וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במכבי תל אביב לפני ז'לגיריס: "לא חושבים שבאים לטייל"

הצהובים יחזרו לבלגרד אחרי למעלה מחודש ויארחו את הקבוצה המשתפרת של טרינקיירי (חמישי, 21:05). סורקין ייעדר, החלטה לגבי בלאט תתקבל לפי תחושתו: "נצטרך לשחק את המשחק הטוב שלנו כדי לנצח"

דריבל, 5.3/עריכת וידאו: נועה לוי

מכבי תל אביב תמשיך את עונת היורוליג שלה מחר (חמישי, 21:05) כשתחזור אחרי למעלה מחודש לארח בפיוניר שבבלגרד את ז'לגיריס קובנה. הצהובים מגיעים למשחק במאזן של 14 ניצחונות מול 13 הפסדים במקום התשישי בטבלה, ואילו הליטאים נשארו עם סיכוי תיאורטי בלבד להיכנס לפלייאוף עם 11 ניצחונות ו-16 הפסדים.

מכבי הגיעה לבלגרד, בה לא הייתה מאז סוף חודש ינואר, וערכה בשעות הערב את האימון המסכם בפיוניר. בקבוצה סיפרו הבוקר על התחושה לחזור לבלגרד אחרי זמן רב, "בגדול כל העונה הייתה בלי משחקי בית, אבל כששיחקנו הרבה משחקים בבלגרד ברצף, הייתה תחושה שזה אולם שמוכר לנו יותר", אמרו במועדון, "אחרי הרבה זמן שלא שיחקנו שם, והיינו בהרבה מקומות אחרים, התחושה קצת משתנה וזה מרגיש כמו עוד משחק חוץ לכל דבר".

רומן סורקין ימשיך להיעדר ובמכבי מקווים שיחזור לפעילות בעוד כשבועיים, כשסימן השאלה המרכזי לקראת המשחק הוא סביב תמיר בלאט. הגארד נפצע בהכנה למשחק הליגה נגד הפועל אילת בברכו, לא שותף בהתמודדות, אך במכבי העריכו כי לא מדובר בפציעה חמורה מדי. עם זאת, במועדון יקבלו החלטה על פי ההרגשה של בלאט לפני המשחק.

רומן סורקין מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
עדיין מחוץ לסגל הצהובים. סורקין/אודי ציטיאט

אחרי שניצחו בשבוע שעבר את אלבה ברלין בצורה נוחה, ואפילו זכו ללוח משחקים יותר נוח בליגה לאחר מכן, במכבי רוצים להמשיך במומנטום נגד ז'לגיריס. בקבוצה יודעים כי לעומת הקבוצה אותה ניצחו די בקלות בתום הסיבוב הראשון, הצליח להביא אנדראה טרינקיירי שינוי מהותי לליטאים, ונותנים להם לא מעט כבוד. "נצטרך לשחק את המשחק הטוב שלנו כדי לצאת עם ניצחון, אף אחד לא חושב שאנחנו באים לטייל".

במכבי נמצאים עם מבט כל הזמן לעבר המקום השישי וה-11. הראשון מקנה מקום ברבע גמר הפלייאוף, ובו נמצאת כרגע אולימפיאקוס ומתחתיה פנרחבצ'ה, עם שני ניצחונות יותר מהצהובים, כשלשתיהן יתרון בראש בראש. במקום ה-11, ששולח את הקבוצה שתסיים בו הביתה בתום העונה הסדירה, מדורגת פרטיזן בלגרד, כשגם ולנסיה במאזן זהה, כשבין מכבי ליריבותיה רק משחק אחד. הצהובים יודעים שכל איבוד משחק עשוי לעלות לה בעונה כולה.

"אנחנו באים באותה מנטליות, השיטה שלהם השתנתה בגלל שיש להם מאמן חדש אבל זו עדיין קבוצה מאוד אנרגטית שהולכת חזק לריבאונד ההתקפה וקולעת טוב לשלוש. המפתחות הם למנוע מהם את השלשות ולשחק מהר בהתקפה שלנו", אמר לורנזו בראון. "אנחנו רוצים להמשיך במומנטום החיובי, החבר'ה שמחים שהיורוליג חזרה והמשחק האחרון בברלין הוכיח את זה. אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהיות מכבי שכולם מכירים".

ווייד בולדווין הוסיף: "אנחנו צריכים לבנות על המשחק הקודם, לשחק בקצב טוב. מרץ הוא חודש חשוב מאוד לעונה שלנו, הוא יהיה חודש קשה וזה מתחיל מחר. ז'לגיריס תמיד קשוחה ותחרותית, יהיה משחק פיזי מאוד, אנחנו צריכים לבוא במנטליות הנכונה. אנחנו יודעים מה מונח על הכף, אנחנו יודעים שאנחנו במקום התשיעי ביורוליג וחשוב לנו להתחרות על המקום השישי. אנחנו מסוגלים להשיג אותו בשבעת המשחקים שנותרו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אנדראה טרינקיירי מאמן באיירן מינכן. דני מרון
שיפר את הליטאים, יקווה להשיג ניצחון גם על מכבי. טרינקיירי/דני מרון

עד להגעתו של אנדראה טרינקיירי באמצע העונה, ז'לגיריס קובנה הייתה בשורה אחת כמעט עם שתי הנמושות של היורוליג, אלבה ברלין ו-וילרבאן, אבל הגעתו של המאמן האיטלקי הציתה את הקבוצה. תחת טרינקיירי עומדת ז'לגיריס על מאזן של חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים בסיבוב השני ביורוליג, כשההאחרון שביניהם, נגד אולימפיאקוס ביום שישי האחרון, היה במשחק חלש במיוחד.

הכוכב הגדול של הליטאים הוא קינן אוואנס, אקס מכבי תל אביב, שרושם 17.1 נקודות ו-3.9 אסיסטים למשחק, ושמו קושר ליציאה מקובנה לפני חלון ההעברות ש להיורוליג. חוץ ממנו מצטיינים רונלדס סמית'ס המקומי עם 11.7 נקדות, לצד שלושה חברים מקומיים נוספים, אדגארס אולנובס, תומאס דימשה ולאורינס בירוטיס, שכולם קולעים בין 7 ל-8 נקודות בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully