וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד באונס ישחק נגד נבחרת ישראל, אך איסלנד עדיין סוערת

המתלוננת הגישה ערעור על גניזת התיק, אבל הפעם ההתאחדות החליטה להשאיר את אלברט גודמונדסון בסגל. המאמן הלאומי תמך והרתיח את עורכת הדין: "ההתבטאות הכי מגעילה ששמעתי בקריירה שלי

תקציר: פורטוגל - איסלנד 0:2/ספורט1

פרשת אלברט גודמונדסון והחשד באונס, עדיין רחוקה מסיום והרוחות באיסלנד סוערות ערב המשחק המכריע נגד ישראל ביום חמישי. גודמונדסון הוא הכוכב הכי גדול כיום בכדורגל האיסלנדי; הוא כבש 10 שערי סרייה A במדי גנואה ומחוזר על ידי קבוצות מהפרמיירליג והמועדונים הגדולים באיטליה - אבל הוא לא היה חלק מהנבחרת מהקיץ, אז הוגשה נגדו תלונה על אונס.

המשטרה חקרה את התלונה לאורך כמה חודשים וגודמונדסון לא זומן לנבחרת. לכדורגל האיסלנדי יש עבר אפל של פרשיות מין, שחלקן טויחו על ידי האנשים הכי בכירים בענף. לפני כמה שנים כשהתגלה טיוח כזה, כל ראשי ההתאחדות לכדורגל התפטרו.

בעקבות הפרשות החמורות, באיסלנד נקטו בצעדים זהירים: אין יש ספק, אין ספק. גודמונדסון לא הוזמן לסגל במשך חודשים רבים, עד שלפני כשבועיים הפרקליטות הודיעה שאחרי עיון בתיק הוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום. למתלוננת ניתן אולטימטום להגשת ערעור על ההחלטה - עד ה-22 במרץ. היום היא הגישה ערעור, מה שאומר שגודמונדסון עדיין לא נקי מחשד. אלא שהפעם בהתאחדות לכדורגל החליטו שהוא יישאר בסגל ולא ינופה.

שחקן נבחרת איסלנד אלברט גודמונדסון מול שחקן נבחרת ישראל דורון ליידנר. JACK GUEZ / AFP, GettyImages
במרכז תשומת הלב. גודמונסון מול ליידנר ב-2022/GettyImages, JACK GUEZ / AFP

בסוף השבוע המאמן אוגה הריידה ערך מסיבת עיתונאים ובה התבקש להתייחס לפרשה. הדברים שאמר הציתו אש בחוגים מסוימים.

לנורבגי יש היסטוריה של התבטאויות שעלו לכותרות. ב-2021, כשאימן את רוזנבורג, הוא התראיין ודיבר על המעורבות של כדורגל בקידום זכויות הקהילה הגאה - וכשרצה להגיד שהוא לא חושב שצריך לערב בין הנושאים, אמר שזו "תעמולה להט"בית". הארגונים הגאים בנורבגיה רתחו כשהואשמו בפרופגנדה והריידה התנצל.

לפני כמה שבועות הריידה שוב עלה לכותרות כשביטא דעות שתומכות בחרם ספורטיבי על ישראל בגלל המלחמה בעזה. הפעם בארצות סקנדינביה הוא קיבל רוח גבית, אבל היה גם מי שהתלונן ש"הוא מדליק את ישראל והופך אוותה לפייבוריטית". בסוף השבוע הוא חזר בו והביע נייטרליות.

אז אף אחד לא התפלא כשמסיבת העיתונאים של הריידה בסוף השבוע הרגיזה כמה אנשים. כשנדרש לפרשת גודמונדסון אמר: "אני לא יכול להגיד יותר מדי. יש חוקים שאני צריך לפעול על פיהם. לדעתי זה חבל מאוד אם אלברט לא יוכל להיות חלק מהנבחרת, חבל בשבילו וחבל בשביל כל איסלנד".

עוד בוואלה!

"בושה שאיסלנד בחרה לשחק מול ישראל. היא מברכת את פשעיה"

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת איסלנד, אוגה הריידה. Will Palmer/Allstar, GettyImages
הכעיס אנשים, ולא לראשונה. הריידה/GettyImages, Will Palmer/Allstar

אווה הלגאדוטיר, עורכת הדין של המתלוננת, תקפה אתמול אחרי הגשת הערעור: "אני חייבת להודות שלאורך כל הקריירה שלי כעורכת דין, לא נתקלתי בתגובה כל כך חסרת רגישות כמו של המאמן הלאומי. אכזבה לכל איסלנד אם חשוד באונס לא יוכל להיות חלק מהנבחרת? לדעתי ההתבטאויות שלו מגעילות וראויות לגינוי מוסרי. אני חושבת שההתאחדות האיסלנדית צריכה להתנצל בפומבי בפני הלקוחה שלי".

בהתאחדות האיסלנדית התחילו להתפתל היום, אחרי הגשת הערעור: "החלטנו שהמאמן הלאומי יכול לזמן את אלברט אחרי שלא הוגש כתב אישום. אנחנו מבינים שהוגש ערעור, אבל המשימה כבר התחילה וההחלטה היא שאלברט ימשיך בה עד סיומה. החוקים לא היו מספיק ברורים עד עכשיו ואנחנו נחושים להבהיר אותם. הנושא עלה בישיבת ההתאחדות האחרונה והוחלט שאלברט יישאר בסגל".

בסופו של יום ההחלטה התקבלה. אולי אם לא היה מדובר במשחק מכריע ובפרופיל כל כך גבוה, בהתאחדות האיסלנדית היו מודים לגודמונדסון בנימוס על ההצטרפות - וקונים לו כרטיס טיסה בחזרה לגנואה. אבל העפלה ליורו 2024 עומדת על הפרק והוא נשאר. מבחינה ספורטיבית זה פלוס גדול, מבחינה מוסרית לא בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully