וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודיגר על הקישור לדאעש: "לא אאפשר להכפיש אותי כאיסלאמיסט"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 9:57

אחרי שבלם גרמניה וריאל מדריד הואשם כתומך בארגון הטרור הקיצוני, הוא הגיש תלונה ומבהיר: "אני נגד אלימות וטרור, חבל שאפשרתי לקיצוניים לנצל את הפוסט שלי לקיטוב ושנאה"

ספרד, קולומביה, גרמניה ואוסטריה: צפו בשערי השבוע בכדורגל העולמי/ספורט1

נמשכת הסערה סביב בלם נבחרת גרמניה אנטוניו רודיגר, שביחד עם התאחדות הכדורגל הגרמנית נוקטים בצעדים משפטיים נגד עורך "בילד" לשעבר שטען כי ברכתו של השחקן לרמדאן הייתה מפגן תמיכה בארגון הטרור דאעש.

רודיגר, מוסלמי מאמין, פרסם באינסטגרם תמונה שלו בחלוק לבן כורע על מזרן תפילה בעודו מצביע כלפי מעלה באצבע המורה הימנית שלו. "רמדאן מבורך לכל המוסלמים ברחבי העולם", כתב שחקן ריאל מדריד. העורך הראשי של "בילד" לשעבר, ג'וליאן רייכלט, הגיב ב-X, לשעבר טוויטר, בשורה של פוסטים המאשימים את השחקן ב"אסלאמיזם" ובהצגה של "הברכה של דאעש לאיסלאמיסטים", תוך שימוש במונח אחר כדי להתייחס למדינה האסלאמית.

רייכלט עדיין נהנה מפופולריות ברשתות החברתיות למרות שפוטר מה"בילד" בשנת 2021 על רקע האשמות על בריונות והתעללות בנשים בצהובון. מאז הוא הקים סטארט-אפ תקשורתי מקוון משלו, שם גם האשים את רודיגר בהצגת "הברכה האיסלאמיסטית שכל העולם מכיר מאז זוועת הטרוריסטים של דאעש".

ההתאחדות הגרמנית פתחה בהליכים משפטיים נגד רייכלט, כשגם רודיגר הגיש תלונה והאשים אותו בהעלבה או לשון הרע. משרד הפנים הגרמני כבר התייחס למחווה של רודיגר והבהיר: "האצבע המכונה 'טאוויד' נחשבת לסמל לאחדות ולייחודו של האל באיסלאם. המחווה נפוצה בקרב מוסלמים בכל רחבי העולם". מהמשרד נמסר כי אין לסווג את המחווה כבעייתית. "אין קשר לעובדה שקבוצות איסלאמיסטיות מנכסות את הסמל הזה ומשתמשות בו לרעה למטרותיהן", נמסר מהמשרד.

רודיגר תקף, והגיב לראשונה: "המחווה שהשתמשתי בה נקראת אצבע טאוויד. באיסלאם זה נחשב לסמל לאחדות ולייחודו של האל. המחווה נפוצה בקרב מוסלמים בכל העולם ורק בימים האחרונים סווגה כלא בעייתית על ידי משרד הפנים.

"כמוסלמי אדוק, אני נוהג באמונתי, אבל אני מתרחק בתקיפות מכל סוג של קיצוניות והאשמות באסלאמיזם. אלימות וטרור אינם מקובלים לחלוטין. אני בעד שלום וסובלנות.

"רבים מבני משפחתי משתייכים לדתות שונות. עם זאת, אנו מכבדים זה את זה וחוגגים יחד פסטיבלים דתיים. כבוד וסובלנות הם עקרונות יסוד שכולנו מייצגים במשפחתנו.

"עם זאת, אני גם מכיר בכך שבשל תשומת לב לא מספקת, נתתי לצדדים שלישיים הזדמנות לפרש בצורה לא נכונה את הפוסט שלי במכוון כדי לפצל ולקטב.

"אבל אני לא אספק פלטפורמה לפילוג ולהקצנה, ולכן החלטתי לצאת בהצהרה ברורה אחרי שני המשחקים הבינלאומיים המוצלחים שלנו. יחד עם זאת, אני לא אאפשר להעליב אותי ולהכפיש אותי כאסלאמיסט. לכן החלטתי להגיש תלונה. מדובר בתעמולה ובפילוג; תמיד אגן על עצמי בנחישות מפני זה.

"אני מקווה שההבהרה הזו תעזור למנוע אי הבנות ולהביא את האמת לאור. אני גם רוצה להודות להתאחדות, שתמכה בי בכל עת בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully