וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה מכנית או "פיגוע קלאסי"? סירוטקין טען: "נתקע לי הגז"

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 23:15

כדורגלן העבר החשוד בדריסה בהפגנה בת"א טען בדיון להארכת מעצרו: "זה לא היה מכוון". עורך דינו: "עשה הכל כדי להימנע מדריסת מפגינים". לעומת זאת, עדת ראייה סיפרה ל-103FM: "ראיתי אדם מוכה אמוק ושנאה. הוא כיוון לפגוע באישה מבוגרת"

בווידאו: הנוסעים מקללים והנהג מאיץ: תיעוד רגע דריסת המפגינים בת"א/צילום: איתי רזיאל

3 הולכי רגל נפגעו אתמול (שבת) מרכב במהלך הפגנה ברחוב שאול המלך בתל אביב, ביניהם אישה בת 50 במצב בינוני ושני פצועים במצב קל. החשוד בדריסה הוא כדורגלן העבר חיים סירוטקין, מאמן מוכר בליגות הנמוכות, ששהה ברכב יחד עם אשתו, שתועדה מקללת את המפגינים לפני הדריסה.

סירוטקין בן ה-52 שיחק בהפועל פתח תקוה בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 ובהמשך לבש את מדיהן של שמשון תל אביב, הפועל אשדוד ובית"ר שמשון תל אביב. מאז שפרש הוא עבד כמאמן בליגות הנמוכות ובין היתר עמד על הקווים של עירוני רמלה, מכבי באר יעקב, בית"ר כפר סבא, מ.ס. כפר קאסם, הכח עמידר רמת גן, שמשון תל אביב ומ.ס. טירה אותה הוא מאמן היום.

עורך דינו, עו"ד רועי קרן, אמר הבוקר: "המקרה מצער וטרגי, מציע לחכות עם החבלים בכיכר העיר. לא מדובר בדריסה מכוונת, וככל הנראה תקלה מכנית ברכב החשמלי גרמה לכך שהרכב האיץ ללא יכולת הנהג לעצור את הרכב מידית, תוך שהוא עושה כל שניתן על מנת להימנע מדריסת מפגינים".

בשעות הצהריים החל דיון בהארכת מעצרו של סירוטקין. במהלך הדיון, שאחריו הוארך מעצרו ביממה נוספת, הסביר סירוטקין את מעשיו: "נתקע לי הגז, חס וחלילה זה היה במכוון. אני מתנצל". עוד אמר עורך הדין כי למרשו "אין דבר נגד המפגינים, והניסיון לשוות נופך פוליטי-לאומני לאירוע לא ראוי, ודאי טרם יתבררו העובדות". הוא הוסיף: "השתוללות אישי ציבור מכל הקשת הפוליטית מסוכנת ומביאה לתסיסה והייתי מצפה שלא יצאו הצהרות חורצות דין בשלב זה, שכן אלה הן שמביאות לסכסוך אחים ומפלגות".

יחד עם זאת, דרור סלעי, עד ראייה, סיפקה גרסה שונה לחלוטין על המתרחש באותם רגעים.

"הייתי חלק מצעדה, משפחות החטופים קראו לנו לצעוד לכיוון בית ההסתדרות", פתח. "ראיתי ג'יפ שהגיע מכיוון מזרח, הנהג ונוסעת שאיתו התעמתו עם המפגינים וקיללו אותם. מפגינים בעצם פינו לו מקום, זזו והתפנה לו מקום. הג'יפ החל לנסוע, ובמקום להמשיך לנסוע באיטיות בין המפגינים, הוא האיץ בבת אחת למהירות גבוהה, תוך שהוא מסיט את הרכב כדי לפגוע באישה מבוגרת שעמדה מולו".

בהמשך, הוסיף: "נראה היה שהוא כיוון לאישה. ממש פיגוע דריסה כמו שהתרגלנו לראות. הוא פגע באישה מבוגרת שהוטחה על מכסה המנוע שלו ואז הוטחה על הכביש. זה היה פיגוע דריסה קלאסי. ראיתי אדם מוכה אמוק ושנאה".

אמש, חמישה מפגינים נפגעו מרכב חולף בעצרת שהתקיימה בדרך בגין שבתל אביב. אישה כבת 50 נפצעה באורח בינוני עם חבלה בחזה ו-4 פצועים נוספים נפצעו באורח קל עם מכות יבשות. צוותי מד"א שהיו במקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם למרכז הרפואי איכילוב בעיר.

בתיעוד של רגע הדריסה, והרגעים שלפניה, נראים נוסעי הרכב והנהג מקללים את המפגינים שהולכים סביבם ומקשים על המשך נסיעתם. בשלב מסוים, הנהג יצא מרכבו וקילל חלק מהמפגינים - שוטר שהיה במקום חסם אותו והחזיר אותו למושב הנהג. אז, נראה השוטר מתקדם ומנסה להכווין את הנהג כדי להוציא אותו מאזור ההפגנה. אולם, הנהג האיץ את רכבו ופגע בכמה מפגינים שעמדו בדרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully