וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקק לאבטחה במגרש הביתי: הקפטן היהודי על האנטישמיות הגואה באנגליה

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 17:39

ג'ו ג'ייקובסן מוויקומב העז להביע חשש שהמוחים בבריטניה "חוגגים את הטבח" בישראל - ומאז הוצף בהודעות מאיימות ברשתות החברתיות, כשהאבטחה סביבו הודקה. קבוצתו עמדה לצידו, המספרים מראים: האנטישמיות בכדורגל האנגלי הולך וגוברת

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.3/ספורט1

ג'ו ג'ייקובסן הוא אחד השחקנים היהודים היחידים בליגות המקצועיות באנגליה. המגן/בלם בן ה-37 משחק החל מ-2014 בוויקומב, ובעוד מאז תחילת ה-7 באוקטובר דאג שלא להגיב באופן פומבי על הטבח של חמאס - לאחרונה הוא בכל זאת חווה תגובות אנטישמיות ואיומים ברשתות.

כל שג'ייקובסן העז לעשות היה להביע חשש שמא המוחים שיצאו לרחובות בבריטניה "חוגגים את הטבח ההמוני" שבוצע בישראל. "קיבלתי הרבה הודעות ברשתות החברתיות", סיפר ל"סקיי". "המועדון קיבל מכתבים שדרשו שאתנצל, אחרת יחסמו את הכניסה לאצטדיון".

האבטחה סביב קפטן המועדון מליג 1 הודקה. "הבריחו אותי לתוך המגרש", סיפר, "לאחר מכן שמעתי שהם חששו שמישהו יפגע בי. למרבה המזל שום דבר לא קרה. היו גם אוהדים, אוהדים כביכול, שאמרו שאסור לי לשחק במועדון הזה, או להיות הקפטן שלו".

במהלך כל התקופה הקשה, וויקומב דווקא עמדה מאחורי הקפטן שלה. "הם אמרו שלא עשיתי שום דבר רע, ולכן אני לא צריך להתנצל", סיפר, אך מחוץ לוויקומב הנתונים מלמדים על אנטישמיות גואה. לפי בדיקת סקיי, העונה נרשמו פי חמש יותר קריאות אנטישמיות בכדורגל, בהשוואה לחצי הראשון של העונה שעברה.

שחקן וויקומב ג'ו ג'ייקובסן. Catherine Ivill, GettyImages
נמאס לו לשתוק. ג'ייקובסן/GettyImages, Catherine Ivill

ג'ייקובסן חווה מקרוב גם את חוסר התמיכה של ההתאחדות האנגלית בישראל, כפי שבא לידי ביטוי בסירוב להאיר את וומבלי בצבעי דגל ישראל מיד לאחר הטבח. "הם לא רצו להכעיס אף אחד, וזה בסדר, אבל יהודים תמיד אומרים - למה תמיד אנחנו? למה אנחנו שונים מכולם? וזו היתה דוגמא טובה לכך. אנשים לא הסכימו לעמוד לצד ישראל אחרי ה-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully