וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסימנים מראים: המקום בו מכבי ת"א אמורה לסיים את עונת היורוליג

המקום השישי עדיין בהישג יד? לא בטוח: לוח המשחקים של הצהובים מאתגר יותר מרוב היריבות שמדורגות לפניהם. כשמסתכלים למטה המצב דווקא מעודד. מפת הסיכויים המלאה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.3/ספורט1

שלושה מחזורים נותרו לסיום עונת היורוליג, ומכבי תל אביב תזדקק לסוג של נס כדי להשתחל למקום השישי שמוביל ישירות לפלייאוף. פנרבחצ'ה ואולימפיאקוס שמאיישות את מקומות 6 ו-5 והשיגו ניצחון אחד יותר מהצהובים, מחזיקות ביתרון בשובר שוויון הפנימי עם הקבוצה של קטש וכדי לעבור אותן היא תצטרך להשיג ניצחון אחד יותר.

אבל אם להסתמך על נתונים, מדובר בתרחיש לא מאוד סביר. אתר הסטטיסטיקה "Clutch Data" מדד באמצעות סטטיסטיקות שונות את לוח המשחקים שנותר לכל קבוצה ודירג עד כמה הוא קשה.

דרגת הקושי שצפויה למכבי תל אביב, שתארח את ולנסיה ומילאנו ותתארח אצל ברצלונה, נאמדה ב-46.9%. לשם השוואה, לפנרבחצ'ה שמדורגת במקום השישי ומצפים משחקים נגד אלבה ברלין, אנאדולו אפס (בית) ואולימפיאקוס (חוץ) לוח משחקים קל יותר, שנמדד על 31.7% בלבד. לאולימפיאקוס שמדורגת חמישית 51.5%, מעט קשה יותר משל מכבי תל אביב, אבל בסך הכל לארבע משש הקבוצות שמדורגות מעל הצהובים, מצפים משחקים קלים יותר - כך שקשה לצפות לטיפוס בטבלה.

דרגת הקושי של משחקי הקבוצות ביורוליג, כולל מכבי תל אביב. מתוך טוויטר, צילום מסך
מפת הסיכויים המלאה/צילום מסך, מתוך טוויטר

יחד עם זאת, אם מכבי תל אביב בוחנת את הקבוצות שנושפות בעורפה במאבק על המקום השביעי, מתגלה תמונה אופטימית. לצהובים יש על פניו לוח קל יותר משל וירטוס בולוניה המדורגת שמינית וגם מבאסקוניה שיכולה עדיין לעבור את מכבי תל אביב מבחינה תיאורטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully