וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים בחצי גמר הגביע אחרי ניצחון על הפועל תל אביב 79:84

מחזיקת הגביע כמעט איבדה יתרון 15 עם רבע רביעי עגום, אבל שרדה עם ניצחון מתוק מול הקבוצה שהשפילה אותה בליגה. הנקינס להט עם 23 נקודות ו-15 ריבאונדים, 18 לקרינגטון ורנדולף. אחרי שעפו מאירופה, שחקניו של פרנקו עם אכזבה נוספת

משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורסל נמשכו היום (ראשון) כשבמשחק המרכזי הפועל ירושלים ניצחה את הפועל תל אביב ועלתה על חשבונה לחצי הגמר. עירוני קרית אתא תנסה לעלות לראשונה בתולדותיה לחצי הגמר כשתארח את עירוני נס ציונה המדשדשת.

זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
מעל כולם. זאק הנקינס/דני מרון

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב 79:84

בניגוד לקדנציה הקודמת בה עמד על הקווים לתקופה קצרה, בשני המשחקים הראשונים בקנדציה הנוכחית שלו שי אולארצ'יק עוד לא הפסיד, וביחד עם הגיבוי של המנהל המקצועי יונתן אלון השניים הוליכו את הפועל ירושלים לאחד הניצחונות הגדולים שלה העונה. שבועיים אחרי שהושפלה עם 91:64 ביתי בליגה, מחזיקת הגביע השיגה נקמה מתוקה ועלתה על חשבון האדומים לחצי הגמר. ירושלים עשתה את הבריחה שלה ברבע השני פתחה פער של 15 כבר ברבע השלישי. אלא שהסיום היה צמוד ומותח. ריצת 0:10 של הפועל תל אביב החזירה אותה עד ל-82:79, אבל ליוואי רנדולף שמר על הניצחון היקר עם ארבע קליעות עונשין רצופות. רנדולף קלע 19 נקודות למנצחים, כשקרינגטון הוסיף 8. אלא שאיש המשחק הזה היה ללא ספק זאק הנקינס, שנתן את אחד המשחקים הטובים בקריירה שלו עם 23 נקודות (8 מ-10 מהשדה) ו-15 ריבאונדים.

הפועל תל אביב קיבלה 17 נקודות מקייל אלכסנדר, אבל 11 מהן היו כבר ברבע הראשון. בריאן אנגולה הוסיף 13 אבל וויל קאמינגס נעצר על 4 בלבד וגם דסטין הנאס היה חלש עם 3 בלבד ב-16 דקות והפועל תל אביב, שהתחילה את העונה הזו בסערה, נוחלת אכזבה נוספת אחרי ההדחה מאירופה ומה שנשאר לה מעתה זה להתרכז במאבק האליפות בגביע, אליפות אותה איבדה רק בגמר מול מכבי תל אביב אשתקד.

זאק הנקינס הפועל ירושלים מול הפועל תל אביב. דני מרון
שבע נקודות כבר ברבע הראשון. הנקינס/דני מרון

מהלך המשחק

המשחק נפתח בצורה שקולה מאוד כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח. זאק הנקינס קלע את שש הנקודות הראשונות של ירושלים, כשמנגד שלשות של הולנד ואלכסנדר העניקו לאורחים יתרון קטן של 9:11. הפועל תל אביב עשתה מיני בריחה עם שלשה של תומר גינת וסל של אלכסנדר והרבע הראשון הסתיים ביתרון 19:15 לאורחים.

המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע השני כשהאורחים שומרים על היתרון המזערי שלהם. ירושלים שמרה טובה, אבל לא הצליחה לעצור בצבע את קייל אלכסנדר, שעם דאנק עלה ל-13 נקודות וסידר לאדומים יתרון 22:27. אלא שגם לירושלים היה את הביגמן שלה שלהט. הנקינס קלע בחדירה, אנגולה החטיא ואז הנקינס לקח ריבאונד התקפה לשלשה של קורנליוס וקבע שוויון 27. הרבע הזה היה שייך להפועל ירושלים, שהציגה הגנת ברזל כשקרינגטון מהקו וסל של זוסמן קבעו יתרון ירושלמי של 31:33. הפועל תל אביב נתקעה, רנדולף וג'ונסון עם הבאזר השלימו ריצת 0:8 וסידרו למארחים יתרון 31:37 בהפסקה עם רבע שני מצוין של 12:22.

זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
הצגה. הנקינס וג'ונסון/דני מרון

הפועל ירושלים המשיכה במומנטום האדיר שלה גם ברבע השלישי עם שלשה של ספידי סמית' שהעניקה לה לראשונה יתרון דו ספרתי וזאק הנקינס קבע מהקו יתרון שיא: 35:47 למארחים. קרינגטון קלע שלשה ואז שוב סל אחרי שלשה של אנגולה והיתרון צמח כבר ל-42:57. אבל הפועל תל אביב לא הסכימה לוותר כל כך בקלות על המשחק הזה. בר טימור סחט עבירה לשלוש מקורנליוס וקייל אלכסנדר השלים ריצת 2:10. אבל אקורד הסיום היה בכל זאת של המארחים. קורנליוס סחט שלוש זריקות עונשין בזריקה לשלוש, הנאס החטיא בצד השני ושלשה על הבאזר של ליוואי רנדולף קבע 52:64 למארחים בסוף הרבע השלישי.

הפועל תל אביב עשתה ניסיון אחרון לקאמבק. אנגולה קלע שש נקודות רצופות עם שלשה וסל ועבירה. בלייזר איבד כדור ו-וויל קאמינגס השלים ריצת 0:8 כדי לקבוע 70:62 בלבד כשאנחנו ארבע דקות בתוך הרבע האחרון. דאסטי האנס היה יכול להמשיך את הריצה, אבל החטיא פעמיים מהקו ורנדולף העניש עם שלשה בצד שני שקבעה שוב יתרון דו ספרתי למארחים. זאק הנקינס המשיך לחגוג בצבע ועלה ל-23 נקודות עם סל ועבירה. גמור? לא ממש. הפועל ירושלים נתקעה בהתקפה, ובצד השני הורד והולנד השלימו ריצת 0:8 וקבעו 70:65 בלבד לירושלים כשנותרו 50 שניות לסיום המשחק. ירושלים הזעיקה פסק זמן, אבל חזרה ממנו עם איבוד של רנדולף וסל של אנגולה שהשלים ריצת 0:10. ירושלים יצאה להתקפה מהירה כשהולנד עצר את זוסמן. השופטים התייעצו ופסקו על עבירה בלתי ספורטיבית, אבל זוסמן החטיא פעמיים מהקו. ירושלים קיבלה כדור מהצד ורנדולף, בניגוד לזוסמן, עמד בלחץ וקלע פעמיים כדי לקבוע 77:82 קריטי כשנותרו 17 שניות לסיום. הפועל תל אביב קלעה אחרי שתי שניות, אבל שלחה את רנדולף קר הרוח לקו וזה שוב קלע פעמיים. אנגולה החטיא מנגד ובסיום: 79:84 להפועל ירושלים שעלתה לחצי גמר הגביע.

בן שרף, עירוני קרית אתא. דני מרון
מבחן חשוב מול נס ציונה. בן שרף/דני מרון

אליצור קרית אתא - עירוני נס ציונה (19:30)

החבורה של שרון אברהמי רחוקה ניצחון אחד מלעשות היסטוריה ולעלות לראשונה בתולדותיה לחצי גמר גביע המדינה בעונה הטובה ביותר שלה בליגה הבכירה. קרית אתא חזרה למסלול הניצחונות ביום רביעי בגביע כשגברה בקלות על הפועל אילת, ובמועדון יודעים שהמשחק נגד נס ציונה צפוי להיות קשה הרבה יותר, כשהם יצטרכו תרומה גדולה גם מג'יימס בייטמון, הגארד המוביל של הקבוצה, ששיחק פצוע נגד אילת ועדיין סוחב בעיה בגיד אכילס. סביב המשחק קיימת התרגשות גדולה, והערכה היא שהאולם המקומי יהיה מלא לחלוטין.

למרות ניצחון ליגה אחד בעשרה משחקים עירוני נס ציונה קרובה ניצחון אחד מעלייה שנייה ברציפות לחצי גמר גביע המדינה, המקום הכי רחוק אליו הגיעה הקבוצה במפעל זה. הכתומים קיבלו משחק התקפי טוב משחקנים רבים בקבוצה בניצחון בשמינית גמר הגביע, כשמעל כולם היה איתי שגב עם דאבל דאבל מצוין ויכולת טובה בדיוק כשהכתומים היו צריכים אותו. מי שהחל להיכנס לעניינים הוא הרכז מייקל זגראוסקי שערך את הבכורה שלו נגד הפועל עפולה ביום רביעי האחרון, ובנס ציונה מקווים שביחד איתו יוכלו לחבר ניצחון שני חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully