וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפארת סן אנטוניו: וומבי עושה היסטוריה והספרס עדיין בהלם

הצרפתי השתווה לאגדות המועדון, חברו לקבוצה עדיין תוהה "מה זה היה?", פופוביץ' טוען שהתכונה הכי מדהימה אצלו לא קשורה לכדורסל ובארה"ב מכתירים: "הרוקי הכי גדול מאז לברון"

תקציר כדורסל טורקי: ים מדר קלע 19 נקודות ומסר 10 אסיסטים בניצחון פנרבחצ'ה, 77:109 על טופאש בורסה/ספורט1

ויקטור וומבניאמה ממשיך ללכת בדרכם של הגדולים ביותר, בתולדות הכדורסל בכלל ובסן אנטוניו ספרס בכלל. אחרי הניצחון על אוקלהומה סיטי ת'אנדר, הצרפתי הוביל הלילה (בין ראשון לשני) את קבוצתו ל-105:117 על אינדיאנה פייסרס והפך לרוקי הראשון שמסיים משחק עם לפחות 30 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-5 חסימות. שני השחקנים היחידים שעשו זאת לפניו בעונת הבכורה שלהם ב-NBA, הם חברי היכל התהילה דייויד רובינסון וטים דאנקן שבילו את כל הקריירה בסן אנטוניו.

וומבניאמה קלע 31 נקודות ב-31 דקות, בהן הוריד 12 ריבאונדים, חילק 6 אסיסטים וחסם 6 זריקות, כדי להפוך גם לרוקי הראשון שרושם שני משחקים רצופים עם 25-10-5-5 לכל הפחות בקטגוריות הסטטיסטיות הללו. הוא הפגין בצבע דומיננטיות של סנטר בשני הצדדים של המגרש, אבל גם יצר מצבים לחבריו והמטיר שלשות מהכדרור בתנועות של גארד, שהליגה עדיין לא מסוגלת לעכל ש"וומבי" מסוגל לבצע על 224 הסנטימטרים שלו. כך הודה חברו לקבוצה ג'רמי סושאן: "עדיין יש רגעים שאנחנו אומרים לעצמנו 'מה זה היה?'".

שחקן סן אנטוניו ספרס, ויקטור וומבניאמה, זורק נגד אינדיאנה פייסרס. רויטרס
קולע כמו גארד, באורך של סנטר. וומבניאמה הלילה/רויטרס

"הוא פשוט בלתי ניתן לעצירה, הרוקי הכי גדול מאז לברון ג'יימס", טען פרשן ESPN, שחקן העבר קנדריק פרקינס. לפחות בהשוואה של 55 המשחקים הראשונים של כל אחד מהם, וומבניאמה מספק מספרים יותר טובים וזאת כשהוא משחק 11 דקות פחות בממוצע. כמובן שהגובה נותן לו יתרון בחלק מהפרמטרים. "זה היה יותר מדי בשביל הפייסרס, הוא היה פשוט סנסציוני", התלהב הפרשן טים לגלר.

בפעם הקודמת שפגשה את אינדיאנה, קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, סן אנטוניו ספגה 152:111 בחוץ. אבל מאז חלפו ארבעה חודשים שבהם וומבניאמה, שבמשחק ההוא רשם 13 נקודות ו-10 ריבאונדים, עשה קפיצה רצינית. "הוא השתפר המון, הביטחון שלו עולה והוא משחק באמת מצוין", החמיא כוכב הפייסרס טייריס הליברטון.

ויקטור וומבניאמה, סן אנטוניו ספרס. Ronald Cortes, GettyImages
סן אנטוניו מאוהבת. וומבניאמה/GettyImages, Ronald Cortes

"כולם רואים את איכויות הכדורסל שלו, את הבלוקים, השלשות, אבל מה שהכי מיוחד אצלו זו הבגרות והשליטה העצמית בגיל כל כך צעיר. הדרך שהוא מגיב לסיטואציות, הוא תמיד מתנהג בקלאס על המגרש וחבריו לקבוצה מבינים כמה הוא בוגר", שיבח מאמן הספרס גרג פופוביץ'.

דוגמא לבגרות הזו וומבניאמה סיפק כשאמר אחרי המשחק: "כל קבוצה זקוקה למישהו שהיא יכולה לסמוך עליו. לפעמים זה המאמן ולפעמים שחקן, מבחינתי אין מצב לאבד את קור הרוח שלי ולהעביר מסר שלילי לחבריי לקבוצה. אפילו כשאני מחטיא, אני לא מניד ראש, בשביל לא להעביר מסרים רעים לקבוצה. את השלילי אני שומר לעצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully