וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עבודה, אין שפה: חלוץ צ'ילה נופה כי הוא לא מדבר ספרדית

המאמן ריקרדו גארקה החליט שבן בררטון ישוב למדים הלאומיים רק אחרי שילמד את השפה: "הוא פה שנתיים וחצי, היה לו מספיק זמן"

תקציר: צ'ילה - פרו 0:2/ספורט1

סיפור הזימון של בן בררטון לנבחרת צ'ילה היה מאוד לא שגרתי, וגם סיבת הניפוי שלו מהסגל שהתפרסם לפני כמה ימים, הוא די נדיר.

בררטון נולד וגדל באנגליה וגם שיחק בנבחרת הנוער המקומית בשנים 2017-2018. בספטמבר 2020, סקאוט של משחק המחשב הפופולרי "פוטבול מנג'ר", מארק היצ'ן שמו, נתקל בתכניית משחק של בלקבורן שבה שיחק בררטון, ושם הוא סיפר שאמו נולדה בצ'ילה.

היצ'ן מיהר לעדכן את המידע ב-FM כשהוסיף לבררטון סעיף של "אזרחות שנייה: צ'ילה" והשאר היסטריה והיסטוריה. הרוב המכריע של אוהדי הכדורגל בצ'ילה לא שמעו על החלוץ לפני כן, אבל משחק המחשב ערך לאלפים מהם היכרות איתו. אחד מהם פתח תגית #BreretonALaRoja (בררטון לנבחרת צ'ילה) והיא תפסה.

בכלי התקשורת המקומיים נתקלו בבאזז ברשתות החברתיות והחלו לגלות התעניינות. בתוך כמה ימים כבר לא היה אתר או עיתון ספורט שמכבד את עצמו, ולא פרסם איזשהו אייטם לגביו. פתאום צ'ילה מצאה חלוץ בבלקבורן האנגלית.

בררטון הוזמן ללה רוחה, השיב בחיוב והוסיף לשם המשפחה שלו "דיאס" - כשם המשפחה של אמו. במשחק השני שלו במדי הנבחרת, הבקיע שער ניצחון נגד בוליביה בקופה אמריקה. אחר כך המשיך לכבוש במוקדמות המונדיאל והפך לאחד מיקירי האוהדים - שהעריכו את רוח הלחימה שלו וההשקעה הבלתי מתפשרת.

שחקן נבחרת צ'ילה, בן בררטון. Pool, GettyImages
גם חצי עונה בספרד לא עזרה בינתיים. בררטון/GettyImages, Pool

בררטון ערך 27 הופעות בנבחרת צ'ילה, תחת מרטין לסארטה, אדוארדו בריסו והמאמן הזמני ניקולאס קורדובה. כולם זימנו אותו בשנתיים וחצי האחרונות, עד שהגיע ריקרדו גארקה. הארגנטינאי הוותיק חתם בסוף ינואר ולפני כמה ימים פרסם סגל ראשון בקדנציה שלו, למשחקי הידידות נגד אלבניה וצרפת. בררטון נשאר בחוץ, למרות שהסגל של צ'ילה לא עמוס כוכבים.

"אני רוצה שהוא ילמד ספרדית", הסביר גארקה, "זה דבר חשוב. הוא הוזמן לסגל לראשונה לקופה אמריקה לפני שנתיים והיה לו מספיק זמן ללמוד ספרדית. אמרתי לו באופן אישי שאני רוצה שילמד, מבחינתי זה דבר מכריע בכל מה שקשור לתקשורת - עם השחקנים האחרים, עם צוות האימון, עם האנשים מסביב, עם התקשורת".

בררטון היה יכול להאיץ את תהליך הלמידה שלו בחצי הראשון של העונה הנוכחית. בקיץ הוא עבר לוויאריאל אחרי ארבע עונות מוצלחות בבלקבורן, אבל בספרד ההתקדמות שלו נעצרה - והוא גם לא למד ספרדית. בינואר הוא הושאל לשפילד יונייטד ומאז כבש שני שערים בארבעה משחקים בפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully