וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב כדורגל או כלי שרת בידי פוליטיקאים? הפנים האמיתיות של אמבפה

כתבת ענק ב"אתלטיק" חושפת: החלוץ הפך במהלך שנותיו בפריז לשחקן פוליטי חשוב על הציר שבין דוחא לארמון האליזה. עזיבתו לריאל מדריד תתאפשר רק אחרי שמיצה את תפקידו כמקדם האינטרסים של מקרון ואמיר קטאר: "הוא כבר לא אותו נכס כמו שהיה בעבר"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.3/ספורט1

כתבת ענק במגזין "האתלטיק" חושפת את הפוליטיקות, התככים והאינטרסים מאחורי הקדנציה של קיליאן אמבפה בפריז סן ז'רמן, שתסתיים בתום העונה עם מעברו הצפוי לריאל מדריד. בכתבה הארוכה מפרטים שורה של אנשי ציבור, עיתונאים וגם מקורבים לאמבפה, כיצד במקביל לפריצתו כאחד מכוכבי הכדורגל המפורסמים והאהודים בעולם, הוא הפך לשחקן במגרש הפוליטי, וסייע ישירות או בעקיפין לנשיא צרפת עמנואל מקרון ולאמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד אל תאני, לקדם אינטרסים אישיים.

למרות שלא עולה חשד לפלילים סביב אמבפה, הפרטים בכתבה מאירים את החלוץ באור שלילי ומציגים אותו כדמות שנויה במחלוקת. אחד המרואיינים לכתבה היה מומחה בגיאופוליטיקה צרפתית שיפרסם השבוע ספר באורך מלא שמסביר את חשיבותו של אמבפה לפוליטיקה המקומית.

"אמבפה מייצג תהליך שאני קורא לו, 'הכדורגליזציה של הפוליטיקה'. אמבפה ידע שבשנים האחרונות הוא הפך לדמות כל כך עוצמתית על ומחוץ למגרש, שיש בידיו כוח עצום. מקרון ידע שהוא צריך דמות כזו לצידו, וגם אמיר קטאר. לכן הם השתמשו בו כל הזמן כדי לקדם את צרכיהם", הוא אומר. "למעשה, אמבפה הוא הציר שמחבר בין יחסי צרפת-קטאר בשנים האחרונות. הוא למעשה שחקן כדורגל, אבל במקביל גם שחקן פוליטי. מקרון והשיח' יודעים את זה, וגם אמבפה מודע לכך".

קיליאן אמבפה מתארח בארמון האליזה לארוחה חגיגת עם הנשיא מקרון. רויטרס
הרבה מעבר לכדורגלן. אמבפה בארמון האליזה/רויטרס

כשאמבפה רק הצטרף לפריז סן ז'רמן, הוא עוד היה "דג קטן" יחסית, אבל ככל שהוא צבר פופולריות ואהדה בצרפת, ערכו עלה גם בעיני שני המנהיגים הפוליטיים. "אמבפה הפך לצרפתי שכל הצרפתים אוהבים לאהוב. ככזה, היה לו כוח בלתי נדלה", נכתב בכתבה, "וכשהקטארים הבינו שצריך להשאיר נכס פוליטי כזה בצרפת ואסור לבחול באף אמצעי, הם עשו הכל כדי שזה יקרה".

בין היתר, נחשף בכתבה שב-2022, כשעזיבתו של אמבפה לריאל מדריד נראתה מוחשית, הקטארים העבירו כספים וחברות למקרון כמו גם לנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, בתמורה לכך שייפגשו עם אמבפה וילחצו עליו להישאר בפריז.

זה מה שאכן קרה, אבל מאז חל שינוי מסוים בתדמיתו של אמבפה, שכבר לא צחה ונקייה כבעבר. "בצרפת יש כבר מי שמכנה אותו 'דרמה קווין', בגלל כל הצרות שיש סביבו מחוץ למגרש. הוא אמנם עדיין דמות אהודה מאוד, אבל נתפס כבנאדם קצת יותר מרוחק. הדעות עליו חלוקות ביחס לעבר".

זו, לטענת חלק מהאנשים, הסיבה לכך שהקיץ הוא עוזב את פריז, משיל מעצמו את תפקיד המושיע של פריז סן ז'רמן, ונפטר גם מהמשא הכבד שהוא סוחב מאחורי הקלעים בתור כלי שרת פוליטי. "ייתכן מאוד שאמבפה מיצה את ייעודו הפוליטי עבור קטאר ועבור צרפת", סיכמו, "מעניין יהיה לראות כיצד הדמות שלו תתפתח ביעד הבא, ככל הנראה מדריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully