וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוליטיקה ב-90 דקות" - סדרה חדשה על כדורגל ופוליטיקה

בשבת הקרובה תעלה בערוץ כנסת (אפיק 99) סדרה חדשה הסוקרת את הקשר בין הכדורגל והפוליטיקה הישראלית, בעיקר דרך סיפורן של בית''ר ירושלים והפועל תל אביב. קבלו שתי הצצות

יריב לוין מסביר מדוע הוא אוהד דווקא את הפועל תל אביב/מתוך "פוליטיקה ב-90 דקות" של ערוץ הכנסת

לאורך השנים, המתחים הפוליטיים, המעמדיים, הכלכליים והאידיאולוגיים בין השבטים השונים בחברה קיבלו ביטוי בכדורגל הישראלי. מהיריבות האידיאולוגית של שנות ה-30, המאבק של עדות המזרח לשוויון והמהפך ב-77, דרך תהליכי ההפרטה, השתלבות הערבים בחברה הישראלית ועד עליית כוחם של מתעשרים החדשים - כולם כאמור משתקפים גם בכר הדשא וביציעים.

"פוליטיקה ב -90 דקות", סדרת תעודה ראשונה מסוגה שחוקרת את ההשפעה ואת יחסי הגומלין בין הפוליטיקה לכדורגל בישראל, מצטרפת לתנופת סדרות הדוקו של ערוץ כנסת בשנתיים האחרונות. סדרות אלו סוקרות נושאים מגוונים בחברה הישראלית החל מ- "שתפו בכל הכוח" אשר בחנה את ההשפעה של הרשתות החברתיות על הפוליטיקה ועד ל-"לצחוק או לבכות" שסקרה את ההיסטוריה של תוכניות הסאטירה בישראל.

"פוליטיקה ב -90 דקות" עוסקת במהלך היסטורי שהתחיל עם הקמת אגודות הספורט ומסתיים בימים אלו עם השתלבותם של אוהדי המועדונים בהפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית - באמצעות קטעי ארכיון ו-15 מרואיינים, ביניהם שר המשפטים ואוהד אדוק של הפועל ת"א - יריב לוין, ראש, הממשלה לשעבר ששימש כפטרון של בית"ר ירושלים - אהוד אולמרט, אלי אוחנה, מושיק תאומים, אבישי בן חיים, דב חנין, אחמד טיבי, עיתונאי ספורט והיסטוריונים.

כיצד הפכה לה פמיליה לכוח עולה ביציעים?/מתוך "פוליטיקה ב-90 דקות" בערוץ הכנסת

בהמשך השנה יעלו לשידור בערוץ גם הסדרות "טקסט פוליטי" שמביאה את הסיפור מאחורי השירים שעיצבו את התודעה הישראלית, ו"גברים בשחור" שמביאה את הסיפור של הפוליטיקה החרדית.

אלעד רונן, מנכ"ל ערוץ כנסת : "לצד מאות שעות של שידורים מכנסת ישראל, תוכניות חדשות, אקטואליה ומגזינים שונים, זיהינו את הצורך ביצירת תוכן דוקומנטרי איכותי ומעשיר. הפקות הדוקו של הערוץ עוסקות במגוון רחב של עולמות תוכן, תוך בחינת תהליכים חברתיים ותרבותיים והשפעתם על הפוליטיקה המקומית. אנו גאים להשיק את הסדרה פוליטיקה ב- 90 דקות, אשר לראשונה בוחנת לעומק את הקשר שבין כדורגל ופוליטיקה, ונמשיך להביא אל המסך תכנים איכותיים לטובת צופינו בשלל הפלטפורמות בהן נמצא הערוץ."

יום שבת 30.3 בערוץ כנסת (אפיק 99) בשעה 22:00 | יוצרים: בועז סגל ואילון בר טל

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully