וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה: הצעירים ששינו את אורח החיים בשביל להתגייס לקרבי

מלחמת 'חרבות ברזל' הובילה להגברת המוטיבציה לשירות קרבי בצה"ל. פרויקט 'אחי בריא' של הקריה האקדמית אונו וביה"ח שיבא וצה"ל ליווה עשרות בני נוער בעלי השמנת יתר והכניס אותם למחנה אימונים שבסיומו הגיעו אל היעד הנכסף: שירות בצה"ל

משומרי משקל לשומרי ישראל. יחצ,
משומרי משקל לשומרי ישראל/יחצ

עולים על מדים: פרויקט 'אחי בריא' הגיע אל טקס הסיום. התכנית מלווה בני נוער (בנים ובנות) עם עודף משקל במשך 8 חודשים ונועדה לסייע להם לפתח אורח חיים בריא ולהגיע למשקל היעד בכדי להתגייס לצה"ל.

המיזם המשותף של הקריה האקדמית אונו, בית החולים שיבא וצה"ל התקיים במשך שמונה חודשים, ובמסגרתו עברו הנערים תהליך התערבות המבוסס על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית. את המחזור הנוכחי סיימו 20 חניכים שהתקבלו לצה"ל. מתוכם שלושה לשירות קרבי בשיריון, מג"ב וחיל האוויר והשאר השתלבו ביחידות השונות של צה"ל. בטקס הוצגו נתונים מדהימים המראים שינוי וירידה משמעותית ב BMI .

את התכנית ניהל ראש ההתמחות בספורט בקריה האקדמית אונו, פרופ' אבי מויאל שכיהן בעברו כראש מחלקת כושר קרבי בצה"ל וכקצין כושר הקרבי של סיירת מטכ"ל, שלד"ג וסיירת גולני. לצידו ליוו את בני הנוער הצוות רפואי של בית החולים שיבא בהובלת עם פרופ' אורית חמיאל ופרופ' גלעד טווג. התכנית נעשתה בשיתוף פעולה על צה"ל.

יוצאים למסע ארוך. יחצ,
יוצאים למסע ארוך/יחצ

חגי, נער שהשתתף בפרויקט, מספר: " אפשר לומר שחיי השתנו מהקצה אל הקצה. מנער שמן, ללא הרגלי אכילה נכונים, הפכתי לבריא ורזה יותר, ומעל לכל לכשיר גיוס. הורדתי 20 קילו בשביל להגשים את חלומי ולהתגייס לשיריון. פיתחנו אורח חיים בריא. פעם לא יכולתי לעלות קומה אחת במדרגות, ובאימון האחרון עלינו 10 קומות ברצף והגענו לכושר מקסימלי אני עושה את זה בקלילות. קיבלתי כאן שיעור לחיים".

פרופ' אבי מויאל, ראש התמחות ספורט בקריה האקדמית אונו ומנהל התכנית מוסיף: "אנחנו שמחים לסייע לנערים ולנערות לממש את עצמם ואת חלומם ולהגיע ליעד נכסף של שירות בצה"ל. מדובר בפרויקט ייחודי שכולם מרווחים בו בגדול, בראש ובראשונה הנערים הנערות והמשפחות. המודעות לאורח חיים בריא, תוך שינוי להרגלי אכילה נכונים ופעילות גופנית, הם המפתח לאורח חיים בריא בשירות הצבאי וגם בחיים האזרחיים. בימים אלה אנו נמצאים בעיצומו של הגיוס למחזור הבא ומאחלים בהצלחה לבוגרים שלנו בשירות הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully