וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופציה המועדפת: על המינוי של מרקו בלבול למאמן מכבי נתניה

הניסיון הרב שלו והעובדה שהוא היה זמין באופן מיידי שכנעו את הנהלת נתניה לתת לבלבול את המושכות. המבחן הראשון שלו יהיה כבר בחיפה, אבל במועדון בונים על המאמן לטווח ארוך

תקציר: מכבי נתניה - בית"ר ירושלים 3:0/ספורט1

מרקו בלבול, שחתם אמש לעונה וחצי במכבי נתניה, יעביר היום את אימון הבכורה שלו בקבוצה החדשה, במה שיהיה למעשה האימון המסכם לקראת משחק רבע גמר הגביע, מחר נגד מכבי חיפה, בסמי עופר.

בלבול הוחתם אמש במקומו של גיא צרפתי, שסיים את תפקידו אחרי שלושה חודשים בלבד בתפקיד. אחרי האכזבה מאי ההעפלה לפלייאוף העליון, הגיעה גם התבוסה לבית"ר ירושלים 3:0 ביום ראשון ושם כבר נחרץ גורלו של צרפתי לעזוב. למעשה, ההחלטה לסיים את תפקידו של גיא צרפתי, התקבלה באופן לא רשמי כמובן, כבר במחצית המשחק נגד בית"ר. הצורה שבה נראתה הקבוצה על הדשא, הפיגור בשלושה שערים, חוסר התגובה מצד המאמן שלא עשה חילופים בחצי הראשון וגם תגובות הקהל שקרא לו להתפטר, כל אלה בתוספת לכל המצב שהיה עוד קודם לכן הביאו את אייל סגל לקבל את ההחלטה.

מרקו בלבול מאמן מכבי נתניה. מכבי נתניה, אתר רשמי
חוזר לליגת העל. בלבול/אתר רשמי, מכבי נתניה

האזינו: רענן ברנובסקי על חילופי המאמנים במכבי נתניה

בסיום המשחק ביום ראשון, עם חשש כבד מאוד מפני ירידת ליגה, העדיפו ראשי המועדון לתת לדברים מעט לשקוע ולא לקבל החלטות אימפולסיביות, כך שלא נערכה ישיבת חירום אל תוך הלילה וכל אחד הלך לביתו. בבוקר שוחחו אייל סגל ויושב ראש המועדון גיל לב, בתוספת לדברים ששמעו מפה ומשם, מגורמים נוספים במועדון והתקבלה ההחלטה הבלתי נמנעת לסיים את תפקידו של צרפתי באופן מיידי. גם ההודעה הרשמית שיצאה על כך שהדברים התקבלו בהחלטה משותפת לשני הצדדים, באה כדי לשמור על כבודו של צרפתי ומתוך הערכה לעבודתו בחודשים בהם היה במועדון.

עופר בסון, דני עמוס, מכבי נתניה. ברני ארדוב
יישאר מאמן השוערים. עופר בסון, מימין/ברני ארדוב

ברגע שנפלה ההחלטה לסיים את תפקידו של צרפתי, הדרך להחתמתו של מרקו בלבול היתה קצרה. בלבול נחת בישראל כבר שלשום ואתמול היה ברור לשני הצדדים שהשידוך הזה יוצא לדרך. מאמן קבוצת הנוער דן רומן, הוזכר כאופציה חלופית לאמן במשחק רבע גמר הגביע בחיפה, למקרה שהחתימה של בלבול תתעכב. אולם בסופו של דבר חתם המאמן עד לסיום העונה, כשבחוזהו סעיף של אופציה לעונה נוספת, במידה שהקבוצה תישאר בליגת העל. בלבול היה מראש האופציה המועדפת על אייל סגל וגיל לב, הן בשל העובדה שהוא אחד המאמנים הישראלים הבכירים והפנויים בשוק והן בשל העובדה שרצו להביא מישהו עם נסיון, כזה שמכיר את ליגת העל ויוכל לחתום באופן מיידי, כדי להציל את הקבוצה מירידה ובסיום העונה לבנות דברים מחדש, לקראת השנים הבאות. בלבול יראה את הסגל שלו באימון הבוקר ואז יחליט על ה-11 שיפתחו מחר בחיפה, כאשר אחרי משחק הגביע ובלי קשר לתוצאה שתושג, יחלו ההכנות לקראת מה שמכנים בנתניה "משחק על עונה שלמה", בליגה מול מ.ס.אשדוד.

בשלב זה בלבול לא יביא אנשי מקצוע משלו ויישאר עם הצוות המקצועי הנוכחי - עוזר המאמן יובל עזריה, מאמן הכושר ישראל זוויטי ומאמן השוערים עופר בסון. כל השלושה מוערכים מאוד במועדון ובנתניה מחזיקים מאוד מהכישורים המקצועיים שלהם. אחת הטענות כלפי גיא צרפתי היתה, שהוא לא שיתף מספיק פעולה עם הצוות המסייע והעדיף לקבל החלטות לבדו, לפני משחקים ובמהלכם, דבר שבסופו של דבר היה בעוכריו.

המשימה העיקרית של מרקו בלבול, תהיה להשאיר את נתניה בליגה. בשביל זה הביאו אותו ולפחות העונה, לפי הקריטריון הזה, תימדד הצלחתו. בנתניה הביעו ביומיים האחרונים חשש אמיתי מירידת ליגה. "אנחנו במומנטום גרוע מאוד והקבוצה נראית מתה לגמרי", אמר גורם במועדון. בלבול נבחר על ידי אייל סגל, להיות האיש שמציל אותה מירידה והוא יצטרך להביא את כל הנסיון שלו והידע המקצועי שלו, כדי להשלים את המשימה בהצלחה. כמובן שבמועדון ישמחו לראות את הקבוצה מעפילה לחצי גמר הגביע, כאשר באופן סימלי, משחק הבכורה של בלבול, יהיה מחר מול הירוקים בסמי עופר, באצטדיון שהוא כל כך מכיר, מול הקבוצה האחרונה שבה עבד בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully