וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת השיאים של לברון שוב צצה, יוקיץ' שוב צחק אחרון

כמו בכל הפעמים האחרונות בהן קבע שיא נקודות, ג'יימס הפסיד - ואת דנבר הוא פשוט לא מסוגל לנצח. "אין תשובה אחת ליוקיץ'", הודה. כל התגובות מהמשחק ההיסטורי שחשף שוב כמה לברון גדול, וכמה וכמה גדולה המשוכה הסרבית שלפניו

קליפ סיכום השבוע, 29.2/ספורט1

לברון ג'יימס ממשיך לחרוט את שמו בספרי ההיסטוריה של ה-NBA. לאחר שכבר עקף את קארים עבדול ג'באר בעונה שעברה והפך לשיאן הנקודות בכל הזמנים, חצה הבוקר (ראשון) את מחסום 40 אלף הנקודות - דבר שאף אחד, כמובן, לא עשה לפניו.

"אני עדיין מרגיש כמו איום על הפרקט, אני עדיין מסוגל לעשות את אותם הדברים שעשיתי לפני 10 ו-20 שנה", אמר קינג ג'יימס, שאמנם לא הצליח לנצח את דנבר ביום חגו, אך כן חווה עונה נהדרת מבחינה אישית - גם בגיל 39.

לברון היה זקוק לתשע נקודות כדי להגיע לנקודת הציון ההיסטורית. הזריקה הראשונה שלו היתה איירבול, אך את הרבע הראשון סיים בסופו של דבר עם חמש נקודות, ובתחילת הרבע השני כל הקהל נעמד על הרגליים, כשאחד הגדולים בכל הזמנים עבר את מייקל פורטר ושם את הכדור בטבעת.

לאחר מכן, בפסק הזמן שנלקח, נערך טקס קצר לציון 40 אלף הנקודות. לברון קיבל את כדור המשחק, זכה לתשואות, ובסיום אפילו הצטלם כמו אחרי משחק 100 הנקודות המפורסם של ווילט צ'מברליין (היום לפני 62 שנה):

אף שחקן פעיל עדיין לא הגיע ל-30 אלף נקודות בקריירה - הכי קרוב לשם הוא קווין דוראנט, עם 28,342 (מקום תשיעי בכל הזמנים). לפי אנתוני דייויס, אף שחקן גם לא יתקרב לחברו לקבוצה: "אפשר היה לחשוב שאולי סטפן קרי, עם יכולות הקליעה שלו, אבל לדעתי לא. לברון עדיין לא סיים, אז הפער רק יילך ויגדל. אני לא רואה מישהו שובר את השיא שלו".

ג'יימס עצמו דווקא מאמין שזה אפשרי: "יש בליגה המון שחקנים גדולים שיכולים לקלוע. אם הם יהיו בריאים וישחקו לאורך זמן, הם יכולים לעבור אותי. שיאים נועדו להישבר. בשלב מסוים חשבנו ששיא הטריפל דאבלים של אוסקר רוברטסון לעולם לא יישבר, ואז הגיע ראסל ווסטברוק, ונראה שגם ניקולה יוקיץ' ולוקה דונצ'יץ' יגיעו לשם".

עוד בוואלה!

לברון חצה את 40 אלף הנקודות - אך הפסיד ליוקיץ' ודנבר

לכתבה המלאה

לברון מעולם לא נכנס לליגה כסקורר, והוא עדיין מופתע שהלך לכזה. "מעולם לא חשבתי על שיא הנקודות", הודה, "זה פשוט קרה באופן טבעי. שיחקתי את המשחק בצורה הנכונה וזה קרה. אני עדיין עושה את זה, ואני עדיין יכול לקלוע, כך שאמשיך לזרוק עד שאפרוש".

ובכל זאת, כמו במשחק בו שבר את שיא הנקודות (מול אוקלהומה סיטי), כמו במשחק בו הגיע ל-30 אלף נקודות (סן אנטוניו), ל-35 אלף נקודות (ברוקלין), כמו במשחק בו עקף את מייקל ג'ורדן ברשימת קלעי כל הזמנים (דנבר), ובו עקף את קובי בריאנט (פילדלפיה) ואת קארל מאלון (וושינגטון) - גם הפעם הלייקרס הפסידו. "אמרתי לו בחדר ההלבשה שאולי כדאי שיפסיק לשבור את כל השיאים הללו, כי בכל פעם שזה קורה אנחנו מפסידים", התלוצץ דייויס. הלייקרס ירדו מנוצחים מול דנבר בפעם השמינית ברציפות, כולל את הסוויפ שחטפו בפלייאוף אשתקד, ושוב לא מצאו תשובות לניקולה יוקיץ'.

"מבחינתי הכי חשוב זה לנצח, ואני שונא לשבור שיאים בהפסדים", אמר לברון, "בעיקר מול קבוצה שמשחקת כל כך טוב. זה רגע מתוק-מריר. דנבר שולטת בנו, לא ניצחנו אותם כבר זמן מה. יש להם חמישה איומים על הפרקט, והאיום הכי גדול יכול לעשות הכל - יוקיץ'. זה מאוד מאתגר". כשנשאל האם יש תשובה אחת לאתגר שהוא ה-MVP לשעבר (35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים), השיב: "לא, אין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully