וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-14 ברציפות: מכבי תל אביב הביסה 72:91 את קרית אתא

הקבוצה של קטש פיגרה בנקודה בסוף הרבע השלישי מול הקבוצה האחרונה מולה הפסידה, אבל התפוצצה ברבע הרביעי בדרך לניצחון 14 רצוף. ריברו, בלאט ובולדווין התעוררו במחצית השנייה. רז אדם כיכב מנגד עם 23

אחרי שצלחה לראשונה העונה שבוע כפול ביורוליג והאריכה את רצף הניצחונות שלה ל-13 בכל המסגרות, מכבי תל אביב סגרה חשבון הערב (ראשון) עם עירוני קרית אתא, לה הפסידה 86:78 ביד אליהו לפני כחודשיים. זה היה למעשה ההפסד האחרון של הקבוצה של קטש, שפיגרה בנקודה, אבל שייטה לניצחון 72:91 עם רבע רביעי מפלצתי של 6:26.

קרית אתא כבר הצליחה לחזור מפיגור 11 ליתרון נקודה בסוף הרבע השלישי עם ריצת 2:15, אבל אז לבולדווין, ניבו וריברו נמאס. מכבי נעלה את הצבע, קרית אתא החטיאה מבחוץ ובעיקר מהקו והכחולים פשוט טסו עם 6:26 ברבע האחרון. מעבר לניצחון הזה, קטש יכול לשמוח גם על החזרה של רומן סורקין, שנכנס ברבע הראשון והיה מצוין עם שלושה סלים מהירים ואסיסט. סורקין אמור להיות זה שנותן מנוחה לניבו והוא משמעותי מאוד במשחקי היורוליג. גם תמיר בלאט וחסיאל ריברו הציגו יכולת טובה, בעוד שמנגד שני שחקנים בלטו הרבה מעל כל היתר: רז אדם ואמין סטיבנס. אלא שאתא, שחסרה את ג'יימס בייטמון מלך הסלים שלה, רשמה אחוזים מזעזעים של 6 מ-21 מהקו (28.6 אחוזים).

קלעו לקרית אתא: רז אדם 23, אמין סטיבנס 21 ו-11 ריבאונדים, בן שרף 10, אייזיאה מויסוס ויריב עמירם 6, גיא פלטין 5, אקיה פרואיט 1 (1 מ-6 מהקו)

קלעו למכבי תל אביב: חסיאל ריברו 16, תמיר בלאט 15, ווייד בולדווין 12, רומן סורקין וג'ון די 8, אנטוניוס קליבלנד, ג'ו תומאסון ורפי מנקו 7.

תמיר בלאט, מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
כיכב בניצחון. תמיר בלאט/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

רבע 1

קרית אתא ניצלה את העייפות של האורחים ועלתה ל-8:16 מפתיע בזכות שלשות של גיא פלטין ורז אדם הישראלים המובילים שלה. הרגע המשמעותי במשחק מבחינתו של קטש לפחות התרחש ארבע דקות לסיום הרבע כשרומן סורקין חזר אחרי חודש היעדרות בגלל פציעה. הכניסה של סורקין השפיעה באופן מיידי. הוא קלע שני סלים רצופים בצבע ושלשה של בלאט מחקה את היתרון המקומי וקבעה שוויון 16. המומנטום הכחול נמשך בזכות הצמד סורקין את בלאט, שקלע עוד סל ושלח למתפרצת את סורקין שסחט עבירה בלתי ספורטיבית.

רומן סורקין מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
לא הראה סימני חלודה. סורקין/אודי ציטיאט

רבע 2

קרית אתא החזירה לעצמה את היתרון בפתיחת הרבע השני בזכות סל של רז אדם ואסיסט יפה של בן שרף לאמין סטיבנס. אלא שבולדווין התעורר אחרי שהיה רדום ברבע הראשון עם סל ואסיסט לתומאסון שקבע 30:33 לאורחים. מכבי תל אביב עלתה ליתרון שיא של שש עם שלשה של תומאסון, שפיצה על איבוד לפני כן והעניק למכבי יתרון של 32:38. אלא שקרית אתא לא ויתרה. אמין סטיבנס חגג בצבע ואז שלשה שלישית של רז אדם צימקה ל-41:39. אדם קיבל הזדמנות גם להפוך את הקערה עם שלשה, אבל החטיא ומנגד שלשות של ריברו ובלאט קבעו 45:49 לאורחים בהפסקה.

רז אדם, עירוני קרית אתא. דני מרון
מחצית ראשונה נהדרת. רז אדם/דני מרון

רבע 3

קרית אתא נאבקה להישאר במשחק ברבע השלישי. רז אדם קלע שלשה רביעית, אבל ההגנה של מכבי תל אביב הקשתה מאוד על המארחים לקלוע בצבע כשתומאסון ובלאט קולעים בהתקפות מעבר ושלשה של דיברתולומאו העניקה יתרון שיא לאורחים: 49:61. המשחק גמור? ממש לא. קרית אתא היממה את מכבי עם ריצת 0:12 בזכות שלשה של מויסוס ושלושה סלים רצופים של אמין סטיבנס. בן שרף כבר קבע 63:66 וקליבלנד עם הבאזר שלח את המשחק להפסקת הרבע האחרון ביתרון מינימאלי מקומי של 65:66

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. Djorje Kostic, אתר רשמי
התעורר רק ברבע האחרון. בולדווין/אתר רשמי, Djorje Kostic

רבע 4

הסטירה שמכבי תל אביב חטפה בסוף הרבע השלישי פיקסה אותה ברבע הרביעי שנפתח עם ריצת 0:8 כחולה. מכבי שמרה נהדר רבע הזה ונהנתה מהתעוררות של בולדווין וניבו שהחזירו את האורחים ליתרון דו ספרתי של 70:81. קרית אתא החטיאה את כל שש זריקות העונשין הראשונות שלה מהעונשין ברבע הזה, אבל אמין סטיבנס ניצל סוף סוף איבוד של בולדווין עם סל במתפרצת. מכבי תל אביב נתקעה בהתקפה הבאה, אבל רפי מנקו הצליח לקלוע שלשה מהפינה ולמעשה הכריע את המשחק הזה שהסתיים ב-72:91 מוחץ של מכבי תל אביב, ששייטה לניצחון 14 ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully