וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים הצביעו: שינויים מרחיק לכת בחוקי בעיטת הפתיחה ב-NFL

בלי fair catch, עם שחקני הגנה שלא זזים עד שהכדור נתפס: האם זה השינוי שייצר יותר אקשן בבעיטות הפתיחה בליגה?

שחקן שיקגו בולס ולוס ג'ונס. Kevin Sabitus, GettyImages
שחקן שיקגו בולס ולוס ג'ונס/GettyImages, Kevin Sabitus

בעיטת פתיחה או בעיטות לאחר ניקוד ב-NFL הפכו לעסק מאוד משעמם. לאחר שרוב הבעיטות בשנים האחרונות כלל לא הוחזרו, בליגה חשבו על שינוי - והעבירו אותו בגדול.

ה-NFL אימצה את המודל שבו השתמשה ליגת ה-XFL בשנתיים שבהן התקיימה. על פי מודל זה, הבועטים ימשיכו לבעוט מקו 35 היארד, אבל כל עשרת השחקנים של הקבוצה הבועטת (שהופכים למגנים במהלך) יעמדו על קו ה-40 יארד של היריבה - בלי יכולת לזוז עד שהתופס קולט את הכדור או עד שהוא נוגע בקרקע. בנוסף, אם ייפסק touchbak (נפילה של הכדור בתוך האנדזון בלי יכולת או רצון להחזירו), הכדור יעמוד על קו ה-30 יארד (לעומת 35 יארד היום).

תוספת חשובה היא שלא תינתן האפשרות ל-fair catch, מהלך שבו התופס המיועד מניף את ידו ומסמן שאסור לשחקנים השועטים לעברו לגעת בו.

השינוי הזה מאפשר מרחב פעולה גדול יותר לשחקנים המחזירים ואופציה לעמדה הרבה יותר נוחה בשדה. יותר מ-90 אחוז מהבעיטות הוחזרו בשתי העונות של ה-XFL, כאשר ב-NFL מקווים ל-80 אחוזי החזרה בערך, כשכיום היחס של 80 אחוז עומד לטובת אי ההחזרה. שיקול נוסף הוא הפחתת הסיכוי לזעזוע מוח בעקבות העובדה שההיתקלויות יהיו מתונות יותר עקב הסטטיות של השחקנים המגנים במהלך מעוף הכדור באוויר.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully