק העונה יותר דאבל-דאבל מהשחקנים הבאים: מיילס טרנר, דניאל גאפורד, קווין דוראנט, פאולו באנקרו, קריסטאפס פורזינגיס, זאיון וויליאמסון, אנתוני אדוארדס, דווין בוקר, דמיאן לילארד, ג'מאל מארי, ג'יילן ברנסון, טוביאס האריס, דמאר דרוזן, דריימונד גרין, סטפן קרי, דיארון פוקס, דונובן מיטשל ורבים וטובים אחרים.

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. Mark Blinch, GettyImages
עוד ערב נהדר שלא הספיק. אבדיה/GettyImages, Mark Blinch

לצערו של אבדיה, היכולת הנהדרת הזאת בדרך כלל לא מתורגמת לניצחונות. לוויזארדס היו עד הלילה שתי עונות של 63 הפסדים, וכעת הם שברו את שיא המועדון העגום והיד עוד נטויה - נותרו שלושה משחקים לעונה, מה שאומר שוושינגטון עלולה לסיים ב-67:15 - רק עשר קבוצות בהיסטוריה רשמו מאזן גרוע יותר בעונה אחת.

"אף אחד מאיתנו לא אוהב להפסיד, זה לא המועדון הזה, אבל כרגע אנחנו פשוט מנסים ללמוד איך לנצח", התעקש המאמן הזמני בריאן קיף. "אני אוהב שנלחמנו. אנחנו חייבים לדעת איך לפתוח משחקים בצורה טובה יותר", הוסיף המאמן שראה את קבוצתו נקלעת ל-42:17 כבר ברבע הראשון.

קיף נשאל על היכולת של אבדיה ואמר: "ברגע שהתחלנו לשחק הוא תקף את הטבעת, לקח ריבאונדים, יצר מצבים לאחרים, חסם ועשה את הדברים שהוא בדרך כלל עושה. הוא עזר לנו לחזור למשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully