וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס חרג ממנהגו וערך אסיפת חירום: "כולם איבדו את הביטחון"

5.3.2024 / 6:20

מאמן הפועל תל אביב שוחח ארוכות עם השחקנים אחרי ה-0:0 עם הפועל פתח תקוה, והסביר: "קשה להגיע באמצע העונה כשאי אפשר לגבש הרכב". השחקנים: "אנחנו הולכים אחורה, ולא מצליחים לצאת מזה"

תקציר: הפועל פתח תקוה - הפועל תל אביב 0:0/ספורט1

יוסי אבוקסיס לא נוהג לדבר עם שחקנים אחרי משחקים, אבל אם הוא עורך אסיפה ארוכה עוד באותו ערב - מה שקרה אמש (שני) אחרי ה-0:0 החלש של הפועל תל אביב עם הפועל פתח תקוה - הוא כבר מצהיר על מצב חירום. גם המאמן מבין שאם לא יגיע שינוי מיידי, הקבוצה תרד ליגה. לאורך הקריירה הוא נמנע מקיום אסיפות כשהכל עוד חם, לפעמים הוא לא שוחח עם שחקניו אפילו כמה ימים אחרי הפסדים כדי לא להוסיף לחץ ולייצר פאניקה. אבל ברגע שהוא עשה זאת, המסר שלו ברור: ביכולת הנוכחית, האדומים יסיימו את העונה בלאומית.

אבוקסיס סגר אתמול ארבעה משחקים בתור מאמן הפועל תל אביב. הוא השיג עד כה שתי נקודות, חתום על אפס שערי זכות ועל מעט מאוד מצבים. בשני המשחקים האחרונים גם היכולת רעה. "אני אקח מהמשחק את הרצון והמחוייבות, אבל אנחנו נראים לא טוב", הוא הודה בסיום. השחקנים כבר נשמעים מתוסכלים, ומחכים למשחק שיחזיר את האמונה. "ניסינו הכל השנה ועדיין אנחנו הולכים אחורה. כולם איבדו ביטחון ולא מצליחים לצאת מזה. זה ישתנה רק אם ננצח משחק אחד, אין ברירה אחרת", אמרו חלקם.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
הבעיות נותרו בעינן. אבוקסיס/קובי אליהו

לאורך השבוע אבוקסיס חיפש פתרונות, גם על רקע היכולת החלשה בשבוע שעבר וגם בשל הפציעות והחיסורים. הזגזוג בין ארבעה לחמישה שחקנים בהגנה אומר הכל בעונה הזאת של האדומים: מנסים מדי פעם קו 4 ואז מבינים כמה זה בעייתי, חוזרים ל-5 למרות שאין מגנים מתאימים למערך, ואז חסר שחקן בקישור או בהתקפה, והכל כשממילא כולם חסרי ביטחון. התוצאות נראות בהתאם.

למעשה, הקבוצה כמעט לא שיחקה העונה עם שלישיית קישור חזקה כי בדרך כלל אין כזאת, במיוחד לאחר הויתור על חוסה רודריגס, ההתאקלמות הקשה של איהאב גנאים אחרי חצי עונה שלא שיחק, המחלה של רן בנימין והיכולת הרעה של אל ים קנצפולסקי. כל מיני אלתורים של שלישייה לא צלחו והאדומים חוזרים לחמישה בהגנה לפחות על מנת לעצור את כמות הספיגות.

אבוקסיס הסביר זאת בסיום: "מאז שהגעתי שיחקנו בקו של 4 והיינו חשופים מאוד. את המשחקים הטובים שלה הקבוצה עשתה בקו 5, ניסיתי בשבוע שעבר לשחק בקו 4 וזה היה נוראי. הגענו למסקנה שהקבוצה יותר מאוזנת בהגנה עם 5 שחקנים ובאמת לא ספגנו היום. אין לנו כרגע קבוצה לקו 4 בשום חלק במגרש, כרגע הולכים עם קו 5 ובחלק ההתקפי מי שטוב יותר ישחק. הייתי חייב לעשות את השינוי אחרי שהיינו רעים מאוד עם 4 בהגנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אמיליוס זובאס שוער הפועל תל אביב לצד בריאן פאסי. קובי אליהו
לפחות ההגנה לא ספגה/קובי אליהו

אבוקסיס הוסיף: "זה לא תירוץ, אבל נפצעים שחקנים וקשה לגבש הרכב - פעם מורגן, פעם אל ים סוחב אדום, פעם איינבינדר, אוז'בולט שנפצע השבוע, רוחנא משחק קודם לכן. זה לא תירוץ וצריך להיראות יותר טוב, אבל קשה להיכנס באמצע העונה כשאי אפשר לגבש הרכב. השחקנים בחוסר ביטחון מהתקופה הזאת. הפועל תל אביב חייבת לעמוד בלחץ כולל אותי, כולם יצטרכו להבין את זה, אין דבר כזה להיות בלחץ ולהיבהל ממשחקים. מי שרוצה להיות בהפועל תל אביב, חייב להבין את זה. היו בעיות לפני שבאתי וכרגע אנחנו מצליחים לפתור אותן. אנחנו לא מצליחים להבקיע, מאבדים כדורים שטותיים ובקושי מגיעים להתקפה, יש לנו בעיה גם במרכז השדה וגם במרכז ההגנה, אבל היום היה קצת יותר טוב עם שלושה בלמים. נצטרך בכוח, במוח ועם הקהל שלנו להרים את עצמנו. גם משחק ההתקפה שלנו לא טוב. צריכים להיות יותר טובים, יותר איכותיים, יותר חכמים".

אבוקסיס נשאל על כך שבניגוד למשחקים קודמים החליט שהקבוצה תשחק מאחור ואמר: "חומר השחקנים שיש לנו היום לא יכול ללחוץ גבוה. אין לנו קבוצה מהירה ללחוץ, אנחנו לא קבוצה שבנויה לזה. בשבוע שעבר כשניסינו לעשות את זה, הגיעו כל רגע לשער שלנו. כרגע הקבוצה צריכה לעמוד בעמדות, לקבל ביטחון ואולי בהמשך לשחק גבוה יותר".

איהאב גנאים ייעדר מהמשחק נגד הפועל ירושלים עקב צבירת צהובים. מי שיחזור לסגל הוא אל ים קנצפולסקי שנעדר אתמול עקב הרחקה. האדומים הפסידו לירושלמים פעמיים העונה, בליגה ובגביע, כאשר לאחר המשחק הזה תפגוש הקבוצה את מכבי חיפה בחוץ במשחק הסיום של העונה הסדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully