וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות חוסר המימון: ילד הפלא נועם ששון ניצח בתחרות שחמט בקטלוניה

בהיעדר תמיכה כספית, ששון נאלץ לממן בעצמו השתתפות בתחרות, בה זכה במקום הראשון למרות היותו המשתתף הצעיר מכולם. עוינות של הספרדים? הוא דווקא זכה לאמפתיה וחיבוקים

נועם ששון מנצח/יחצ

נועם ששון ,ילד הפלא הישראלי ואלוף ישראל עד גיל 10 בשחמט, רצה מאוד לשחק באליפות העולם לילדים במצרים שהתקיימה בסוף אוקטובר. ההשתתפות של נועם יחד עם אחד ממאמניו היתה אמורה להיות בחינם בזכות הישגיו אולם בשל החשש הביטחוני למשתתפים הישראלים הוחלט לא לטוס לאליפות. כך נפגע נועם מקצועית וכן כלכלית כי נאלץ לבחור תחרות בינלאומית ללא שום מימון עם מחירי טיסות בשמיים. אלו הן חלק מההשלכות של המלחמה על ספורטאים ברמות הגבוהות שמייצגים את ישראל ברמות הגבוהות.

השבוע בועדת הספורט בראשות חבר הכנסת סימון דוידסון נידון נושא האנטישמיות בספורט, וכן דובר על הפגיעה בספורטאי ישראל בצל המלחמה בדיוק כפי שקורה לנועם. ששון כיבד את ישראל במספר הישגים בינלאומיים משמעותיים כזכייה באליפות אירופה לחניכי בי"ס עד גיל 9 ב-2022 וכן במקום שני באירופה באליפות בקצב מהיר עד גיל 10 ב-2023. לא זכור בשנים האחרונות אלוף שחמט כה צעיר שהצליח כך כך באתגרים בינלאומיים.

נועם, המתגורר בגני תקוה ומשתייך למועדון "שחמט לכל", מקפיד לעלות לפודיום עטוף בדגל ישראל בתחרויות בינלאומיות. לאחר ביטול הטיסה למצרים ובחינת חלופות אפשריות, טס השבוע לתחרות נוער בינלאומית בקטלוניה, ספרד, בה נטלו חלק מתמודדים חזקים משש מדינות. למרות היותו צעיר המשתתפים בתחרות הוא סיים במקום הראשון, והבטיח לפני הסיבוב האחרון את זכייתו בתחרות עם 7.5 נקודות מתוך 9 אפשריות.

המארגנים והמשתתפים היו אמפטיים בצורה בלתי רגילה לנועם שהגיע לתחרות במהלך מלחמה בישראל. בטקס הסיום הודה ראש העיר סאלו לנועם פדרו גראנדוס וטטיאנה פלאצ'קינובה מנהלת מועדון סאלו חיבקה את נועם בטקס עצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully