וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אחרי 40 שנה: אתלטיק בילבאו זכתה בגביע הספרדי

אחרי דרמה גדולה ו-1:1 בתום 120 דקות, בילבאו ניצחה את מאיורקה 2:4 בפנדלים, זכתה בגביע בפעם ה-24 בתולדותיה וחגגה מול רבבות האוהדים שליוו אותה

תקציר הניצחון של בילבאו על מאיורקה בגמר גביע המלך/ספורט1

לראשונה אחרי 40 שנה, הגביע הולך לבילבאו. אתלטיק בילבאו גברה הערב (בין שבת לראשון) על מאיורקה בתום גמר טעון בסביליה, במשחק שהוכרע רק בבעיטות מ-11 מטרים אחרי 1:1 בתום 120 דקות. בפנדלים שחקני מאיורקה החמיצו פעמיים רצוף, ובילבאו ניצחה 2:4 כדי לחגוג עם 70 אלף האוהדים שליוו אותה לסביליה (רק חצי מהם נכנסו לאצטדיון) ולהקפיץ את הרבבות שנותרו בבית והתגודדו באצטדיון הביתי כדי לצפות ביחד בהישג.

עבור אתלטיק בילבאו זה גביע 24 בתולדותיה, אבל הפעם האחרונה שהניפה אותו הייתה אי שם ב-1984 לפני 40 שנה. מאז היא הגיעה לגמר עוד שש פעמים, אבל הפסידה בכל המפגשים, האחרונים היו נגד ריאל סוסיאדד ב-2019/20 ושנה לאחר מכן לברצלונה. היום נגמר הסבל.

בילבאו מדורגת שנייה במספר הזכיות בגביע המלך. הכי הרבה זכיות יש לברצלונה (31) ולריאל מדריד 20 גביעים בארון, ארבע פחות מאשר לבילבאו. בדרך לגמר, הבאסקים חלפו על פני רובי, קאיון, אייבר, אלאבס, ברצלונה שאותה ניצחו בהארכה ובמפגש הכפול בחצי הגמר חגגו בסיכום 0:4 על אתלטיקו מדריד. מגיע לה.

מן העבר השני, זו ההשתתפות הרביעית של מאיורקה בגמר גביע המלך, כשהפעם האחרונה הייתה בתחילת שנות האלפיים, בעונת 2002/3 שבה ניצחה את העולה החדשה דאז הואלבה בגמר וזכתה בתואר ראשון בתולדותיה בהובלת סמואל אטו הצעיר. היום זה נגמר בעוד הפסד, אבל בעוד ערב מרגש עבור המועדון, עם בכי על המגרש וביציעים.

שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים זכייה בגביע המלך. JAVIER SORIANO/AFP, GettyImages
שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים זכייה בגביע המלך/GettyImages, JAVIER SORIANO/AFP

בליגה נפגשו בילבאו ומאיורקה לפני כחודשיים וזה הסתיים ב-0:4 מוחץ לזכות הבאסקים, אבל השתיים נפרדו בתיקו בשלושה מארבעת המפגשים האחרונים, כך שבהחלט ייתכן שדרמה גדולה לפנינו.

ניקו וויליאמס שסבל מפציעת שריר קלה והיה בספק למשחק פתח בסופו של דבר, לעומת יראי אלברס שהוחלף בדקה ה-25 נגד ריאל מדריד ביום ראשון, ונותר מחוץ לסגל הערב. אם הוא לא יהיה כשיר, דני ויויאן פתח במרכז ההגנה במקומו. איניאקי וויליאמס מוביל את החלק הקדמי. אונאי סימון לא עומד בין הקורות על אף היותו השוער הבכיר של הקבוצה, כפי שנהג ואלוורדה בכל משחקי הגביע.

גם במאיורקה לא צפוי לעמוד בשער פרדראג ראיקוביץ', שבגביע לא שותף העונה כלל. עומאר מסקארל שנפצע נגד ולנסיה נשאר על הספסל, בעוד שמרטין ואליינט שהיה בספק פתח בסופו של דבר. קייל לארין ו-ודאט מוריצ'י מנסים להוביל את מאיורקה לגביע המלך השני שלה בהיסטוריה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים זכייה בגביע המלך. JAVIER SORIANO/AFP, GettyImages
כמה זה מתוק. בילבאו/GettyImages, JAVIER SORIANO/AFP

צפו בטירוף בסאן מאמס

מהלך המשחק

דקה 21: 0:1 למאיורקה! אחרי ניסיונות של קופטה וגונסאלס מתוך הרחבה, שנבלמו על ידי שחקני בילבאו, ראיו השאיר לדני רודריגס שבעט מדויק לפינה הימנית.

דקה 39: ניקו וויליאמס מצא את הרשת אחרי מהלך נאה באגף ימין, אבל קיבל את הכדור בנבדל - והשער נפסל בצדק.

דקה 50: בילבאו השוותה ל-1:1! רודריגס שכבש למאיורקה איבד בחצי המגרש שלו, ניקו וויליאמס חטף והשחיל מסירת עומק נהדרת לסאנסט, שהשתלט בנגיעה הראשונה ובשנייה שלח בעיטה עם רגל ימין לפינה הרחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully