וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להביט ולקנא: אוקראינה שוב ביורו, וחוגגת עבור "החיילים שמקריבים את חייהם"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 9:11

כמו ישראל, אוקראינה מתמודדת עם תקופה קשה ומלחמה, ובניגוד לישראל, היא כן גברה על איסלנד ועלתה ליורו. הנשיא זלנסקי: "תודה שהוכחתם שוב, שבכל פעם שהאוקראינים נתקלים בקשיים הם לא מוותרים וממשיכים להילחם, ומנצחים"

תקציר: נבחרת אוקראינה מעפילה ליורו 2024 אחרי ניצחון 1:2 על נבחרת איסלנד בגמר הפלייאוף/ספורט1

כמו ישראל, שנמצאת במלחמה, גם אוקראינה חלמה על העפלה ליורו 2024 כדי לתת קצת רגעי אושר למדינה ולאזרחים בתקופה הקשה, אבל בניגוד לישראל, האוקראינים עשו את זה, ובגדול. אתמול (שלישי), ברגע האמת, בגמר הפלייאוף, אוקראינה חזרה מפיגור מול אותה איסלנד שהדיחה את ישראל, ניצחה 1:2 בזכות שער ניצחון בדקה ה-84, והמדינה המוכה, הסובלת במלחמה עם רוסיה, חוגגת בידיעה שהיו לה כמה שבועות ביוני ויולי שבהם הטורניר יספק הסחת דעת מבורכת מהמציאות הקשה.

אוקראינה לא יכלה לארח, ושיחקה בפולין, אבל למרות זאת הצליחה לרשום הופעה רביעית ברציפות בגמר היבשת. היא תהיה בבית ה' עם בלגיה, סלובקיה ורומניה, שמולה אוקראינה תתמודד במשחק הפתיחה שלה במינכן ב-17 ביוני. ואנחנו, מהבית, נצפה בקנאה, ונדע כמה היינו קרובים, ולמעשה כמה רחוקים.

זינצ'נקו ושחקני נבחרת אוקראינה חוגגים אחרי ההעפלה ליורו. רויטרס
זינצ'נקו ושחקני נבחרת אוקראינה חוגגים אחרי ההעפלה ליורו/רויטרס

"אני גאה מאוד להיות אוקראיני, להיות עם אותו דם שזורם לאלה שעכשיו מקריבים את חייהם למען החופש שלנו", אמר קפטן הנבחרת אולכסנדר זינצ'נקו לאחר הניצחון, "אנחנו צריכים לדבר על זה, לצעוק את זה כל יום. זו הדרך היחידה שאנחנו יכולים לנצח. זה היה אחד המשחקים הכי מרגשים ואמוציונליים שלנו.

"זו הרגשה מדהימה. אני מאוד שמח כי זה עוד חלום שהתגשם. תודה גדולה לאוהדים שלנו, הם עזרו לנו לעבור את התקופות הקשות האלה בצורה מדהימה".

המאמן סריי רברוב אמר לקראת המשחק מול איסלנד שקשה לקבוצתו להתרכז בכדורגל. "הטילים עפים כל יום. המשימה שלנו היא להראות שכולנו חיים ונלחמים נגד הרוסים ושאנחנו זקוקים לתמיכה של אירופה", אמר רברוב. הוא הוסיף כי שחקניו "צפו בחדשות על ההפגזה על אודסה וקייב וזב גרם לנו עוד יותר לכעוס ולהגיע להוטים כדי להראות את הפוטנציאל שלנו במגרש הכדורגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן נבחרת אוקראינה, מיכאילו מודריק, חוגג שער מול איסלנד. רויטרס
כמה זה מתוק. מודריק אחרי שער הניצחון/רויטרס

המאמן בירך על "אופי השחקנים שלנו ושל האומה שלנו", אחרי הישג שנרשם בזמן שגם השחקנים עצמם הם "פליטי המלחמה" ו"מארחים" ברחבי אירופה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שיבח את חוסנה של הקבוצה בזמנים קשים. "תודה, נבחרת, על הניצחון החשוב והעלייה ליורו", כתב זלנסקי בפוסט ב-X, "תודה על שהוכחתם שוב, שבכל פעם שהאוקראינים נתקלים בקשיים הם לא מוותרים וממשיכים להילחם, האוקראינים בהחלט מנצחים.

"בזמנים כאלה, בהם האויב מנסה להשמיד אותנו, אנו מפגינים כל יום שהאוקראינים הם כאן, וכאן יישארו. אוקראינה היא, ותהיה! תהילה לאוקראינה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully