וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי מים חכמים הובילו להכפלת כמות שתיית המים של ספורטאים מאקדמיית הספורט של מכון וינגייט

עורכי התכנית מסבירים כי למצב נוזלים תקין ומאוזן בגוף יש השפעה ישירה ומשמעותית על רמת האנרגיה, הבריאות הקוגניטיבית והבריאות הפיזית הכללית

בקבוק של Water.io. יחצ,
בקבוק של Water.io/יחצ

תכנית התערבות להגדלת צריכת הנוזלים שנערכה במכון וינגייט המכון הלאומי למצויינות בספורט וחברתWater.io העלה תוצאות מרשימות ביותר בכל הקשור להשפעות השימוש בבקבוק חכם על צריכת השתייה ומצב ההידרציה של ספורטאים בגיל ההתבגרות. במהלך ההתערבות נמצא שיפור משמעותי בצריכת המים בקורלציה ישירה עם מצב הידרציה משופר בקרב ספורטאים בגיל ההתבגרות אשר נעזרו בבקבוק חכם בשילוב אפליקציית שתיה בטלפון החכם.

תוכנית ההתערבות נערכה ע"י הרופאה ד"ר דליה נבות-מינצר ותזונאי הספורט בן-אל ברקוביץ, מהמחלקה לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט.

על מנת לשפר את ביצועיהם והישגיהם, ספורטאים צעירים מקצועיים צריכים ומחויבים לאמץ משטר צריכת נוזלים והידרציה מתאימה. למרות זאת, מחקרים קודמים הצביעו על שכיחות גבוהה של הרגלי שתייה לקויים ומצב הידרציה לא הולם בקרב ספורטאים. מטרת ההתערבות שנערכה הייתה לגרום לספורטאים המתבגרים לשתות יותר, כאשר במהלכה ניטרו את ההשפעה והעריכו את יעילות השימוש בבקבוק חכם, העוקב אחר צריכת המים היומית ומעודד להגבירה, ואת מצב ההידרציה בקרב ספורטאי עילית צעירים באקדמיה למצוינות ספורט במכון וינגייט.

בתוכנית שנערכה כ-3 שבועות בחודש ספטמבר האחרון השתתפו כ-37 ספורטאים בגילאי ההתבגרות (18 נשים ו-19 גברים) בגילאי ההתבגרות, העוסקים בענפי הכדורעף, כדורעף חופים ותחרויות טריאתלון. לספורטאים סופק הבקבוק החכם של Water.io בשילוב אפליקציה שנועדה למדוד ולעודד את כמויות השתייה שלהם. בשבוע הראשון של התוכנית הונחו הספורטאים לצרוך נוזלים אך ורק מהבקבוק החכם שסופק ללא מדידות או תזכורת אקטיבית. בשבוע השני החלו להתבצע מדידות שתייה ולבסוף, בשבוע השלישי נעשה שימוש פעיל בבקבוקי המים החכמים ובאפליקציה הנלווית שלהם, שמאפשרים גם תזכורת שתייה אקטיבית. בתקופה זו הבקבוק החכם מדד את כמות הנוזלים שצרכו הנבדקים, הקפיץ להם תזכורות אקטיביות לשתייה ובנה להם תכנית שתייה מותאמת אישית בהתאם למדדים הפיזיולוגיים והפעילות הספורטיבית שלהם.

לאורך כל תקופת התוכנית אחת לשבוע ערכו בדיקות שתן לקבוצת הספורטאים הנבדקת ע"מ להעריך את מצב הנוזלים בגוף .התוצאות שנרשמו היו לא פחות ממדהימות: בהשוואת השבוע השני והשלישי, כמות צריכת השתייה היומית הממוצעת עלתה באופן משמעותי וכמעט והכפילה את עצמה. תוצאות אלו היו בהתאמה עם המדדים שנמצאו בבדיקות השתן שהראו שיפור ניכר במצב הנוזלים הגוף. למצב נוזלים תקין ומאוזן בגוף יש השפעה ישירה ומשמעותית על רמת האנרגיה, הבריאות הקוגניטיבית והבריאות הפיזית הכללית.

תזונאי הספורט בן אל ברקוביץ אומר כי "מזה שנים אנחנו עוסקים במשימה לחנך ולעודד את ספורטאי האקדמיה לצריכת נוזלים טובה יותר באמצעות הרצאות, מדידות ותזכורות. השנה ניסינו לשפר את צריכת הנוזלים בעזרת השימוש בבקבוקים החכמים והתוצאות היו מאוד מעודדות וניכר כי הספורטאים אכן הצליחו לשפר את צריכת הנוזלים שלהם, עובדה שתסייע להם גם בהיבט הבריאותי וגם בהיבט הספורטיבי".

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully