וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיטליה וגרמניה מאושרים: תמונת המצב לקראת העונה הבאה באלופות

לפי שינוי השיטה במפעל האירופי הבכיר ב-2024/25, רומא ור.ב. לייפציג נמצאות בדרך להעפיל מהמקום החמישי בליגות המקומיות. אנגליה, ספרד וצרפת צמודות מאחור, וכיצד הניקוד מחולק לפי אופ"א?

תיקתקנו, 13.3/ספורט1

בעונת המשחקים של 2024/25 ליגת האלופות של אופ"א תשנה את פניה עם הרחבתה לליגת אחת גדולה במקום שלב בתים מסודר, עם 36 קבוצות ושיטת משחקים שונה. מלבד השינוי המשמעותי של שלב המשחקים הראשון, נחשף כי שלב הנוקאאוט יהיה בחלקו הגרלה ממוחשבת וכי כל הקבוצות שהעפילו לשלב הבא, יידעו את כל הדרך עד הגמר, בניגוד לשיטה הנוכחית בה יש הגרלות בשמינית ורבע הגמר.

אחד השינויים שהפכו את העונה הנוכחית למעניינת יותר עבור קבוצות הליגות הבכירות באירופה, היא הענקת "שני כרטיסים לפי ביצועים" שיחולקו עבור שתי הליגות שיסיימו את העונה הנוכחית עם המאזן ולפי שיטת הניקוד הטובה ביותר במפעלים האירופאים. המשמעות היא שנכון להערב, כרגע הליגות האיטלקית והגרמנית שנמצאות במקומות 1 ו-2 בשיטת הדירוג, יקבלו נציגות נוספות בעונה הבאה. מי שנמצאות בדרך לזכות במקום נוסף נכון לעכשיו הן רומא מאיטליה ור.ב. לייפציג מגרמניה, אשר במקום ה-5 בליגות שלהן ערב משחקי הגומלין האחרונים בשלב שמינית גמר ליגת האלופות.

חשוב לציין כי הפרמיירליג, הליגה הצרפתית והליגה הספרדית נמצאות מיד אחרי האיטלקית והגרמנית, והמירוץ הצמוד במפעלים האירופאים העונה יוכרעו בשלב מאוחר יותר. למשל, במידה והאנגליות יגיעו לשלבים מאוחרים יותר או הדחה הערב של בורוסיה דורטמונד ואינטר, עשויים לשנות את מאזן הכוחות בפסגת הדירוג.

הגרלת ליגת האלופות. רויטרס
הפרמיירליג תמצא את עצמה "רק" עם 4 נציגות בעונה הבאה בליגת האלופות?/רויטרס

שיטת הניקוד לפיה המועדונים והליגות מקבלות נקודות כדי להרוויח את המקומות הנוספים בליגת האלופות בעונה הבאה:

ליגת האלופות:

הגעה לשלב הבתים - 4 נקודות
הגעה לשמינית הגמר - 6 נקודות
הגעה לרבע הגמר, חצי הגמר והגמר - נקודה עבור כל שלב

הליגה האירופית:

העפלה מראשות הבית - 4 נקודות
מקום שני בשלב הבתים - 2 נקודות
הגעה לשמינית, רבע, חצי והגמר - נקודה עבור כל שלב

קונפרנס ליג:

העפלה מראשות הבית - 2 נקודות
מקום שני בשלב הבתים - נקודה
חצי הגמר והגמר - נקודה עבור כל שלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully