וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוצה האגדי של מכבי חיפה התנגח במוחמד סלאח וחטף

אייגביני יעקובו זלזל במצרי: "לא וורלד קלאס, השערים שלו נכבשים במזל". דיאן לוברן השיב: "הוא כנראה ניסה כמה משקאות חדשים"

משחק השנה? צפו בתקציר: מנצ'סטר יונייטד ניצחה את ליברפול 3:4 ברבע גמר הגביע, אחרי מהפך מטורף בהארכה/ספורט1

בלם ליברפול לשעבר, דיאן לוברן, ענה לאייגביני יעקובו בקצרה אחרי שהניגרי ביקר את מוחמד סלאח ואמר: "הוא כנראה ניסה כמה משקאות חדשים". הקרואטי שרמז שיעקובו שיכור, שיחק עם סלאח שלוש שנים בליברפול.

לפני כמה שבועות אקס מכבי חיפה התראיין לתקשורת בניגריה וגרם למיני סערה בכדורגל האפריקאי, כשאמר: "בעיני סלאח הוא לא שחקן וורלד קלאס (בתרגום חופשי: "ברמה עולמית"). הוא לא טוב עם הכדור ורוב השערים שלו נכבשים בפוקס".

באפריקה תמיד ישנה תחרות עזה על "הבכורה" וניגריה ומצרים תמיד רואות בעצמן את מדינות הכדורגל המובילות ביבשת. יעקובו הוסיף: "אי אפשר לומר שסלאח הוא האפריקאי הכי גדול ששיחק בפרמיירליג. האפריקאים הכי טובים באנגליה היו אוקוצ'ה, דרוגה, קאנו, יאיא טורה, אדבאיור וסאדיו מאנה".

יעקובו שיחק בהצלחה גדולה במכבי חיפה (וגם בילה עונה כמושאל בהפועל כפר סבא), לפני שפצח בקריירה ארוכה באנגליה. הוא עבר מישראל לפורטסמות' ובהמשך שיחק גם בקבוצות כמו מידלברו, אברטון, לסטר סיטי ובלקבורן.

אייגביני יעקובו במדי אברטון. Clive Brunskill, GettyImages
אייגביני יעקובו במדי אברטון/GettyImages, Clive Brunskill

חלוץ העבר הניגרי, היום בן 41, כבש 95 שערי פרמיירליג ב-252 משחקים ושיחק גם בסין, קטאר וטורקיה. הוא סיים את הקריירה עם קדנציה קצרה בקובנטרי בעונת 2016/17, אז בליג וואן (השלישית באנגליה).

בעולם הכדורגל ישנה דעה רווחת שהעונה הנוכחית תהיה האחרונה של סלאח בפרמיירליג - לפני מעבר לערב הסעודית. המצרי בן ה-31 משחק בליברפול מאז 2017 ואחרי שיעזוב בוודאי יתעוררו דיונים רבים אודות "האפריקאי הגדול בתולדות הפרמיירליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully