וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרץ הגיע, ובמכבי תל אביב שוב מפנטזים על הפלייאוף

1.3.2024 / 7:31

אלבה ברלין החלשה לא היוותה יריב לצהובים שחזרו להאמין ש"בריצה טובה אפשר לסיים במקום השישי". הסדרה הנוחה של המשחקים וההיסטוריה מהחודש המקביל בשנים הקודמות מוסיפה אופטימיות, בולדווין יודע: "אם נמשיך ככה בהגנה, נוכל לסיים במקום טוב"

קליפ סיכום השבוע, 29.2/ספורט1

1. מכבי תל אביב חזרה אמש (חמישי) בצורה מרשימה לחלק האחרון של העונה ביורוליג כשהביסה 71:106 את אלבה ברלין במרצדס-בנץ ארינה. הצהובים חזרו למאזן חיובי בזכות הניצחון של 14 ניצחונות מול 13 הפסדים, וחזרו להאמין ביכולתם להיכנס בסוף העונה ישירות אל הפלייאוף.

החבורה של עודד קטש, נטולת רומן סורקין הפצוע, התנפלה על אלבה החלשה מפתיחת המשחק, ברחה ליתרון 15:27 אחרי רבע ובמחצית כבר הובילה ב-19 הפרש, בעיקר בזכות יכולת נהדרת של בונזי קולסון וג'יימס ווב. במחצית השנייה הפער רק עלה וגדל, כשהוא מתקרב ל-40 הפרש ויכל להגיע למחוזות היסטוריים, כשבסוף הוא נעצר על 35 הפרש, שיא מועדון לניצחון חוץ ביורוליג.

ווב הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות עבור הצהובים עם 17 נקודות, כשוויד בולדווין מוסיף 16 נקודות ומוביל את שחקני מכבי במדד עם 16. עשרה שחקנים קלעו עבור הצהובים, כשמכבי מסיימת ערב לא מדהים מחוץ לקשת עם 9 שלשות ב-36 אחוזים, אבל עם 33 מ-40 מרשימים ל-2 נקודות ו-29 אסיסטים מול 9 איבודי כדור בלבד.

"אנחנו יודעים מה עומד לפנינו, הגענו לחודש מרץ מהמקום העשירי, ואנחנו צריכים חודש מרץ טוב כדי להיכנס לפלייאוף ממקום טוב", אמר בולדווין בסיום המשחק, "אנחנו אחת הקבוצות היותר טובות בהתקפה בליגה, הבעיה שלנו הייתה בהגנה, אם נמשיך את זה בשבעת המשחקים האחרונים של העונה, נהיה במצב טוב".

ג'יימס ווב שכאמור הצטיין הוסיף: "התרכזנו לפני המשחק בלשחק הכי טוב שאנחנו יכולים. אנחנו בריצה האחרונה של העונה, צריך לתת את כל מה שיש, ביצענו את תוכנית המשחק בצורה טובה. כולם היו ממוקדים בהגנה, היו לנו גם ירידות, אבל שיחקנו הגנה קבוצתית טובה. היה לנו ערב לא קל בריבאונד, אבל בכללי עשינו עבודה טובה. אנחנו יכולים לקחת ביטחון מהערב, אבל אנחנו יודעים שז'לגיריס במשחק הבא יהיה משחק קשה, הם שיחקו טוב לפני הפגרה, נצטרך להיות טובים הגנתית והתקפית".

ג'יימס ווב, ג'וש ניבו, שחקני מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
"צריך לתת את כל מה שיש". ווב/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

2. אל המשחק אמש הגיעה מכבי תל אביב עם רצף של שלושה הפסדי יורוליג, דבר שהיה אמור להשפיע על הביטחון של הקבוצה, אבל העובדה שלא שיחקה שלושה שבועות במפעל הביאה אותה גם טעונה כדי לחזור למסלול הניצחונות וגם עם ביטחון אחרי סדרה טובה של משחקי ליגה, כולל ניצחונות גדולים בדרבי ועל הפועל ירושלים.

"רוב הקבוצות הגיעו למחזור הזה של היורוליג בלי אף משחק בשבועיים האחרונים, ומעטות מהן זכו בגביעים בשבוע הגביע שבא לפני הנבחרות, אנחנו בין הקבוצות שהגיעו לנקודה הזאת במומנטום היותר טוב", סיפר אחד מאנשי מכבי אמש, "הדבר הכי חשוב שהצגנו במשחק הזה היה הרוח. אנחנו מניחים שהיינו מנצחים את אלבה כך או אחרת, פערי הרמות גדולים, אבל הדרך, הדומיננטיות שלא הצגנו בהרבה משחקים העונה, זה דבר חשוב מאוד לקראת החלק המכריע של העונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקני מכבי תל אביב כדורסל. אודי ציטיאט
אופטימיות בצהוב/אודי ציטיאט

3. הניצחון על אלבה היה הראשון בסדרה של חמישה משחקים נוחים עבור הצהובים על הנייר. בשבועות הבאים ביורוליג תפגוש מכבי את ז'לגיריס קובנה במשחק בית בבלגרד, הכוכב האדום בלגרד במשחק לא פשוט בשטארק ארינה, משחק ביתי נוסף ביורוליג נגד וילרבאן ותסיים נגד באיירן מינכן בחוץ. המשותף לכל הקבוצות הללו הוא העובדה שאיבדו סיכוי ריאלי להיכנס לפלייאין, ואם עדיין לא איבדו את הסיכוי, עד המשחק נגד הצהובים הוא אמור להיגמר.

"על הנייר, אנחנו נמצאים בסדרה היותר נוחה של המשחקים. מלבד המשחק נגד ברצלונה, מחזור לסיום, אנחנו לא פוגשים אף קבוצה מהגדולות של היורוליג", סיפרו במועדון עוד לפני המשחק נגד אלבה, "אנחנו יודעים שאם נעשה את העבודה שלנו, ניכנס לכל הפחות ממקום גבוה בפלייאין. זה נראה עוד מוקדם, אבל אפשר בריצה טובה גם לקחת את המקום השישי ולהיכנס ישירות לפלייאוף".

בעונה שעברה הצליחה מכבי תל אביב בחודש מרץ, אליו נכנסה בסיום הניצחון על אלבה, לנצח בשישה מתוך שבעה משחקים בדרך לפלייאוף. גם בעונת 2021/22 הצהובים סיימו מרץ נהדר עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
לו"ז נוח מאוד. קטש/דני מרון

4. מי שכאמור לא היה אמש על הפרקט היה רומן סורקין. הסנטר שנפצע בניצחון של נבחרת ישראל על פורטוגל החל בתהליך ההחלמה שלו מהפציעה ברצועות הברך, כשבמועדון מקווים שיוכל לחזור לפעילות עוד לפני סוף חודש מרץ, ויוכל לתרום במשחקי סיום העונה הסדירה.

במכבי סיפרו בימים שלפני המשחק נגד אלבה כי יצטרכו לדעת להסתדר ללא היתרון שסורקין מביא להם על הפרקט, והאפשרות לשחק עם שני גבוהים, כשהמשחק בברלין לא היה קנה מידה אמיתי שכן הצהובים קלעו באחוזי קליעה מצוינים ל-2 נקודות, ועדיין לקחו רק 7 ריבאונדים בהתקפה נגד קבוצת ריבאונד הגנה חלשה מאוד. במועדון הודו כי בתקופה הקרובה יהיו להם כמה מבחנים רציניים יותר בתחום הזה, ושם יצטרכו לדעת לחפות על חסרונו של הסנטר הישראלי.

רומן סורקין מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
חבריו הסתדרו בלעדיו. סורקין/אודי ציטיאט

5. בצד השני של הערב הנהדר של מכבי תל אביב עמדה לה אלבה ברלין שממשיכה בעונה החלשה מאוד שלה. תחת ישראל גונזאלס אלבה הפכה בשנים האחרונות לקבוצה החלשה ביורוליג ביחד עם וילרבאן, וההופעה החלשה אמש הייתה עוד דוגמא לחוסר התחרותיות שהיא מציגה.

בימים בהם בהנהלת המפעל שוקלים שינויים, מה שממשיך לעמוד לזכותה של אלבה הוא השוק שהיא מייצגת, אבל בכל הנוגע לכדורסל, הפרויקט לא מתרומם וגם ברמה של הליגה הגרמנית הקבוצה מזנבת לא רק בבאיירן מינכן, אלא העונה גם בקבוצות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully