וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב ביקשה דחייה לצו העיקול. זה מה שפסק בית המשפט

24.3.2024 / 13:24

בית משפט השלום בתל אביב דחה חלקית את בקשת הקבוצה לבטל את צו העיקול שהוטל עליה במסגרת תביעת חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ, תוך שקבע כי הבעלים החדשים משתמשים בקבוצה כדי להפר את התחייבויותיה כלפי הבנק וצדדים שלישיים. ועל איזה סכום עומד הצו כעת?

ערעור מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

בחודש שעבר הטיל בית משפט השלום בתל אביב צו עיקול על כספי הפועל תל אביב, בשל תביעה שהגישה כנגדה חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ. התביעה והבקשה למתן צו עיקול הוגשו לאחר שבנק מזרחי - טפחות מימש ערבויות בנקאיות שהעמידה חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ לטובת הבנק ועבור המועדון עוד בשנת 2018, להבטחת פירעון הלוואה שנטלה הקבוצה. על-פי התביעה, בחודש ינואר האחרון הודיע הבנק כי לאחר שבדק את הדו"חות הכספיים של הקבוצה ומצא אותם שלא לשביעות רצונו, כמו גם לאור ההאטה בפעילות בחשבון והסכסוך בין הבעלים, הוא דרש מהקבוצה את פירעונה המידי של ההלוואה. במענה לכך ביקשה הקבוצה מהבנק ארכה בת שנה לפירעון - בקשה שאותה דחה הבנק ולפיכך משהקבוצה לא החליפה את הערבויות הבנקאיות ולא פרעה את ההלוואה לפי דרישת הבנק, מימש הבנק את הערבויות הבנקאיות, שהיו, כאמור, של חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ.

כנגד צו העיקול בסך 737 אלף שקל שהוטל עליה, פנתה הקבוצה לבית המשפט בבקשה לביטולו, בטענה כי הסיבה למימוש הערבויות הבנקאיות נעוץ בסכסוך עם הבעלים הקודמים. אולם בית - משפט השלום בתל - אביב דחה את בקשת הקבוצה ואף חייב אותה בתשלום הוצאות הדיון לחברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ. עם זאת, הוא העמיד את הסכום על 485 אלף שקל.

בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג. קובי אליהו
נתן הלוואה - ואיפה הכסף? זאב גרינברג/קובי אליהו

בית המשפט קבע שמעבר לדו"חות הכספיים, שכאמור לא נמצאו ע"י הבנק כמשביעי רצון וההאטה בפעילות בחשבון - העובדה שהקבוצה סירבה לדרישת הבנק לפרוע את ההלוואה באופן מידי מעידה על קושי כלכלי או סירוב שלא כדין ביחסיה עם הבנק, וכך הקבוצה למעשה אינה מהססת להפר את התחייבויותיה כלפי הבנק וצדדים שלישיים, בטענה לסכסוך בין הבעלים, בעוד הבנק והצדדים השלישיים כלל אינם צד לסכסוך שכזה. בית המשפט קבע כי בכך למעשה משתמשים הבעלים החדשים בקבוצה ככלי וגורמים לה שלא לעמוד בהתחייבויותיה, וזאת רק כדי לקדם את עניינם בסכסוך שבינם לבין הבעלים הקודמים.

מהחלטת בית המשפט אף עולה כי בנוסף ביטלה הקבוצה שיקים בשווי של למעלה ממיליון שקל לחברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ, שניתנו לחברה כהחזר חוב, כשבשל כך נפתח כנגד הקבוצה תיק הוצאה לפועל וכשהקבוצה אף התחמקה מקבלת מסמכי האזהרה מלשכת ההוצאה לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully