וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר טוען: מאמנת כדורסל הנשים המצליחה התעמרה בלסביות

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 15:18

ב"וושינגטון פוסט" נטען כי קים מאלקי, אחת המאמנות המצליחות בארה"ב, התנהגה בגסות רוח כלפי השחקניות שלה, התעמרה בהן, ואף לכאורה דרשה מהן להסתיר את היותן לסביות "כדי לא לפגוע באוניברסיטה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.3/ספורט1

כתבת תחקיר נרחבת על מאמנת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת לואיזאנה סטייט, קים מאלקי, ב"וושינגטון פוסט" חושפת את סגנון האימון שלה מאחורי הקלעים, ואת התנהגותה הבוטה.

מאלקי, 61, נמצאת בעיצומה של עונתה השלישית כמאמנת הראשית ב-LSU ובעבר בילתה 21 עונות כמאמנת הראשית של ביילור. מספר שחקניות טענו שלמרות כל ההצלחה שלה, כולל זכייה בשלוש אליפויות עם ביילור ואחת ב-LSU, למאלקי הייתה נטייה לקיים פגישות שחקנים סוערות.

מאמנת הכדורסל קים מאלקי. Sarah Stier, GettyImages
דמות צבעונית. מאלקי/GettyImages, Sarah Stier

שחקניות ששיחקו תחתה סיפרו שאנשי הצוות "הפחיתו את הסיכון" שהדיבור גס הרוח שלה יוקלט, ןהחרימו מראש את הטלפונים של השחקניות. דוגמה ספציפית שניתנה התרחשה בשנת 2022, יום אחד לאחר ששתי שחקניות LSU נקלעו למריבה סוערת. על פי החשד, מאלקי "השתוללה" עליהן, ומישהי שנכחה בפגישה אמרה: "החרטה שלי בחיים האלה, זה שלא הקלטתי את הפגישה הזו".

כמו כן, נטען כי מאלקי השתמשה בטקטיקות הפחדה, כולל ניסיון להביך שחקנים בכך שגרמה להם להישקל מול הקבוצה. קלי גריפין, ששיחקה בביילור מ-2007 עד 2010, סיפרה שמאלקי השתמשה לעתים קרובות בטקטיקה הזו ובצורות אחרות של "השפלה" כדי להשיג את התוצאות הרצויות משחקניותיה.

גריפין אף טוענת שמאלקי החלה להתייחס אליה אחרת כשגילתה שהיא לסבית. "קים מאלקי היא מאמנת מדהימה; הסיבה שהלכתי לביילור היא בגללה", אמרה מאלקי, שהוסיפה: "אבל מאלקי מיררה את חיי".

מאלקי ועורכי דינה הכחישו את ההאשמות לפיהן התייחסה לשחקניות לסביות "בחומרה או בצורה אחרת" משחקניות אחרות וכללו הצהרות ממספר שחקניות כדי לתמוך בטענה.

שחקנית ביילור לשעבר, מורגן מדלוק, אמרה שהיא הייתה במערכת יחסים עם גריפין וציינה שהיא מעולם לא ראתה את מאלקי מתעללת בגריפין או בכל שחקנית גיי אחרת. שחקנית ביילור ו-LSU לשעבר, אלכסיס מוריס, הכריזה: "המאמן מאלקי לא הומופובית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמנת אוניברסיטת לואיזיאנה סטייט קים מאלקי. Sarah Stier, GettyImages
מאמנת אוניברסיטת לואיזיאנה סטייט קים מאלקי/GettyImages, Sarah Stier

עם זאת, השחקנית הבולטת ביותר שאימנה מאלקי בתקופתה הייתה בריטני גרינר, שזכתה באליפות עם ביילור לפני שהפכה לאולסטאר תשע פעמים ב-WNBA. בכתבה נטען כי גרינר סיפרה שמאלקי עודדה שחקנים "לשמור את עניינייך הפרטיים מאחורי דלתיים סגורות". במקרה או לא, גרינר יצאה מהארון רק אחרי ששיחקה את המשחק האחרון שלה בביילור.

גרינר טענה בעבר שמאלקי אמרה שלא כדאי לדבר על מיניות, כי זה "עלול לפגוע בגיוס של כישרונות". גרינק אמרה ש"המאמנת חשבה שאם היא תתמוך בדבר כזה, אנשים לא ירצו לשלוח את הילדים שלהם לאוניברסיטה שלנו". יש לציין שביילור היא אוניברסיטה שמרנית במדינת טקסס.

מאלקי עצמה טוענת שתתבע את "וושינגטון פוסט". היא העפילה אתמול (שבת) עם אוניברסיטת לואיזיאנה סטייט לשלב שמונה האחרונות אחרי ניצחון על UCLA, ונחשבת למועמדת לזכות בתואר נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully