וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"48 אלף אוהדי גלזגו ריינג'רס עומדים להפר את החוק בדרבי"

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 10:22

"חוקי שנאה" חדשים בסקוטלנד אוסרים עלבונות על רקע דתי, אוהדי ריינג'רס נסערים לפני הקרב העירוני מול סלטיק: "זה מטורף". ואף מילה על דגלי פלסטין

אורח בהפתעה, דריבל, 2.4/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

מתיחות גדולה בסקוטלנד על רקע חוקים חדשים במדינה, שגרמו לשחקן העבר והפרשן אלי מקויסט להצהיר שהוא - יחד עם 48,000 אוהדי גלזגו ריינג'רס - יפרו אותם בדרבי הלוהט של סקוטלנד, האולד פירם מול סלטיק ביום ראשון.

חוק פשעי השנאה והסדר הציבורי נכנס לתוקף ביום שני, והוא אוסר "הבעת שנאה" בכל הנוגע לגיל, נכות, דת, נטייה מינית, זהות טרנסג'נדרית או מגדר. חלוץ סקוטלנד וריינג'רס לשעבר, מקויסט בן ה-61, תיאר את החוק החדש כ"טירוף", והבהיר שהאוהדים באצטדיון אייברוקס בסוף השבוע יהיו בסיכון גבוה להפר אותו.

אוהדי ריינג'רס. רויטרס
כולם ייעצרו? אוהדי ריינג'רס/רויטרס

העימות בין המועדונים היריבים גדוש בהקנטות הדדיות, כולל על רקע דתי. שורשיה של סלטיק הם קתוליים, בעוד שאוהדי ריינג'רס הם בדרך כלל פרוטסטנטים. העימותים בין היריבות כוללים קריאות עדתיות וכרזות פוגעניות, כולל שירים מרושעים שנאסרו.

סלטיק מובילה את טבלת הפרמיירשיפ הסקוטית בנקודה בלבד לפני יריביתה המרה ריינג'רס, שעם משחק חסר. אוהדי סלטיק לא יהיו נוכחים באייברוקס הפעם, אך אוהדי החוץ יחזרו לדרבים בעונה הבאה לאחר שהושגה פשרה ו"הפסקת אש" בין שני המועדונים.

מקויסט אומר ש"יש לנו חוק שנאה שנכנס במדינה. ואני מבטיח לכם, ביום ראשון הבא באייברוקס, יחד עם 48,000 איש, כולם יפרו את חוק השנאה במשחק של ריינג'רס נגד סלטיק שכולנו הולכים אליו. זה טירוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין. רויטרס
זה מותר? אוהדי סלטיק תומכים במשטר הטרור/רויטרס

מקויסט טוען שהחוק החדש אינו אהוב במשטרה מכיוון שאי אפשר לאכוף אותו. "זה בדיוק מה שהמשטרה חושבת. דובר המשטרה יצא ופחות או יותר אמר את זה", הוסיף, "ברור שהוא לא יכול להגיד את זה כי הוא יסתבך, אבל כל אחד עם שני תאי מוח בראש יודע שזה טירוף, מטורף. אין אף אחד במדינה שלנו שחושב שזה רעיון טוב".

הדבר מעורר סערה ציבורית, וגם הסופרת של "הארי פוטר", ג'יי קיי רולינג, כבר אתגרה את המשטרה וקראה לעצור אותה לאחר שביצעה עבירה לכאורה ותיארה בצורה בוטה כמה נשים טרנסג'נדריות. רולינג אמרה שהחקיקה החדשה פוגעת ב"חופש הביטוי והאמונה". כמו כן, רבים בסקוטלנד תהו איך קיים איסור נגד פשעי שנאה, אבל אין איסור בתמיכה בפשעי שנאה, כפי שקיים ביציעי סלטיק עם התמיכה העיוורת בפלסטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully