וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעורי מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל ת"א נדחו, הנקודה לא תוחזר

25.3.2024 / 15:38

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לא קיבל את ערעורי הקבוצות ולא החזיר להן את הנקודה שהורדה להן, לאחר שדן בשאלת העונשים על תנאי טרם התקנתה של הוראת השעה וסיפק הסבר נרחב מדוע ההחלטה נותרה בעינה. בשעה טובה: יש סדר משחקים לפלייאוף התחתון

מחוץ לקווים, 24.3/עריכה: זיו שטיינר

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לא קיבל את הערעורים של מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים ולא החזיר להן את הנקודה שהורדה אחרי שהורשעו בהתנהגות בלתי ספורטיבית של קהל אוהדים בנסיבות מחמירות.

בית הדין פרסם היום (שני) את החלטותיו בנוגע לערעורים אחרי שבמנהלת כעסו מאוד על העיכוב. הסיבה לכעס נעוצה בכך שלהחלטה הייתה השפעה על סדר המשחקים של הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים בפלייאוף התחתון. ערב פרסום ההחלטה, האדומים הקדימו את בית"ר בנקודה, ואם הערעור של הקבוצה מהבירה היה מתקבל וזה של הפועל תל אביב לא - היא הייתה עוברת את הפועל בזכות הפרש שערים עדיף.

אחרי שהערעורים לא התקבלו, הפועל תל אביב נותרה במקום ה-11 ובית"ר ירושלים נשארה במקום ה-12. המשמעות היא שבמחזור הקרוב בית"ר תתארח אצל מכבי נתניה והפועל תשחק בטדי נגד הפועל ירושלים. משמעות נוספת היא שהפועל תל אביב תארח את בית"ר ירושלים במחזור ה-30.

דן איינבינדר הפועל תל אביב לצד לי און מזרחי בית"ר ירושלים. דני מרון
הפועל תל אביב תארח את בית"ר ירושלים במשחק ביניהן/דני מרון

אז מדוע נדחו ערעורי הקבוצות?

בכל הנוגע לסיבות לדחיית ערעורי הקבוצות, הובהר כך. הסוגייה העקרונית המובילה באשר לערעורי מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, נבעה כי מדובר בהפחתת נקודה על תנאי טרם התקנתה של הוראת השעה, אלא שהדיינים סברו כי "פרשנות מעין זו מובילה למעשה למחיקת העונש על תנאי שהוטל בעבר ביחס להפחתת נקודה - קבלת הפרשנות הנטענת מחייבת אם כן גם קביעה כי מתקין הוראת השעה ביקש למעשה למחוק עונשים על תנאי אלה. עונש שהוטל בעבר ומימושו כיום איננו בגדר 'עונש'. פסקי הדין שהטילו בעבר עונשים על תנאי הם פסקי דין חלוטים וכאשר עונשים אלו נגזרו, בתי הדין הגדירו את התנאי הרלוונטי להפעלתו ותחמו את גבולותיו".

עוד הובהר בהחלטת בית הדין העליון: "הוראת השעה צמצמה את חוג המקרים שבהם ניתן להטיל עונש של הפחתת נקודות בפועל, אולם קבעה ענישת חובה במקרים אלה. שנית (ובעיקר), הוראת השעה מתייחסת להטלת עונש של הפחתת נקודות בפועל, לעומת זאת כאשר בית הדין מפעיל עונש על תנאי, הדבר נעשה לאחר שניתנה לקבוצה הזדמנות שנייה להימנע מהפחתת נקודות והיא לא ניצלה את ההזדמנות".

על המקרה של מכבי חיפה נכתב בנוסף: "בגין ההתפרעות הוטל על מכבי חיפה עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות וכן סגירת יציעים מסוימים למשחק אחד. יש להשוות עונש זה לעונש כיום. כיוון שמדובר בזריקת אבוקות בין יציעים, העונש כיום הוא הפחתה מיידית בפועל של נקודה אחת. אין זה ברור כי מדובר בעונש מקל, לעומת העונש המקורי. במבט מראש, נכון למועד הטלת העונש המקורי, לא הייתה ודאות לכך שהתנאי יתממש. מבחינת הנאשם שהורשע, ייתכן כי ברמה הכללית והעקרונית עדיף 'שתי ציפורים על העץ' מאשר 'ציפור אחת ביד'...".

במקרה של הפועל תל אביב שנענשה בהפחתת נקודה בפועל מתוך 2 על תנאי נערך דיון נוסף, שם נטען כי "הודלקו ביציע עשרים אמצעים פירוטכניים, שלושה מן האמצעים הושלכו לשדה המשחק ונגרמה הפסקה במשחק. אירועים אלה אינם נכללים במסגרת עילות ההפחתה והשאלה היא אם יש להפעיל עונש על תנאי בגין הפחתת נקודות שנגזר בעבר.

"ההפעלה החלקית בלבד של עונש זה עתה היא מתונה ומדודה. עלינו להעמיד זה מול זה את העונש המירבי לפי הוראת השעה ואת העונש שנגזר בעבר, הכולל את הפחתת הנקודות על תנאי. על פי סעיף 5(ב), יש להחיל את העונש המקל מבין השניים. כאשר משווים בין העונשים בעקבות הוראת השעה, הרי שהוראת השעה קובעת הסדר מיוחד ביחס למקרים שבהם התפרעויות הובילו להפסקה של יותר מפעם אחת על ידי קהל של אותה קבוצה. התוצאה היא כי בית הדין חופשי במקרים האמורים לפסוק את העונש כהבנתו, וזאת בהתאם להוראות התקנון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

משחקי המחזור ה-27 (30 במרץ עד 1 באפריל)

שבת, 16:00: הפועל באר שבע - הפועל חיפה
שבת, 17:00: הפועל חדרה - הפועל פתח תקוה
שבת, 19:30: מכבי פתח תקוה - מ.ס. אשדוד
שבת, 20:00: מכבי תל אביב - בני סכנין

ראשון, 20:00: מכבי נתניה - בית"ר ירושלים
ראשון, 20:30: מכבי חיפה - מכבי בני ריינה

שני, 20:00: הפועל ירושלים - הפועל תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully