וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאו התפוצצה, פנרבחצ'ה נעצרה, הכוכב בשירות מכבי תל אביב

היוונים חזרו מפיגור 16 לניצחון גדול על ברצלונה עם הצגה של סלוקאס, מילאנו הפתיעה את הטורקים (מדר לא שותף), וירטוס הפסידה בבלגרד

שבוע היורוליג הגיע לסיומו היום (שישי) עם ארבעת המשחקים האחרונים במסגרת המחזור ה-31, להוציא את המפגש בין באיירן מינכן למכבי תל אביב. במוקד: הקרב על המקום השני, בו פנאתינייקוס ניצחה את ברצלונה. הכוכב האדום ניצחה את בולוניה וסייעה למכבי תל אביב. מונאקו גברה על ולנסיה אחרי מותחן ומילאנו עצרה את פנרבחצ'ה.

הכוכב האדום בלגרד - וירטוס בולוניה 79:94

ההפסד 96:81 לז'לגיריס השבוע היה השישי ברציפות של בולוניה מחוץ לביתה. כעת הגיע ההפסד השביעי ברציפות שבהחלט משרת את מכבי תל אביב, משום שהאיטלקים היו צמודים לצהובים בטבלה עם מאזן זהה של 17:30 ערב המחזור. נמניה נדוביץ' חיפה על חסרונו של יאגו דוס סנטוס הפצוע ולהט עם 25 נקודות ו-7 אסיסטים. מילוס תיאודוסיץ' הוותיק והטוב כיכב עם 11 ו-9 אסיסטים לסרבים, שאיבדו סיכוי להעפיל אבל בבית שלהם קשה מאוד לנצח אותם. טוקו שנגליה הוביל מנגד עם 25 נקודות לפני שיצא בחמש עבירות. איפה לונדברג הוסיף 15 לאיטלקים, שממשיכים לאבד גובה ולהידרדר במורד הטבלה.

מייק ג'יימס, מונאקו. Alex Caparros, GettyImages
ניצחון קשה על ולנסיה. מייק ג'יימס/GettyImages, Alex Caparros

מונאקו - ולנסיה 78:79

רצף של שמונה ניצחונות נקטע בזמן הכי גרוע מבחינת מונאקו, שנחלה ברביעי תבוסה ביתית למילאנו ב-18 הפרש ופספסה הזדמנות לעקוף את ברצלונה בדרך למקום השני, כשבמקום זאת ירדה למקום החמישי שהעולה ממנו לא תיהנה מיתרון ביתיות בפלייאוף. ולנסיה, לעומת זאת, עצרה רצף של ארבעה הפסדים בדיוק ברגע הנכון, נגד באיירן מינכן שהיא אחת המתחרות שלה על המקום העשירי, שמוביל לפלייאין. כמו במשחק הקודם של ולנסיה, גם הפעם היא נקלעה למותחן גדול ונתנה פייט ראוי להערכה, אך המילה האחרונה היתה של מייק ג'יימס וחבורתו.

נקודות עונשין של ג'יימס עוד העניקו למונאקו יתרון נוח של 70:77 כשנותרו דקה ו-23 שניות לסיום. אלא שוולנסיה הידקה את ההגנה וכריס ג'ונס השלים מהעונשין ריצת 0:5 שצימקה ל-77:75 כשנותרו חמש שניות לסיום. ולנסיה נאלצה לעשות עבירה, הול עמד בלחץ והבטיח את הניצחון. ג'יימס וג'רון בלוסומגיים הובילו את הצרפתים עם 17 נקודות כ"א. סמי אוג'יילה להט מנגד עם 2, כריס ג'ונס הוסיף 15 אבל זה רק כמעט הספיק לניצחון מפתיע לספרדים, שנאבקים עם עוד שלוש, ארבע קבוצות על הכרטיס האחרון לפלייאין.

שחקן פנאתינייקוס קוסטאס סלוקאס. פנאתינייקוס, אתר רשמי
הוביל קאמבק מרשים עם הצגה אדירה. סלוקאס/אתר רשמי, פנאתינייקוס

פנאתינייקוס - ברצלונה 81:89

ההפסד הלא נעים אצל פנרבחצ'ה לא עלה לברצלונה באיבוד המקום השני וכעת מי שתופסת אותו היא פנאתינייקוס, שאחרי 10 הפסדים רצופים לברצלונה, סוף סוף ניצחה את הכבשה השחורה במשחק שבו היא פיגרה 40:24 ברבע השני. אלא שבשביל משחקים מהסוג הזה פנאתינייקוס החתימה את קוסטאס סלוקאס. הרכז הוותיק הוביל במו ידיו קאמבק הירואי עם משחק משובח של 18 נקודות ו-8 אסיסטים. קנדריק נאן (22) ומיטוגלו (19) נהנו מרוב האסיסטים של סלוקאס עבור היוונים, שפירקו את ברצלונה 55:35 במחצית השנייה. ווילי הרננגומס ויאן וסלי קלעו 13 לבארסה, שנראית רע מאוד בחודש האחרון וגם לא מצליחה להכניס לעניינים את ריקי רוביו שנעצר על ארבע נקודות בלבד והמקום השני בסכנה ממשית.

שחקני פנרבחצ'ה: סקוטי ווילבקין, ניק קלאתיס. Inaki Esnaola, GettyImages
ריצת הניצחונות נעצרה. שחקני פנרבחצ'ה/GettyImages, Inaki Esnaola

אולימפיה מילאנו - פנרבחצ'ה 76:77

מילאנו חזרה הביתה אחרי שקטעה רצף של שישה הפסדי חוץ עם הניצחון המפתיע במונאקו, בידיעה שהיא חייבת להמשיך במומנטום החיובי כדי לשמור על הסיכוי להעפיל לפלייאין והיא עשתה את זה מול הקבוצה הלוהטת של פנרבחצ'ה שהגיעה למשחק הזה בכושר שיא אחרי ניצחונות מרשימים על ברצלונה, ולנסיה, באסקוניה וריאל מדריד הספרדיות. אלא שמול איטלקים כנראה שקשה יותר לשאראס, שנתן לסקוטי ווילבקין קרדיט בלתי מוגבל לזרוק 16 שלשות והוא קלע רק חמש מתוכן. ים מדר לעומת זאת, היה היחיד שלא ראה שנייה של פרקט. ווילבקין היה דווקא זה שהשלים מהפך גדול של פנר עם שלשה שקבעה 68:69 לטורקים כשנותרו 3:39 דקות לסיום. גודוריץ' וביברביץ' המשיכו את המומנטום וקבעו 70:73, אבל אז הגיעה שלשה של מירוטיץ' מריבאונד התקפה. ווילבקין החטיא שתי שלשות רצופות ומירוטיץ' הבטיח את הניצחון מהקו.

ניקולו מלי (17), שבון שילדס (15) ומירוטיץ' (13) הובילו את האיטלקים שנמצאים חזק במאבק על הכרטיס האחרון לפלייאין. סקוטי ווילבקין הוביל את הטורקים עם 15 אבל מופע אימים בסיום עם שלשות לא אחראיות לפנר, שתיאבק כנראה עד הסוף על המקום השני עם ברצלונה, פנאתינייקוס ומונאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully