וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע שנים: ברצלונה גברה 1:3 על נאפולי וחזרה לרבע הגמר

פרמין לופס (15) וז'ואאו קאנסלו (17) כבשו תוך שתי דקות בפתיחה אדירה של הקטלאנים, אמיר רמאני (30) החזיר את אלופת איטליה לעניינים והיא ניסתה בכל כוחה להשוות ולכפות הארכה, אך רוברט לבנדובסקי (83) סגר עניין והשיב את הבלאוגרנה לשלב 8 האחרונות

שמינית גמר - גומליןהסתיים12/03/2024
ברצלונה
  • לופס (15)
  • קאנסלו (17)
  • לבנדובסקי (83)
1:3
  • (30) רחמני
נאפולי
תיקתקנו, 12.3/ספורט1

בעונה שעברה מפגש בין ברצלונה לנאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות היה מרתק במיוחד, בטח לאור העובדה שהשתיים זכו באליפויות המקומיות, אך העונה זה הפך למשחק בין המאכזבות, אולי הגדולות ביותר באירופה.

למרות כל זאת, הערב (שלישי) הן הצליחו להשתיק לא מעט אנשים כשהציגו משחק משובח, מלא באירועים, בסיומו ברצלונה ניצחה 1:3, עשתה את שלה עם 2:4 בסיכום המשחקים ושבה לרבע גמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2020 - עונה בה הושפלה 8:2 על ידי באיירן מינכן ומאז לא הייתה חלק ממעמד שמונה האחרונות. אם תרצו, זו ההעפלה הראשונה שלה לרבע הגמר בעידן שאחרי ליאו מסי.

אם לפני שלושה שבועות בנאפולי נפרדו השתיים ב-1:1 הודות לשערים של החלוצים רוברט לבנדובסקי ו-ויקטור אוסימן, הערב הקטלאנים נהנו בפתיחה הפנטסטית שלהם משני הכוכבים הצעירים, לאמין ימאל בן ה-16 שהיה מהטובים על המגרש ופרמין לופס בן ה-20 שכבש את השער הראשון בדקה ה-15. שתי דקות אחר כך ז'ואאו קאנסלו (17) הכפיל את היתרון, אבל נאפולי של פרנצ'סקו קלצונה, שהמשחק הקודם נגד ברצלונה היה הראשון שלו כמאמן הקבוצה, חזרה במהרה - אחרי שאוסימן החמיץ הזדמנויות קורצות, הבלם אמיר רמאני היה שם בשבילה וצימק ל-2:1 בדקה ה-30.

הקצב הנהדר במונז'ואיק נמשך והחמצות נרשמו בשני הצדדים, אבל המאבק הוכרע כאשר לבנדובסקי שוב מצא את הרשת מול אלופת איטליה ובדקה ה-83 קבע את תוצאת הסיום - 1:3 לברצלונה ו-2:4 בסיכום המשחקים, תוצאה שמחזירה את צ'אבי ושחקניו לרבע גמר ליגת האלופות אחרי ארבע שנים.

פרמין לופס, שחקן ברצלונה. רויטרס
זכינו לפתיחה אדירה בברצלונה. פרמין לופס חוגג/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 1: פתיחה חזקה של ברצלונה, שכבר אחרי 50 שניות איימה על השער האיטלקי, אבל ימאל בעט גבוה אחרי הרמה של ראפיניה לרחבה בראבונה.

דקה 4: החמצת ענק של אוסימן. הניגרי ברח להגנה (ספק מעמדת נבדל) ורץ לבדו לשער של טר סטגן, אבל תחת הלחץ של אראוחו וקובארסי שרדפיו אחריו, בעט כדור חלש לידיו של הגרמני.

דקה 13: כדור ארוך הקשה על הגנת נאפולי ומרט יצא מהשער בפזיזות בניסיון להגיע אליו ולהרחיק את הסכנה, אבל איחר ולמזלו פרמין לופס בניסיון להקפיץ מעליו העיף את הכדור החוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ויקטור אוסימן נאפולי לצד רונלד אראוחו ברצלונה. GettyImages
החמצה ענקית. אוסימן בועט החוצה מול טר סטגן/GettyImages

דקה 15: גול! ראפיניה בתנועה חכמה חדר לרחבה והוציא רוחב לפרמין לופס, שנותר ללא כיסוי במרכז הרחבה ובעט כדור חד ומדויק לפינה. 0:1 לברצלונה.

דקה 17: גול! השני של ברצלונה תוך שתי דקות. מהלך אישי נפלא של ימאל הסתיים במסירה לראפיניה ובעיטה של הברזילאי לקורה, קאנסלו עט על הכדור החוזר ובעט לרשת החשופה את ה-0:2.

דקה 30: גול! שום דבר לא נגמר כי נאפולי צימקה ל-2:1. פוליטאנו הוציא כדור אלכסוני לבלם רמאני, שתנועה חכמה שלו מאחור הסתיימה בכך שמקרוב הוא בעט לפינה הרחוקה של טר סטגן ומצא את הרשת.

פרמין לופס חוג עם ז'ואאו קאנסלו, שחקני ברצלונה. GettyImages
לופס כבש ואחרי שתי דקות חגג עם קאנסלו את הכפלת היתרון/GettyImages

דקה 34: נאפולי כמעט השוותה. די לורנצו הסתנן לרחבה, נותר חופשי ונגח מצוין לחיבורים הרחוקים, טר סטגן התעופף ובקצות האצבעות הדף לקרן.

דקה 42: נאפולי לא הייתה רחוקה מלהשוות עוד לפני המחצית, אבל בתום ערבובייה ברחבה הכדור הורחק.

דקה 45: סיומה של מחצית ראשונה נהדרת במונז'ואיק. כרגע 2:3 לברצלונה בסיכום המשחקים.

אמיר רמאני, בלם נאפולי. רויטרס
שום דבר לא נגמר. רמאני חוגג את השער המצמק/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 47: קברצחליה החל את המחצית השנייה עם בעיטה מסובבת, הכדור חלף ליד הקורה.

דקה 55: ברצלונה כמעט עלתה ל-1:3. עוד התקפה מאגף שמאל שבסיומה קאנסלו מצא את ראפיניה, הבעיטה שלו נהדפה מצוין על ידי מרט.

דקה 63: אי הבנה בין קאנסלו לטר סטגן כמעט הסתיימה בשער של אוסימן, אבל ההשתלטות שלו הייתה מאוחרת מדי והניסיון נבלם.

ויקטור אוסימן, חלוץ נאפולי. רויטרס
לא היום שלו. אוסימן/רויטרס

דקה 68: ימאל הבקיע אחרי כדור קרן, אבל נתפס בנבדל יותר מפעם אחת במהלך והשער כמובן נפסל מיד.

דקה 74: מרט סיפק הצלה נוספת, הפעם מבעיטה של גונדואן. לאחר הקרן שהרים ראפיניה, לבנדובסקי החמיץ.

דקה 78: זה לרגע היה נראה שימאל גמר עניין אחרי שגונדואן הוריד לו כדור חכם, אבל לכדור המסובב לפינה הרחוקה היו חסרים כמה סנטימטרים.

רוברט לבנדובסקי ברצלונה. GettyImages
סגר עניין. רוברט לבנדובסקי/GettyImages

דקה 80: איך זה לא נכנס?! לינדסטרום הקדים את כל הגנת ברצלונה ומכחמישה מטרים נגח החוצה.

דקה 83: גול! גונדואן בכדור חכם מצא את סרג'י רוברטו בתוך הרחבה, משם הכדור הגיע ללבנדובסקי ששוב כבש נגד נאפולי וסגר את הסיפור ככל הנראה. 1:3 לברצלונה.

דקה 89: נאפולי לא אומרת נואש, אבל מתיאס אוליברה נעצר על ידי המשקוף.

דקה 90+2: קברצחליה שוב הניף את הרגל ושיגר כדור חד, אבל פעם נוספת לא מצא את המסגרת. זה היה המהלך האחרון.

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר סטגן, ז'ול קונדה, רונאלד אראוחו, פאו קובארסי, ז'ואאו קאנסלו, אילקאי גונדואן, אנדראס כריסטנסן (אוריול רומאו, 61), פרמין לופס (סרג'י רוברטו, 60), לאמין ימאל, ראפיניה (ז'ואאו פליקס, 81), רוברט לבנדובסקי.

נאפולי: אלכס מרט, ג'ובאני די לורנצו, אמיר רמאני, חואן ז'סוס, מריו רוי (מתיאס אוליברה, 64), חאמד ג'וניור טראורה (ג'אקומו רספאדורי, 78), סטניסלב לובוטקה, אנדרה-פרנק זמבו אנגיסה, מתאו פוליטאנו (יספר לינדסטרום, 64), חביצ'ה קברצחליה (סיריל אנגונג, 90+3), ויקטור אוסימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully