וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר האחרון של מכבי חיפה: הנתונים לקראת המחזור ה-28

רק נס חסר תקדים יאפשר לאלופה לשמור על התואר, אז היא צריכה להתמקד במטרה ריאלית יותר: ניצחון ראשון של סגנית אצל מוליכה במסגרת הפלייאוף מאז 2009/10. וגם: המחסום של שרון מימר והיעד של גיא מלמד

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

שבת, 20:00: בני סכנין - הפועל חיפה (ספורט2)

* המאזן בין הקבוצות בליגת העל: 14:15 להפועל חיפה בניצחונות ועוד שבע תוצאות תיקו.

* בני סכנין ניצחה 1:2 בחוץ במחזור ה-23, אבל בבית לא גברה על הפועל חיפה מאז ה-1:2 באוקטובר 2016. היא רשמה מאז חמישה הפסדים ושתי תוצאות תיקו.

* סכנין סיימה את הליגה הסדירה כקבוצת הבית הגרועה בליגה, עם שני ניצחונות בלבד ב-13 משחקים.

* הפועל חיפה היא קבוצת החוץ השנייה בטיבה בליגה (27 נקודות) כשרק מכבי תל אביב מקדימה אותה (32), אבל בשני משחקיה האחרונים כאורחת היא הפסידה. שלושה הפסדי חוץ רצופים לא היו לה מאז פברואר-מרץ 2022.

* גיא מלמד כבש במחזור הקודם את שערו ה-12 העונה בליגה ובכך השווה את שיא הקריירה, אותו קבע במדי סכנין בעונה שעברה. שער נוסף יהווה שיא אישי חדש וגם יקבע שיא לשחקן כלשהו של הפועל חיפה ב-10 השנים האחרונות (כרגע השתווה לאלון תורג'מן ועדן בן בסט שהבקיעו 12 שערי ליגה כל אחד ב-2017/18).

גיא מלמד, חלוץ הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
שיא אישי חדש? גיא מלמד/מאור אלקסלסי

ראשון, 20:15: מכבי בני ריינה - הפועל באר שבע (ספורט3)

* המאזן עד כה בארבעה מפגשים בין הקבוצות: שלושה ניצחונות של הפועל באר שבע ותיקו בודד - 1:1 בגרין בסיבוב הראשון העונה.

* שרון מימר אימן מול הפועל באר שבע כבר 18 פעמים בליגה ועדיין לא ניצח. יש לו 13 הפסדים לצד חמש תוצאות תיקו.

* בני ריינה סופרת חמישה משחקים בית ללא הפסד - הרצף הכי טוב שלה בשתי העונות בליגת העל.

* הפועל באר שבע הפסידה 1:0 בשני משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה (למכבי תל אביב והפועל חיפה). בסיבוב הראשון כבר היה לה רצף של שלושה הפסדי חוץ על האפס.

* בכלל, כל שבעת המשחקים האחרונים של הפועל באר שבע הסתיימו על חודו של שער: שש פעמים 0:1 (פרט לשני הפסדי החוץ שהוזכרו, היו ארבעה ניצחונות, מהם שניים בגביע) ועוד ניצחון 1:2 במחזור הקודם מול הפועל חיפה.

* בני ריינה נותרה הקבוצה היחידה שלא נשרק לזכותה פנדל העונה. הפנדל האחרון היה של מארק קוסטה, שקבע 0:1 בפתח תקוה מול בית"ר ירושלים בפלייאוף התחתון לפני כ-11 חודשים.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יואב זיו שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול תומר חמד שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ניצח בבלומפילד במאי 2011. תומר חמד מעל יואב זיו/ברני ארדוב

שני, 20:30: מכבי תל אביב - מכבי חיפה

* זה יהיה המפגש ה-178 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 53:72 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 52 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי חיפה השלימה במהלך הליגה הסדירה דאבל עונתי ראשון על מכבי תל אביב מאז עונת 2010/11, אז ניצחה גם במפגש השלישי בפלייאוף עם צמד של תומר חמד ב-0:2 בבלומפילד.

* בכל 13 העונות האחרונות, זו שסיימה ראשונה בליגה הסדירה זכתה באליפות ולא הפסידה את משחק העונה שאירחה בפלייאוף. הפעם האחרונה שמוליכה הפסידה בבית במסגרת הפלייאוף הייתה ב-2009/10, אז מכבי חיפה נוצחה 1:0 בקרית אליעזר בידי הפועל תל אביב משער של מהראן לאלה. האדומים השלימו כזכור מהפך בפסגה בחסות הקיזוז וזכו באליפות בתוספת הזמן של מחזור הסיום הדרמטי.

* מכבי תל אביב ברצף של שישה ניצחונות ליגה, במהלכם כבשה 16 שערים. מכבי חיפה היא היחידה שניצחה אותה העונה בליגה.

* הירוקים מגיעים אחרי הפסד ביתי לבני ריינה ורצף של שלושה מחזורים ללא ניצחון. שני הפסדים רצופים בליגה לא היו לה מאז מאי 2022 (אחד מהם למכבי תל אביב) וארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון לא היו לה מאז יוני 2020 (כולל הפסד 2:0 למכבי תל אביב בבלומפילד).

* סך הכול סופרת מכבי חיפה שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. זה הרצף הכי ארוך שלה מאז ספטמבר-אוקטובר 2018, כשאז היו חמישה משחקי ליגה וביניהם הפסד 2:1 למכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו. שבעה משחקים רצופים ללא ניצחון? זה לא קרה מאז נובמבר-דצמבר 2017.

* מכבי חיפה מעולם לא הפסידה למכבי תל אביב כאשר ליאור רפאלוב פתח בהרכב. שבע פעמים ניצחה (כולל 0:1 העונה משער שלו בסיבוב הראשון בבלומפילד) וארבע פעמים סיימה בתיקו. שני ההפסדים היחידים שלו מול הצהובים היו כמחליף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully