וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס מאבטחים המוני בפריז. המפכ"ל: "כרגע אין איום קונקרטי"

האולימפיאדה מתקרבת, לורן נונייז הזהיר ממתקפות סייבר. 14 אלף מאבטחים גויסו ובצרפת פונים לסטודנדטים בקמפיין אגרסיבי

מחוץ לקווים, 10.3/עריכת וידאו: זיו שטיינר

מפכ"ל משטרת פריז, לורן נונייז, התארח בתכנית טלוויזיה בצרפת וסיפר שלחלק מהמשלחות למשחקים האולימפיים יהיו מאבטחים חמושים מארצות המוצא שלהן. הכוונה היא כמובן בין היתר לישראל.

נשיאת נשק על ידי אנשי ביטחון במדינה זרה, מחייבת כמובן אישור מהמדינה המארחת ונונייז הוסיף: "חלק מהספורטאים באולימפיאדה יקבלו ליווי של שוטרים ומאבטחים צרפתיים, שחלק מהם יהיו חמושים וחלק מהם לא. יהיו גם משלחות שתהיה להן אבטחה צמודה של אנשים מהמדינות שלהן. כל האישורים עוברים דרכי".

נונייז הוסיף: "כרגע אין איומים קונקרטיים, אבל אנחנו מאוד חוששים ולכן שומרים על כוננות כל הזמן. אחד הדברים אליו אנחנו מתכוננים הוא מתקפת סייבר - שזה משהו שקרה לא מעט באולימפיאדה הקודמת. הנחנו את כל הגופים שקשורים למשחקים, לחזק את המגגנות שלהם נגד התקפות מהסוג הזה".

מפכ"ל משטרת פריז, לורן נונייז. THOMAS SAMSON, GettyImages
מפכ"ל משטרת פריז, לורן נונייז/GettyImages, THOMAS SAMSON

במקביל לתכנונים הספורטיביים, כוחות הביטחון בצרפת כולה נערכים באופן מיוחד לאבטחת המשחקים האולימפיים. "הסכנה העיקרית שאנחנו לוקחים בחשבון היא פיגוע טרור. לצערנו זה משהו שאנחנו חייבים להיערך אליו", אמר לפני כמה חודשים תומא קולומב, מהוועדה המארגנת.

האולימפיאדה תתחיל ב-26 ביולי ותסתיים ב-11 באוגוסט. בכל אחד מ-16 הימים הללו, יהיו 17-22 אלף שוטרים ומאבטחים פעילים, כשאליהם יצטרפו כוחות של המשטרה החשאית. בטקס הפתיחה יהיו נוכחים 2,000 שוטרים באצטדיון וברחבי פריז יוצבו 30 אלף נוספים.

בינתיים גויסו רק 14 אלף מאבטחים - אנשים שלא יישאו נשק ויהיו יותר על תקן סדרנים. בפריז מבינים שזה לא מספיק והתחילו בקמפיין גיוס אגרסיבי, בין היתר בפנייה לסטודנטים ברחבי צרפת.

בנוסף, נשכרו מבעוד מועד שירותיהן של קרוב ל-40 חברות אבטחה פרטיות, שמתמחות בנושאים שונים. כך למשל, חלק מהמיקוד של הוועדה המארגנת הוא במניעה של מתקפת סייבר במהלך המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully