וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שיא היסטורי לשיא הרגש: המפגש החם בין מייק ג'יימס ורוביו

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 12:58

כוכב מונאקו זקוק ל-29 נקודות כדי להפוך למלך סלי היורוליג בכל הזמנים, אך הוא מתקשה באופן מסורתי מול ברצלונה ולא קלע כמות נקודות כזאת למעלה משנתיים. יריבו שב ליורוליג לראשונה אחרי קרוב ל-13 שנה, חבריו נלהבים: "גאון על הפרקט"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 1.3/ספורט1

29 נקודות - זה כל שנשאר למייק ג'יימס כדי לעקוף את ואסיליס ספאנוליס (4,427 נקודות) ולהפוך לשיאן הנקודות של היורוליג בכל הזמנים. כוכב מונאקו ינסה לעשות זאת כבר הערב (שישי), כשקבוצתו תפגוש את ברצלונה.

לפי "באסקטניוז", אם השיא אכן יישבר, המשחק יופסק לכמה רגעים וג'יימס יקבל את כדור המשחק, כששארית ההתמודדות תיערך עם כדור חלופי.

הסקורר האמריקאי קלע 13 פעמים ב-269 ההופעות שלו ביורוליג - פעם ב-20 משחקים, אך הפעם האחרונה שצלף כל כך הרבה נקודות במשחק בודד היתה לפני למעלה משנתיים, ב-1 בפברואר 2022, מול פנאתינייקוס.

האם הוא מסוגל לעשות זאת דווקא מול ברצלונה? לא בטוח: ב-16 המפגשים מול הקטלאנים נעצר על 13.3 נקודות בלבד, באחוזים רעים מאוד מחוץ לקשת (18 מ-72). הוא מעולם לא קלע למעלה מ-20 נקודות מול בארסה. אם לא ישבור את השיא הערב, ההזדמנות הבאה שלו תהיה מול הכוכב האדום בשבוע הבא.

שחקן מונאקו מייק ג'יימס. Roberto Finizio, GettyImages
לא יהיה פשוט. ג'יימס/GettyImages, Roberto Finizio

הראשון שאחז בשיא הנקודות של היורוליג בעידן המודרני הוא אלפונסו פורד. גרגור פוצ'קה עקף אותו, ולאחר מכן החזיקו בשיא מרכוס בראון ולואיס סקולה. לאחר שבראון פרש השתלט חואן קרלוס נבארו על השיא, בו החזיק מנובמבר 2011 עד ינואר 2020, עקף עלה ואסיליס ספאנוליס למקום הראשון. אגב, גם נאנדו דה קולו (4,383) לא רחוק מכוכב העבר היווני.

העיניים לא יופנו רק אל ג'יימס הערב - בצד השני של הפרקט יעלה ריקי רוביו, למשחק יורוליג ראשון זה קרוב ל-13 שנה. הרכז הוותיק שותף פעמיים בנבחרת ספרד במוקדמות היורובאסקט והתחיל להסיר חלודה, כשרוג'ר גרימאו אופטימי: "הוא מביא מוסר עבודה וצניעות לסגל שלנו. אנחנו, הצוות המקצועי, צריכים למקסם את היכולות שלו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ריקי רוביו באימון ברצלונה. LLUIS GENE/AFP, GettyImages
חיזוק משמעותי לקו האחורי של ברצלונה. רוביו/GettyImages, LLUIS GENE/AFP

חברו לקו האחורי תומאש סאטרונסקי הוסיף: "הוא שחקן מיוחד, רכז שמשפר את כל היתר. הוא לא שיחק הרבה זמן וצריך לשפר דברים מדי יום, אבל הוא במקום טוב כרגע. אפשר לראות שהוא גאון, הוא רואה דברים שלאחרים הם מסובכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully