וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט וזמביה איבדו יתרון 0:2 והפסידו לזימבבואה בפנדלים

אחרי 2:2 ב-90 דקות, המאמן הישראלי הכניס לשער את טוסטר אנסבאטה, שעצר שני פנדלים אבל גם החמיץ אחד בטורניר "ארבע האומות"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.3/ספורט1

אברהם גרנט ונבחרת זמביה נערכים לחזרת מוקדמות המונדיאל והיום (שבת) הפסידו 6:5 בפנדלים (אחרי 2:2 ב-90 דקות) לשכנה זימבבואה, במסגרת טורניר "ארבע האומות" הידידותי שנערך במלאווי. "אנחנו לא רואים בזה משחקי ידידות אלא מתייחסים לטורניר בצורה רצינית ורוצים לזכות בו, כחלק מההכנות שלו והרצון להראות שהתקדמנו", אמר גרנט לפני המשחק שמהווה חצי גמר אחד, כאשר בשני הובסה המארחת מלאווי 4:0 על ידי קניה.

הבלם הוותיק סטופילה סונזו העניק למאמן הישראלי יתרון בנגיחה אדירה כבר בדקה החמישית ואז הגיע גם שער יפהפה של קלטוס צ'אמה בבעיטה מסובבת לחיבורים מ-18 מטרים בדקה ה-24, אבל זימבבואה חזרה עוד לפני ההפסקה. מקולי בון צימק מקרוב בדקה ה-32 והחלוץ וולטר מוסונה ניצל חור בהגנה והשווה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. גיפט אמפנדה, הבלם בן ה-20 של הפועל ראשון לציון, נכנס בדקה ה-46 כחילוף הראשון של גרנט ורשם הופעה שנייה בנבחרת הבוגרת.

המחצית השנייה הייתה רגועה הרבה יותר והתוצאה נותרה בעינה בתום 90 הדקות, מה שהעביר את ההכרעה לדו-קרב פנדלים. גרנט הכניס במיוחד את השוער טוסטר אנסבאטה, שעצר בעיטה של מוסונה, החמיץ בעצמו לאחר מכן עם בעיטה מעל השער לאחר שגם חברו עמנואל באנדה נעצר, אבל תיקן כשעצר פנדל של דיביין לונגה. אחרי 3:3 בתום חמש בעיטות, כולל אחת מוצלחת של אמפנדה, הדרמה נמשכה עם שני כדורים מדויקים של כל נבחרת ואז השוער ברנרד דונובן שהבקיע לפני כן, הדף לקורה בעיטה של סונזו והעניק לזימבבואה ניצחון 5:6.

אברהם גרנט מאמן נבחרת זמביה. MB Media, GettyImages
החילוף לא עזר בסופו של דבר. אברהם גרנט/GettyImages, MB Media

זמביה החלה את דרכה בבית ה' של מוקדמות המונדיאל באפריקה עם ניצחון 2:4 על קונגו ולאחר מכן הפסידה 2:1 לניז'ר. ב-3 ביוני היא תתארח אצל מרוקו שצפויה להעפיל מהבית הזה, ואחרי שבוע תארח את טנזניה. הראשונה מכל בית במוקדמות מעפילה אוטומטית למונדיאל, בעוד ארבע הסגניות הכי טובות ממשיכות לפלייאוף על הזכות להיות נציגת אפריקה בפלייאוף הבין-יבשתי, בו יחולקו שני הכרטיסים האחרונים לגביע העולמי שיכלול הפעם כידוע 48 נבחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully