וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמז המקדים של בית הדין: למכבי חיפה לא תוחזר הנקודה?

בפסק הדין על ביטול הורדת הנקודה למכבי ת"א, הוסבר מדוע לא צפויה החלטה דומה במקרים של האלופה, בית"ר והפועל ת"א. הנימוק בפנים

תקציר: מכבי חיפה - פיורנטינה 4:3/ספורט1

בנימוק ההחלטה להחזיר למכבי תל אביב את הנקודה שהורדה לה, בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל למעשה גם רמז היום (ראשון) כי למכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים לא יוחזרו הנקודות שהופחתו ממאזנן. לפניכם ההסבר.

כזכור, הפסיקות על הפחתת נקודה למכבי חיפה, בית"ר והפועל תל אביב היוו למעשה הפעלה של עונשים על תנאי אשר עמד כנגדן לפני כן. בפסק הדין לגבי מכבי תל אביב נכתב: "יש להבחין באופן חד בין מקרה שבו מתבקשת הפחתת נקודות כעונש מקורי, דהיינו כעונש בגין העבירה מושא האישום הנוכחי, לבין מצב שבו מתבקשת הפעלת עונש על תנאי של הפחתת נקודות, שהוטל על ידי בית הדין בעבר בגין עבירה קודמת".

עוד נכתב: "במקרה הראשון, חלה הגבלה על הפחתת נקודות, הקבועה בהוראת השעה, כך שניתן להפחית בפועל נקודות רק אם התקיימה אחת מעילות ההפחתה הקבועות בתקנון". לפי התקנון, עילות ההפחתה הן פגיעה בגופו של שחקן או מניעה של הגעת משחק לסיומו כתוצאה מהתפרעות אוהדים, או השלכת אמצעים פירוטכניים בין יציעים.

שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
להם לא תוחזר נקודה? שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

כיווון שבדו"ח המשקיף מהדרבי התל-אביבי נכתב כי הזיקוק שהושלך מיציע מכבי תל אביב פגע בדריק לוקאסן, טענה שנשללה על ידי המועדון והבלם עצמו ולפיכך גם לא הובאה בחשבון בבית הדין העליון, במכבי חיפה הגיבו היום כי "נקבע שזריקת אבוקה לדשא חמורה מפגיעת אבוקה בשחקן", ו"יש קבוצות שעל כל זריקה מורידים להן נקודות ויש שלא".

אלא שגם כאן הקדים בית הדין והסביר: "כאשר בית הדין מפעיל עונש על תנאי שהוטל בגין עבירה קודמת, הפעלת התנאי אינה מהווה כלל ועיקר עונש בגין העבירה הנוכחית, אלא הוא רק מהווה יישום של העונש שהוטל בגין העבירה הקודמת. ביצוע העבירה עתה מהווה למעשה יסוד עובדתי המקיים את התנאי שנקבע בעונש הקודם. אם כן, הפעלת התנאי אינה תלויה בהתקיימות אחת מעילות ההפחתה, העוסקות בהטלת עונש של הפחתת נקודות בפועל בגין העבירה הנוכחית, אלא היא מצויה בשיקול דעת בית הדין ללא כבילה לעילות ההפחתה".

בית הדין הוסיף: "יש לציין כי כאשר מדובר בעונש על תנאי שהוטל לאחר התקנת הוראת השעה, אין כלל שיקול דעת לבית הדין להימנע מהפעלת התנאי, כאשר התנאי התקיים לתקנון שהותקן בהוראת השעה".

כזכור, ההתאחדות הצטרפה לערעורים של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים לבית הדין העליון בטענה ש"הורדת הנקודות הינה עוול הספורטיבי אותו חייבים לתקן".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully