וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך השנייה: כך ניצחה מכבי תל אביב את ז'לגיריס קובנה

8.3.2024 / 6:50

לא במשחק התקפי מרשים (בולדווין: "הקשיחות שלנו ניצחה") אלא עם הגנה, כשהחמישייה השנייה על המגרש ועם הרבה אופי (קולסון: "כשאנחנו משחקים ככה אנחנו קבוצה מסוכנת"), חיזקו הצהובים את מעמדם בפליי אין, אבל חלום הפלייאוף עדיין רחוק

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.3/ספורט1

1/

המומנטום המצוין של מכבי תל אביב נמשך אמש (חמישי) עם ניצחון שני ברציפות ביורוליג, 76:83 על ז'לגיריס קובנה בבלגרד. הצהובים התבססו בתוך הפלייאין עם 15 ניצחונות מול 13 הפסדים, ויידעו אחרי משחקי הערב את מצבם לקראת המשך המאבק על מקום בשלבים המכריעים של העונה ביורוליג.

היכולת של מכבי הייתה רחוקה מלהזכיר את זאת של התקופה האחרונה, כולל בניצחון על אלבה ברלין בשבוע שעבר, והליטאים ניצלו את האחוזים הלא טובים ביחד עם החוסר שקט ששוב התגלה כדי לברוח ברבע השלישי ליתרון משמעותי. בשלב הזה שלף עודד קטש את החמישייה השנייה בהובלת תמיר בלאט, אנטוניוס קליבלנד וחסיאל ריברו, ומכבי חזרה לשוויון, כשבשתי הדקות האחרונות וויד בולדווין ובונזי קולסון מנצלים טעויות של הליטאים לגמור את המשחק.

בולדווין הוביל את מכבי עם 16 נקודות, כשקולסון מסיים עם המדד הגבוה ביות כשקלע 10 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים. מכבי חיפתה על ערב קליעה חלש של 7 שלשות מ-21 נסיונות ב-14 ריבאונדים בהתקפה וניצחון מתחת לטבעות.

"הקשיחות שלנו ניצחה את המשחק. ההרכב שהיה על המגרש עם תמיר, ג'ון, קליבלנד, ווב וריברו הם החזיקו אותנו במשחק ברבע הרביעי, החזקנו מול הפיזיות שלהם וידענו לסגור את המשחק בבית שלנו בלי האוהדים שלנו כאן", סיכם וויד בולדווין.

בונזי קולסון הוסיף ואמר: "ידענו שיהיה משחק קשה, הם קבוצה אגרסיבית, ידענו לעשות פעולות טובות בסוף המשחק, עשינו עצירות, חטפנו כדורים וגמרנו את המשחק. המנטאליות שלנו שאנחנו משחקים חזק ועם ביטחון וקשיחות, כשאנחנו משחקים ככה אנחנו קבוצה מסוכנת. צריכים לשחק לפי החוקים שלנו וזה מה שנעשה".

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
ניצחון חשוב במאבק על הפלייאוף. קטש/אודי ציטיאט

2/

כאמור, זה היה משחק שהיה רחוק מלהזכיר את מה שמכבי תל אביב הציגה בשבועות האחרונים בהם לא רק חזרה לנצח ביורוליג, אלא גם הפגינה דומיננטיות בישראל עם ניצחונות גדולים בדרבי ועל הפועל ירושלים. לורנזו בראון, שסימן שנכנס לעניינים, חילק 10 אסיסטים לצד 9 נקודות באחוזים לא מרשימים, ובולדווין שאמנם קלע 16 נקודות, הסתבך במחצית הראשונה עם עבירות, כולל טכנית, ולא היה בעניינים לחלוטין.

מה ששוב עבד עבור הצהובים היה היכולת מתחת לטבעות. 14 ריבאונדים בהתקפה, מתוכם 5 של ניבו ו-3 של קולסון, נתנו לצהובים יתרון ברגעים שהדברים לא בהכרח הסתדרו. "אנחנו מדברים על זה לא מעט כקבוצה", סיפרו במכבי אחרי המשחק, "החוכמה בשלב הזה של העונה לדעת לנצח את המשחק גם כשלא משחקים טוב. בתקופה האחרונה הדברים זרמו לנו ברמה ההתקפית, ובמשחק הזה הכדורים לא נכנסו. העובדה שנשארנו שם עד הסוף וניצחנו את המשחק זה סימן מעולה להמשך הדרך, להמשך המאבקים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חסיאל ריברו מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
הוביל את הריצה של הצהובים. ריברו/אתר רשמי, Djordje Kostic

3.

כאמור, ברבע השלישי הלך עודד קטש עמוק לספסל בשלב מוקדם כשז'לגיריס בורחת פעמיים ל-8 הפרש, כולל 52:60, 2 וחצי דקות לסוף הרבע השלישי. חסיאל ריברו, אנטוניוס קליבלנד, ג'ון דיברתולומיאו, תמיר בלאט וג'יימס ווב הובילו את הריצה של הצהובים עד ליתרון 67:72, כעבור 8 דקות של משחק, כשדווקא אז בחר קטש לחזור לחמישייה הראשונה שלו.

בעוד ריברו ודיברתולומיאו בונים את עצמם בתקופה האחרונה דרך משחקי הליגה, ובלאט שהיה בספק למשחק בגלל רגישות בברכו וכבר הצטיין לאחרונה, נמצא בכושר לא רע, ההצלחה של ווב וקליבלנד היא סוג של הפתעה. הראשון הוא אולי השחקן בכושר החלש ביותר של מכבי עד אמש, והשני מצליח בהזדמניות הלא רבות שמקבל מעודד קטש להוכיח שמקומו על המגרש.

"העובדה שיש קבוצה כל כך עמוקה, שגם בפציעה של רומן אז ריברו מרים הילוך, ופתאום ווב חוזר לעניינים, זה סימן נהדר", סיפרו במכבי תל אביב. בקבוצה פרגנו להחלטה של קטש לחזור לחמישייה הראשונה כדי לסגור את המשחק, החלטה שבסוף ניצחה את ההתמודדות עם דקות טובות של בולדווין וקולסון.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
כמה רחוק הוא יוביל את מכבי תל אביב? לורנזו בראון/אתר רשמי, Djordje Kostic

4.

המשחק אמש סימן נקודת ציון חשובה בעונה הנוכחית של מכבי תל אביב, קבוצה שעד לפני מספר שבועות התקרבה מאוד לשיאי היורוליג השליליים בכל הנוגע לספיגה הממוצעת שלה למשחק. בפעם הראשונה העונה הצליחה מכבי לחבר שני משחקים ברציפות בהם ספגה פחות מ-80 נקודות, וגם לנצח את שני המשחקים. עד לשני המשחקים הללו, מכבי שמרה רק 6 פעמים קבוצות מתחת ל-80 נקודות ב-26 משחקים, ולפתע ההגנה של הצהובים מראה סימני התאוששות.

את הנתון הזה אפשר לזקוף לשיפור הגנתי שמראה מכבי גם במשחקי הליגה האחרונים מחד, אך גם לחולשה היחסית של היריבות שעמדו מולה, למרות העובדה שז'לגיריס הציגה כדורסל טוב לאורך דקות ארוכות. במכבי שמחו על השיפור ההגנתי, ומקווים להמשיך את הרצף בתקופה הקרובה.

אנטוניוס קליבלנד מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
הכניסה לשישייה הראשונה עדיין רחוקה. קליבלנד/אתר רשמי, Djordje Kostic

5.

אחרי כמה משחקים יותר נוחים השבוע הקרוב הוא עלייה בדרגה עבור הצהובים. הוא יחל ביום ראשון הקרוב עם משחק ביתי נגד הפועל ירושלים, וימשיך בחמישי נגד הכוכב האדום במשחק חוץ בבלגרד, לפני שבוע כפול קריטי ביורוליג.

תוצאות אמש ביורוליג, ובעיקר הניצחונות של פנרבחצ'ה במדריד ושל אולימפיאקוס בבית על וירטוס בולוניה שמרו את הפער של שתי המנצחות על 2 וחצי משחקים ממכבי, שישה מחזורים לסיום העונה, כשנראה שהפער גדול מדי מהן, אבל ההפסד של וירטוס קירב אותה מרחק משחק וחצי מהצהובים. העובדה שלמכבי יש לוח משחקים נוח יותר פותח את האפשרות לצהובים לעקוף את האיטלקים, אך נראה שהכניסה לשישייה הראשונה עדיין רחוקה מהשגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully