וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים מול ארבעים: המחווה של שחקנית השחמט הטובה בעולם לחטופים

יהודית פולגאר - השחמטאית מס' 1 בכל הזמנים, יחד עם אחותה סופי שהינה שחמטאית מוערכת בזכות עצמה ואמנית, התמודדו עם 40 משתתפים גרמנים אשר שיחקו בשם החטופים

למען החטופים -מימין לשמאל - ליאור איזנברג, סופי פולגאר, יהודית פולגאר ופול מאייר דונקר. יחצ,
למען החטופים -מימין לשמאל - ליאור איזנברג, סופי פולגאר, יהודית פולגאר ופול מאייר דונקר/יחצ

בערב חמישי התקיים בפרלמנט בברלין אירוע "Chess4Solidarity - השחקן החסר" למען החטופים ולחיזוק קשרי ישראל גרמניה. באירוע המרכזי התמודדו יהודית פולגאר - השחמטאית מס' 1 בכל הזמנים, יחד עם אחותה סופי שהינה שחמטאית מוערכת בזכות עצמה ואמנית אל מול 40 משתתפים גרמנים אשר שיחקו בשם החטופים. יהודית נחשבת לאייקון של שחמט ומהווה דוגמא לנשים רבות ברחבי העולם. אושיות בינ"ל במעמדה של יהודית נוטות שלא להשתתף באירועים אשר עלולים לפגוע בשמן ובמעמדן בעולם, אולם למרות זאת יהודית עשתה צעד אמיץ ונקווה שיגיע לכוכבים בינלאומיים רבים בעולם הספורט. תגובות ספורות נזעמות נרשמו כנגד יהודית ברשתות החברתיות.

בני משפחות גדי מוזס וכרמל גת אשר יקיריהם נמצאים בעזה נשאו דברים מרגשים בפרלמנט על יקיריהם אשר 160 יום נמצאים בשבי חמאס.

נשיאת האירוע מרלין שונברגר חברת הפרלמנט הגרמני ציינה את החשיבות במלחמה באנטישמיות המאיימת על יהודים בכל העולם וכי יש למנוע מחמאס לבצע את תוכניתו הזדונית לתקוף בעתיד שוב את ישראל. מרלין הודתה להתאחדות השחמט הברלינאית ולמועדון "שחמט לכל" .

דיון שולחנות עגולים בנושא אנטישמיות בספורט התקיים כאשר נשיאת פדרציית השחמט
אינגמיר לאוטרבאך הגרמנית עמדה לצד ישראל והצהירה כי יש לנקוט פעולה תקיפה יותר כנגד איראן המונעת משחמטאים איראנים לשחק מול ישראל.

סופי פולגאר במשחק שחמט מול שחקני שחמט גרמנים המשחקים בשם החטופים. יחצ,
סופי פולגאר במשחק שחמט מול שחקני שחמט גרמנים המשחקים בשם החטופים/יחצ
יהודית פולגאר משחקת. יחצ,
יהודית פולגאר משחקת/יחצ
חברת הפרלמנט ונשיאת האירוע מרלן שונברגר יחד עם ליאור איזנברג. יחצ,
חברת הפרלמנט ונשיאת האירוע מרלן שונברגר יחד עם ליאור איזנברג/יחצ

סגן השגריר הישראלי בברלין אהרון שגיא ציין את היחסים הטובים יותר מאי פעם הקיימים בין ישראל לגרמניה והביעה תודה בפרלמנט לגרמניה על תמיכתה החזקה בישראל מאז ה-7 לאוקטובר.
סגן השגריר הודה לסופי ויהודית פולגאר אשר נרתמו למען מטרה הומניטרית זו. ליאור איזנברג יוזם האירוע והמארגן מהצד הישראלי סיפר על יוזמת Chess4Solidarity הנאבקת באנטישמיות בדרך של חיבור והביע תודתו למטה החטופים, לשגרירות בברלין ,למשרד התפוצות ולמשתתפים הגרמנים.

במסר של תקווה לחיזוק קשרי יחסי המדינות התקיימה במקביל מרחוק תחרות און ליין בינלאומית בהשתתפות 133 משתתפים מישראל וגרמניה בלבד .רב האמן הגרמני יהודי גיאורג מאייר אשר גם זכה בעבר במכביה ניצח בתחרות הראשית עם 9 נקודות מ-9 משחקים כאשר קרן פרסים של מעל 2000$ הועמדה לטובת המצטיינים משתי המדינות.

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully