וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה הגבול?" לצד הביקורת, שילוח ולייבוביץ' קיבלו גיבוי מפתיע

ליאני עקץ את השופט המרכזי והסביר מדוע ה-VAR לא היה צריך להתערב, אבל ורמוט "לא מבין את העליהום" ואפילו ראובן עטר מודה: "יש עבירה, אין מה לעשות". התגובות החצויות

השופט אביעד שילוח מסביר את ההחלטה השנויה במחלוקת: התגובות בסיום הניצחון של מכבי תל אביב 0:2 על בני סכנין/ספורט1

פסילת השער לזכות בני סכנין ממשיכה להסעיר את הכדורגל הישראלי, ודעות נשמעות לכאן ולכאן. כזכור, סכנין כבשה שער שבמבט ראשון נראה חוקי והעלה אותה ל-0:1 מפתיע על מכבי תל אביב בבלומפילד, אבל השער נפסל בהמלצת שופט ה-VAR גל לייבוביץ' ובאישורו של השופט המרכזי אביעד שילוח, אחרי טענה לעבירה על גבי קניקובסקי בתחילת המהלך.

גם בבוקר שאחרי הסערה, התגובות להחלטהה היו חצויות ומגוונות. לירן ליאני, שופט העבר, טוען בתוקף שלא היה מקום ל-VAR להתערב. "יש משחקים שאתה מרגיש שהמשחק 'גדול' על השופט. הלחץ של הקהל, חוסר ההערכה מהשחקנים שמגיעה עם מחאות בוטות ובלתי פוסקות, העימותים התכופים בין שחקני שתי הקבוצות. אין מי שבאמת מנהל את המשחק במגרש", כתב ליאני, כשהוא עוקץ את שילוח.

לדבריו של ליאני, "על פי פרוטוקול ה-VAR, שופט המסך יתערב רק כאשר מדובר בטעות ברורה, וודאית וחד משמעית. העבירה המוקדמת אם הייתה ובאמת שקשה לקבוע באופן וודאי אם יש מגע ואם כן הוא כל כך מקרי וכל כך 'רך', שהעבירה הזו (אם הייתה כזו) היא עבירה של מעבדה. אז איפה עובר הגבול בכדורגל? ייתכן שהייתה עבירה וייתכן ולא. מסוג המקרים שניתן להתווכח עליהם ועדיין לא נסכים עליהם.

"אני מניח שגם במבחן 'האוהד הסביר' נקבל דעות חלוקות ובצדק, גם משך הבדיקה של שופט המסך שארכה קצת יותר משתי דקות מעידה שהוא בעצמו התלבט לגבי ההחלטה. לכן דבר אחד בטוח מבחינתי: לא מדובר באירוע וודאי ששופט המסך צריך היה להתערב בו.

"כדי להתערב ולפסול שער צריך את 'ראיית הזהב', את ההוכחה החותכת, החד משמעית זו שלא משאירה ספק. האם קיבלנו אותה במקרה הזה?".

השופט אביעד שילוח מסמן פסילת שער של בני סכנין. אריאל שלום
רגע של מחלוקת. שילוח אמש/אריאל שלום

מצד שני, אנשי כדורגל שאינם מתוך מכבי תל אביב הודו שיש מגע, ושאכן בוצעה עבירה על קניקובסקי שמצדיקה את פסילת השער. "הוא נתן לו נגיעה קטנה, וזו עבירה", נשמע ראובן עטר, אגדת מכבי חיפה, אומר במהלך שידור המשחק אתמול ב"רדיו חיפה". "במהלך הפריצה של שכר, הוא נתן לקניקובסקי דריכה על הרגל, ואז הוא המשיך את הריצה. הייתה כאן עבירה, אין מה לעשות".

גם גילי ורמוט ראה עבירה. "לא מצליח להבין את העליהום על ההחלטה לפסול את השער של סכנין, הייתה עבירה ברורה של שכר", צייץ. "אפשר להתווכח אם שכר התכוון לתת את הקטנה הזאת לקניקובסקי או לא, אפשר גם להתווכח אם המקרה היה הפוך, האם גם אז היו פוסלים את השער, אבל עבירה הייתה".

שופט הכדורגל גל לייבוביץ'. דני מרון
קריאה מוצדקת או התערבות מוגזמת? לייבוביץ'/דני מרון

איגוד השופטים בוחן את האירוע ואמור לפרסם בהקדם את מסקנותיו. ככל הנראה, בוועדה המקצועית של האיגוד יגבו את ההחלטה של לייבוביץ' ושילוח, לאחר שלטענתם זוהתה פגיעה בקניקובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully