וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעתו של שחקן העבר גיז'רמו ישראלביץ' נגד מכבי תל אביב

1.3.2024 / 11:34

הארגנטינאי פנה לבית הדין האזורי לעבודה בדרישה לקבל פיצויי פיטורים, אך עורכת הדין יעל רובינשטיין ממשרד מטרי, מאירי, וכט ושות' יצאה מהמשפט עם ידה על העליונה

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:3 על מכבי יפו בשמינית גמר גביע המדינה/ספורט1

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את תביעתו של שחקן העבר של מכבי תל אביב, גיז'רמו ישראלביץ'. שבע שנים לאחר שסיים לשחק במכבי תל אביב, הגיש ישראלביץ' תביעה לבית הדין לעבודה בדרישה לשלם לו פיצויי פיטורים בנוסף לסכומים ששולמו לו על פי ההסכם עליו חתם עם המועדון.

המועדון טען כי מדובר בשחקן שחתם על הסכם העסקה בעלות של קרוב ל-7 מיליון שקלים, שהשתכר סכומי עתק וידע היטב מה תנאי העסקתו, כי ההסכם קיבל את אישור משרד העבודה וכי הוא אינו זכאי לכל תשלום נוסף שהוא מהמועדון.

גיז'רמו ישראלביץ' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הפסיד בתביעה. גיז'רמו ישראלביץ'/קובי אליהו

כאמור, בית הדין לעבודה קיבל את עמדת מכבי תל אביב ופסק לזכות המועדון. בבית הדין נקבע כי ישראלביץ' אינו זכאי לכל תשלום נוסף מעבר למה שהוסכם איתו ולמעשה הכיר בכך ששחקן כדורגל המרוויח שכר כה גבוה, אינו "עובד מוחלש" ומתח ביקורת על התנהלותו של ישראלביץ'. השופטת אופירה דגן-טוכמכר ציינה בפסק דינה כי עצם הגשת התביעה על ידי ישראלביץ', בדרישה לקבלת כספים נוספים וזאת לאחר שהסכים לתנאי העסקתו ולכך שמדובר בעסקת חבילה כוללת - אינה מתיישבת עם חובת תום הלב ביחסי עבודה.

בית הדין לעבודה קבע כי יש לכבד את הסכמת הצדדים ואת ההסכם שנחתם ביניהם כלשונו, וכפי שאושר על ידי משרד התמ"ת. נקודת המוצא שלו בקביעה זו, הייתה כי כאשר משרד התמ"ת בחן ואישר את הסכם השחקן, עמדו לנגד עיניו, בין היתר, השיקולים הבאים: משך ההסכם לתקופה מוגבלת, קצרה יחסית וקצובה, תנאי שכר גבוהים עשרות מונים מהשכר הממוצע במשק וכן החשיבות שבהיצמדות לנורמות המקובלות בענף הכדורגל, במישור הבינלאומי. לפיכך קבע בית הדין לעבודה כי אין מניעה לכלול את פיצויי הפיטורין בשכר השחקן.

עורכת הדין יעל רובינשטיין ממשרד מטרי, מאירי, וכט ושות' ייצגה את מכבי תל אביב בתביעה שכשהעד המרכזי מטעם המועדון היה סמנכ"ל הכספים תומר שמואל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully