וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה שחקנים נזרקו מנבחרת אוסטריה בגלל שירים הומופוביים

שחקני ראפיד וינה שחגגו ניצחון בדרבי, הצטרפו לקריאות של האוהדים וגרמו לסערה. המאמן רנגניק: "שיבינו את חומרת המעשה"

תקציר: אוסטריה - גרמניה 0:2/ספורט1

מאמן נבחרת אוסטריה, רלף רנגניק, השאיר שלושה שחקנים מחוץ לסגל בגלל שהם השמיעו הערות הומופוביות אחרי הדרבי של וינה לפני כשבועיים וחצי. שלושת השחקנים הם מרקו גרול, ניקלאס הדל וגידו בורגשטאלר.

רד בול זלצבורג היא אמנם הקבוצה הכי מצליחה באוסטריה בשנים האחרונות, אבל מדובר במועדון עם מסורת קצרה (שמחק במופגן את ההיסטוריה שלו) והיריבות האמיתית - החמה ביותר בכדורגל המקומי - היא בין שתי הקבוצות המובילות של וינה.

ב-25 בפברואר ראפיד הביסה את אוסטריה 0:3 במה שהיה הניצחון הראשון שלה בדרבי אחרי ארבע שנים וחצי (בזמן הזה אוסטריה ניצחה 3 משחקים ו-9 אחרים הסתיימו בתיקו). אחרי המשחק השחקנים חגגו במשך דקות ארוכות עם האוהדים המשולהבים - והצטרפו גם לשירים וקריאות עם גוון הומופובי כלפי אוסטריה וינה ושחקניה. הכול תועד ובאוסטריה התעוררה סערה.

שחקני ראפיד וינה. Thomas Pichler, GettyImages
שחקני ראפיד וינה בדרבי/GettyImages, Thomas Pichler

אוסטריה תקיים בשבועיים הקרובים שני משחקים ידידות נגד סלובקיה וטורקיה, שהם למעשה שני משחקי הכנה ליורו 2024. רנגניק לא הזמין אליהם את שלושת השחקנים של ראפיד ואמר: "הם פעלו בניגוד מוחלט לכל מה שאנחנו מאמינים בו בנבחרת. חייבים לקחת את זה במלוא רצינות ואני מצפה מהם להתמודד ולהבין שהפעולות שלהם גורמות לעלבון ואפלייה".

יחד עם זאת, רנגניק הבהיר שהוא לא סוגר את הדלת בפני השלושה וייתכן שהם יוזמנו בעתיד. שלושת השחקנים של ראפיד הם שחקני סגל רחב ולא מהווים בורג מרכזי בנבחרת אוסטריה. להדל הופעה אחת ולגרול ארבע. בורגשטאלר בן ה-34 רשם 26 משחקים במדים הלאומיים, אבל הוא כבר מעבר לשיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully