וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היה אומר איתמר בן גביר? צפו במהומות הקשות במשחק הכדורגל

אוהדי היידוק ספליט התקשו להשלים עם עוד הפסד ליריבה המרה דינמו זאגרב. התוצאה: מהומות באצטדיון והרחובות, 3 שוטרים בבית החולים ו-51 עצורים

מהומות במשחק בין היידוק ספליט לדינמו זאגרב/יוטיוב

מהומה קשה אמש (חמישי) במשחק חצי גמר הגביע הקרואטי בין היידוק ספליט לדינמו זאגרב, שהסתיים בניצחון חוץ של דינמו 0:1. בתחילת השבוע הקבוצה מהבירה הגיעה לספליט ל"דרבי הנצח" של וניצחה 0:1 בליגה. אתמול היא חזרה לאצטדיון פוליוד וניצחה בתוצאה זהה בחצי גמר הגביע. שני הפסדים ליריבה המרה בתוך ארבעה ימים כנראה היו יותר מדי עבור ארגון האוהדים "טורצידה".

מיד אחרי שריקת הסיום פרצו עשרות אוהדים של היידוק ספליט לכר הדשא. אצטדיון פוליוד הוא מיושן ורחב ידיים ולמזלם של שחקני ואנשי דינמו החוגגים - הדרך מהיציע למגרש ארוכה. רובם הספיקו להבחין בהמון הזועם מתקרב ולהימלט לחדרי ההלבשה.

משטרת קרואטיה נכנסת לכוננות מיוחדת לפני כל משחק בין שתי הגדולות של הכדורגל המקומי והפעם היא הגיבה במהירות ונחישות. עשרות האוהדים שפרצו למגרש עשו את דרכם ליציע שממול כדי להתעמת עם אוהדי דינמו - אבל השוטרים הגיבו באגרסיביות רבה והצליחו להניס אותם לאחור ובחזרה ליציע שלהם.

אוהדי דינמו, בעיקר חברי ארגון BBB (Bad Blue Boys), נודעו לשמצה בגלל המעורבות שלהם בתקריות אלימות שחלקן גבו חיי אדם, וסביר להניח שאם אוהדי היידוק היו מצליחים להגיע אליהם אתמול, זה היה נגמר באסון.

היידוק שמאומנת על ידי אקס הפועל נצרת עילית, מיסלאב קרגולן, הוליכה את הטבלה לאורך שבועות ארוכים, אבל לאחרונה איבדה גובה רב ונשרה עד המקום השלישי. הסברה היא שהיא איבדה סיכוי לאליפות ואחרי שאתמול הודחה מהגביע, האוהדים יצאו מהכלים. המהומות גלשו גם אל מחוץ לאצטדיון ו-51 אוהדים נעצרו.

במהלך המהומות נפצעו כמה אוהדים ושלושה שוטרים פונו לבית החולים. מחוץ לאצטדיון האוהדים השליכו אבנים ובקבוקי זכוכית, והשחיתו רכוש. מסוק משטרתי הוזעק ובתקשורת ברחבי הבלקן קראו כותרות: "אצטדיון פוליוד במצב של סגר", "ספליט עולה באש", "מלחמה ברחובות ספליט".

"אין שום הצדקה לאלימות כזו ואני מגנה אותה בכל תוקף", אמר ראש עיריית ספליט, איביצה פוליאק, "אני מצטער על הסצנות הקשות הללו ומקווה שלא נחזה בהן שוב בעיר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully