וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת על אלימות אוהדים: "אם לא נגדע אותה - לא יהיה ספורט"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 20:22

יו"ר ועדת המשנה לספורט ערך דיון בנושא האלימות והגזענות במגרשים. מנכ"ל הפועל תל אביב התגונן: "אנחנו הבעיה?", מנכ"ל מכבי תל אביב: "אצלנו אין בעיה של אלימות, הענישה צריכה להיות ספציפית"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 1.4/ספורט1

ועדת חינוך וספורט של הכנסת דנה היום (שלישי) באלימות של אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל. יו"ר ועדת המשנה לספורט, ח"כ סימון דוידסון, פתח את הדיון כשדיבר על האירועים בספורט וסקר את דוח האלימות והגזענות במגרשים, ואמר: "אסור לנו להפוך את הספורט לכלי ניגוח פוליטי ולהכליל נגד קבוצות אוהדים. מצד שני האלימות יכולה לחסל את הספורט הישראלי. אם לא נדע לגדוע את האלימות לא יהיה לנו ספורט. ספורט זה כלי חינוכי שמרחיק ילדים מפשע. סגירה של אולם או מגרש זה פגיעה חמורה בערך הזה".

סנ"צ, איציק עמיר, נציג המשטרה: "בקרוב נפעיל קנסות מנהליים. המלחמה עיכבה את ההסמכה ובשבועות הקרובים נתחיל באכיפה. עושים מאמץ שכבר העונה ניתן דוחות. זאת פריצת דרך משמעותית. למשל איסור כניסה למגרש- 3000 ₪ קנס לעבירה ראשונה" . עמיר עדכן סטטוס על אוהד הפועל ת"א אלים נגד אוהד הפועל חיפה, הלך למשחק כדורסל באישור בית המשפט, גורש רק ממגרש כדורגל. בקרוב יוגשו כתבי אישום נגד המעורבים בעבירות אלימות חמורות". ח"כ קטי שטרית אמרה בעקבות דברי נציג המשטרה: "לא יכול להיות המצלמות לא מזהות את האוהדים. מרגיש לי שיש פה מריחה".

קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון. קובי אליהו
קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון/קובי אליהו

מתן קפלן, סמנכ"ל הפועל ת"א כדורסל: "אין הצדקה לסגור מתקן לאימונים, אקט של ענישה. המשטרה צריכה להחליט אם אנחנו הבעיה או חלק מהפתרון. המשטרה החליטה שתומר גינת סכנה לציבור. הופכים אותנו לבעיה. אנחנו משלמים מסים ועונשים בכל ההתחייבויות ואנחנו צריכים לקבל שירות כמו שיש בעיה של פרוטקשן או פריצות. לא מבין איזה שירות ואם לא מסוגלים תגידו כי כרגע אני משלם למשטרה וגם לאיגוד הכדורסל ולא מבין למה. מתאמנת הקבוצה הבוגרת גם מחלקת הנוער ומחפשים פתרונות. העונש לא קשור לאבטחה כי מחר יש אימון של מכבי ת"א אז אין בעיה עם המתקן, יש בעיה עם הפועל ת"א".
.
עדלי מרקוס, מנכ"ל מכבי ת"א כדורסל: "אין אצלנו בעיה של אלימות. באופן כללי הענישה צריכה להיות ספציפית ולא קולקטיבית. אין בעיה להגיע לפרצופים הידועים. מי שמתנהג בצורה לא חוקית צריך להיענש באופן אישי".

אבישי רגב, סמנכ"ל ערכים בספורט: "אי אפשר לנתק את המועדונים מאחריות למה שקורה במגרשים ולהפיל את כל האחריות רק על המשטרה ולהגיד שזה קומץ. יש תכנית התערבות במועדונים שערכים בספורט מקדמת מטעם משרד התרבות והספורט יחד עם המועדונים, כולל במחלקות הילדים והנוער, כדי למנוע טרגדיה במגרשים. מצד שני, המשטרה חייבת לשנות את הגישה כלפי האוהדים ולראות בהם שותפים מלאים". רני כהן, מ"מ מנכ"ל מנהלת הליגה לכדורסל: "אנחנו בעד ענישה חמורה כמה שיותר. מברכים על פעולות המשטרה וצריך להעצים אותם. אין לנו שיניים לטפל בבעיות משמעת, זה נמצא בבית הדין של איגוד הכדורסל".

עו"ד רן כהן, ראש אגף משפטי בהתאחדות הכדורגל: "הבעיה היא שאין בהכרח זהות אינטרסים בין האוהד למועדון. יש אחריות לקבוצה על האוהדים אבל היכולת של הקבוצות לשלוט על האוהדים היא מוגבלת. שומעים את התסכול מהקבוצות בכל הקשור לאכיפה. למשל אוהד שהתפרע בסכנין שהורחק בבית המשפט מהמגרש בסכנין אבל יכול להגיע למגרשים אחרים".

זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: "בנינו תכנית חינוכית לצמצום תופעת האלימות ויצירת מרחב בטוח באירועי הספורט של בתי הספר. לבניית התכנית שותפים הפיקוח הארצי על החינוך הגופני במשרד החינוך, משרד התרבות והספורט וגורמים נוספים. אני קורא לכל משרדי הממשלה ולכל ההתאחדויות והאיגודים לשתף פעולה ולהצטרף אלינו לתכנית זו הן ברמת הפעילות החינוכית בבתי הספר והן ברמה התקציבית במטרה משותפת למגר את האלימות במגרשים לעתיד הספורט והחברה הישראלית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully