וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

740 אלף שקל מכספי הפועל תל אביב עוקלו בשל צו בית המשפט

26.2.2024 / 14:55

החלטת בית המשפט להטיל עיקולים על כספי הקבוצה ניתנה במסגרת תביעה כספית שהגישה חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ, המיוצגת ע"י עו"ד עדי פוקס. התביעה הוגשה כנגד חברת פועלי תל - אביב אחזקות בע"מ, מי שבידה נתונות זכויות הניהול בהפועל תל - אביב

דייויד מינצברג בעלים הפועל תל אביב. דני מרון
עוד צרה. דייויד מינצברג/דני מרון

בעקבות פסיקת בית - משפט השלום בתל-אביב, הוטל עיקול על כל כספי קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב - לא רק במנהלת הליגה, אלא גם בבנקים, בהתאחדות לכדורגל, ברשות לבקרת תקציבים, במשרד הכרטיסים לאן שאמון על מכירת מינויי וכרטיסי הקבוצה וכן בחברת הביטוח הכשרה, שהיא הספונסר הראשי של האדומים.

הבוקר הודיע הבנק הבינלאומי, כי בהתאם לצו בית המשפט הוא עיקל את כספי הקבוצה המצויים בידו.

החלטת בית המשפט להטיל עיקולים על כספי הקבוצה ניתנה במסגרת תביעה כספית שהגישה חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ, המיוצגת ע"י עו"ד עדי פוקס. התביעה הוגשה כנגד חברת פועלי תל - אביב אחזקות בע"מ, מי שבידה נתונות זכויות הניהול בהפועל תל - אביב.

על - פי כתב התביעה, חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ, שנשלטת ע"י זאב גרינברג - מי שהיה מבעלי זכויות הניהול בהפועל תל - אביב עד להעברת זכויות הניהול להנהלה החדשה בראשות האחים דיויד ומיכאל מינצברג, העמידה עוד בשנת 2018 ערבויות בנקאיות לטובת הבטחת החזר הלוואה שנטלה הפועל תל - אביב מבנק מזרחי - טפחות.

במשך כל תקופת ההנהלה הקודמת ההלוואה לבנק נפרעה באופן רציף ולשביעות רצונו המוחלט של הבנק, שכתוצאה מכך אף השיב מס' ערבויות בנקאיות חזרה לחברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ.

ואולם, לאחר העברת זכויות הניהול בקבוצה להנהלה החדשה בראשות האחים מינצברג, בדק הבנק לפני כחודשיים את הדו"חות הכספיים הנוכחיים של הקבוצה בתקופת ההנהלה החדשה בראשות האחים מינצברג - ומצא את אלה שלא לשביעות רצונו. בשל כך דרש הבנק לראשונה מהקבוצה את פירעונה המלא של ההלוואה.

"תביעה חזקה ומבוססת"

ההנהלה החדשה, בראשות האחים מינצברג, ביקשה מהבנק לדחות בשנה את החזר ההלוואה ואף הציעה לבנק ערבויות זרות. ואולם, לאור מצב הדו"חות הכספיים העגום שנבדקו ע"י הבנק, דחה הבנק את בקשות ההנהלה החדשה ועמד על פירעונה המלא של ההלוואה.

בכתב התביעה נטען כי ההנהלה החדשה בראשות האחים מינצברג והמנכ"ל עמית פסט נדרשו ע"י חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ, מס' פעמים עוד בטרם חילוט הערבויות הבנקאיות, להסדיר את החוב מול הבנק. אלא שבשל אוזלת ידה של ההנהלה החדשה חילט הבנק את הערבויות הבנקאיות שנותרו בידו - אלו שהועמדו ע"י חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ.

בכתב התביעה נתבעה הקבוצה להשבת מלוא סכומי הערבויות הבנקאיות, הריביות ויתר ההוצאות, בסך של כ - 750,000 שקל ובית המשפט הורה לפיכך ליתן צווי עיקול כנגד הקבוצה וכמבוקש - צווי עיקול שניתנים באופן חריג ולא כדבר שבשגרה, רק כאשר הוכחו בפניו שורת תנאים מחמירים, בהם כי מדובר בתביעה חזקה ומבוססת וכי מצב הכספי הנוכחי של הקבוצה בכי רע.

עוד עולה מכתב התביעה כל חוץ מהערבויות הבנקאיות - ההנהלה החדשה אף החזירה שיקים לחברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ בשווי של כמיליון שקל, שניתנו בשעתו כנגד הזרמת הסך הנ"ל לקופת הקבוצה - בגין החזר שיקים אלה נפתח כנגד הקבוצה תיק הוצאה לפועל, שסכומו האמיר כיום לסך של כ - 1,300,000 שקל, כלומר, רק כלפי חברת זאב גרינברג בניה והשקעות בע"מ קיימים להנהלה החדשה חובות העולים על- סך 2,000,000 שקל, כאשר כספי הקבוצה כאמור עוקלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully