וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקהלה של שופרות מישראל": ה"מתקפה" על המאמן שתמך בפלסטינים

אוגה הריידה כבר הספיק לחזור בו מהקריאה לחרם ספורטיבי על ישראל, אבל נמצא בלב הסערה לפני המשחק בבודפשט. באיסלנד ונורבגיה דיווחו: "העיתונאים עטו עליו, הפכו אותו לאויב האומה"

מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל לקראת איסלנד/צילום: ניב דברת. עריכת וידאו: שירן גולן

ההקשר הפוליטי ממשיך ללוות מהצד את המשחק של נבחרת ישראל הערב (חמישי, 21:45) נגד איסלנד בחצי גמר פלייאוף ליגת האומות. במרכז העניינים עומד מאמן איסלנד, אוגה הריידה, שתמך בחרם ספורטיבי על ישראל על רקע המלחמה, טען ש"ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים", ומאז הספיק לחזור בו ולטעון כי דבריו הוצאו מהקשרם.

באיסלנד דיווחו אתמול על "התנפלות" של עיתונאים ישראלים על הריידה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "ישראל רוצה את ראשו. מקהלה של שופרות ישראלים דולקת בעקבותיו. הכתבים הישראלים עטו עליו בשאלות, ולא היססו לשאול עוד ועוד שאלות על יחסו למלחמה", כתבו באתר "TV3" מנורבגיה, מולדתו של הריידה.

בתקשורת האיסלנדית כתבו: "הישראלים נכנסו למתקפה על הריידה, והפכו אותו לאויב האומה".

מאמן נבחרת איסלנד, אוגה הריידה. Will Palmer/Allstar, GettyImages
בעין הסערה. הריידה/GettyImages, Will Palmer/Allstar

הריידה נשאל בין היתר אם הוא מתחרט על התבטאויותיו בנושא שהוא כלל לא בקיא בו, וענה שלא: "אני מגיע ממדינה שיש בה חופש ביטוי. לפעמים התרגום מוציא דברים מהקשר. אני מתעניין בפוליטיקה ויודע את הכל על החטופים בשבי חמאס. אני רוצה בשחרור החטופים ובסיום המלחמה. עצוב לשחק בסיטואציות כאלה. אין לי דבר נגד הישראלים. אני מגיע ממדינה שוחרת שלום ולא תופס צד בנושא".

מאמן איסלנד הבהיר בעקבות שאלה מעיתונאי שהוא מתכוון ללחוץ ידיים לשחקני נבחרת ישראל, המשיך: "אני לא חושב שיהיה הוגן להיכנס לוויכוח פוליטי עכשיו. אנחנו רוצים לדבר על כדורגל. רק רציתי לומר שאנחנו חייבים לשחק את המשחק הזה ואנחנו רק משחקים נגד כדורגלנים, לא נגד עם ישראל".

כשעיתונאי שבדי שאל אותו אם בנבחרת שלו שקלו להחרים את המשחק, כפי שדרשו אוהדים איסלנדים בעצומה, הריידה השיב שלא: "לא היה לנו דיון פוליטי בעניין הזה. אופ"א והרשויות שאחראיות על הכדורגל צריכות להחליט. אנחנו משחקים כדורגל ולכן לא נחליט בשביל הפוליטיקאים מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully