וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "הסטטיסטיקה בשבועות כפולים לא איתנו". בוקר ייעדר

אחרי ארבעה הפסדי חוץ רצופים לבאיירן מינכן, שמבחינתה כל הפסד פירושו סיום העונה, מכבי תל אביב תתארח אצלה ותנסה להמשיך במומנטום החיובי בתקווה להתאוששות של לורנזו בראון, המארחת תחסר את אחד מכוכביה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.3/ספורט1

כשהיא בעיצומה של ריצה מצוינת של 12 ניצחונות בכל המסגרות, כולל ארבעה רצופים ביורוליג, מכבי תל אביב תתארח מחר (שישי, 21:30) ב-BMW פארק של באיירן מינכן. הגרמנים מגיעים למשחק מהמקום ה-14, עם 13 ניצחונות ו-17 הפסדים, כשיש להם עוד סיכוי להגיע למקום העשירי שמוביל לפלייאין, בעוד שמכבי תל אביב מדורגת שביעית עם 17 ניצחונות ו-13 הפסדים והמקום השישי, שממנו עולים ישירות לפלייאוף, בהישג יד מבחינתה.

אחרי הניצחון הביתי בבלגרד על וילרבאן הגיעו הצהובים למינכן, אחד המקומות בהם התקשו לא מעט בעבר, בידיעה שמדובר במבחן אמיתי בניסיון לסיים את העונה הסדירה בטופ 6. בקבוצה צפו אמש בהפסד של באיירן בידי ולנסיה ויודעים שלצד יתרון האיכות שאמור להיות בצידם, הם ייהנו משמעותית מרעננות של 24 שעות מנוחה יותר מהבווארים.

במחזור האחרון בחר עודד קטש לנהל ברוטציה קצרה מתמיד, עם שלושה-ארבעה שחקנים שלא דרכו בכלל על המגרש או ששיחקו מעט, וחלק מהם, כמו תמיר בלאט וחסיאל ריברו, אמורים לשחק יותר מחר. בקבוצה חווים לראשונה את האפשרות לקיים את המשחק השני ב"שבוע כפול" ביום שישי אחרי משחק ביום שלישי, דבר שכמעט ולא קורה לקבוצות יורוליג במהלך העונה, שכן בדרך כלל יש בין המשחקים הפרש של יומיים.

לצד ההצטיינות של ווייד בולדווין בניצחון על וילרבאן, שזיכתה אותו שוב בתואר מצטיין המחזור ביורוליג, מחכים הצהובים להתעוררות של לורנזו בראון. במכבי תל אביב יודעים שהיכולת המדהימה של בולדווין צפויה לגרום לבאיירן ולשאר היריבות עד תום העונה להתמקד בו, ומחכים שבראון יתעורר. למרות שמסר 7 אסיסטים בשלושת המשחקים האחרונים בממוצע, הוא עומד על 8.3 נקודות בלבד ו-6 מ-23 בזריקות לשתי נקודות.

ניצחון על באיירן יכול לקרב את הצהובים למטרה הגדולה, כניסה לשישייה הראשונה, אם הערב תפסיד אולימפיאקוס בהפתעה גדולה לוילרבאן, או אם פנאתינייקוס תפסיד במשחק ביתי לברצלונה מחר. בכל תוצאה אחרת, חלון ההזדמנויות של הצהובים לכניסה לשישייה הראשונה יילך וייסגר.

עודד קטש אמר באימון המסכם לקראת ההתמודדות: "הסטטיסטיקה בשבועות כפולים לא איתנו וננסה לעשות בפעם הראשונה שני ניצחונות, אבל זה לא יהיה פשוט. נפגוש קבוצה שעבורה זו הזדמנות אחרונה. קבוצה חדשה עם מאמן חדש והיא משחקת יותר ויותר טוב ככל שהעונה מתקדמת. בוקר יחסר להם, אבל הם גם יכולים בגלל זה להיות יותר מסוכנים התקפית וזה מצריך מאיתנו להיות מאוד מרוכזים".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון עם ווייד בולדווין. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
בזמן שבולדווין הלוהט מושך את תשומת לב היריבות, בראון המדשדש יקווה לחזור לשיאו/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

כאמור, ההפסד אצל ולנסיה אתמול סיבך את באיירן מינכן במאבק על המקום העשירי. הקבוצה של פאבלו לאסו ניצבת בפער של משחק וחצי מהכרטיס לפלייאין, ויודעת שכל הפסד עד לסיום העונה עשוי לחסל סופית את סיכוייה להמשך העונה.

באיירן, המדורגת במקום השני בליגה הגרמנית אחרי קמניץ המפתיעה, היא קבוצה די מבוגרת ומאוזנת. שחקנה המוביל הוא סרג' איבקה שרושם 12.4 נקודות ו-6.6 ריבאונדים בממוצע למשחק, מלבד מצטיינים הגארד האמריקאי קארסן אדוארדס שתורם 11.2 נקודות והצרפתי סילבן פרנסיסקו עם 11.1 נקודות ו-3.2 אסיסטים למשחק. ולדימיר לוצ'יץ', שחזר מפציעה במהלך העונה, תורם 6.7 נקודות שקטות והפורוורד האמריקאי דווין בוקר קולע 9.9 נקודות ומוריד 5.5 ריבאונדים למשחק, אך ייעדר. גם הגארד לאנדרו בולמארו הוא אחד השחקנים המרכזיים אצל לאסו עם 8.3 נקודות, 3.2 אסיסטים ו-2.9 ריבאונדים לערב.

מכבי תל אביב הפסידה בארבעת ביקוריה האחרונים במינכן, כולל בעונות טובות מאוד שלה, כשהניצחון האחרון של הצהובים בבאווריה היה בעונת 2018/19, 70:77. באותו משחק הובילו את מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק, כשהקפטן הנוכחי ג'ון דיברתולומיאו קולע 10 נקודות ב-8 וחצי דקות מהספסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully