וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד בגניבת התיק שהכיל מידע על סידורי אבטחה באולימפיאדה

צפירת הרגעה: משטרת פריז עלתה על עקבותיו של הגנב מהרכבת. מדובר באדם שלא ידע מה תכולת התיק והורשע בעבר בעבירה דומה

דריבל, 28.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

משטרת פריז עצרה אמש (רביעי) חשוד בגניבת תיק שהכיל מידע רגיש בנוגע לסידורי האבטחה באולימפיאדת 2024. התיק נגנב בתחנת הרכבת Gare du Nord ביום שני בערב, כשהיה ברשותו של מהנדס מעיריית פריז. הוא הכיל לפ טופ ודני דיסק און קי שהכילו מידע שעסק באבטחת צירים - כבישים ונהרות - במהלך המשחקים.

מהחקירה עולה שאותו עובד מאגף התחבורה של העירייה, עלה על הרכבת באחת התחנות המרכזיות בפריז ושם את התיק במתקן שמעל ראשו. כשהוא התכונן לרדת מהרכבת, הוא גילה שהתיק נעלם. הוא מיהר להגיש תלונה למשטרה.

אחרי כיומיים מתוחים, המשטרה הצליחה לאתר חשוד בגניבה. עד מהרה התברר שמדובר באדם שכבר הורשע בגניבה של תיק מהרכבת ב-2023. הוא נעצר בתחנת הרכבת, אולי בזמן שתכנן גניבה נוספת. גם התיק נמצא והתברר שהגנב לא ידע מה התכולה שלו ולא פעל כדי להוציא לפועל תכנית טרור.

ניידת משטרה, פריז. Aurelien Meunier, GettyImages
ניידת משטרה, פריז/GettyImages, Aurelien Meunier

במקביל לתכנונים הספורטיביים, כוחות הביטחון בצרפת כולה נערכים באופן מיוחד לאבטחת המשחקים האולימפיים. "הסכנה העיקרית שאנחנו לוקחים בחשבון היא פיגוע טרור. לצערנו זה משהו שאנחנו חייבים להיערך אליו", אמר לפני כמה חודשים תומא קולומב, מהוועדה המארגנת.

האולימפיאדה תתחיל ב-26 ביולי ותסתיים ב-11 באוגוסט. בכל אחד מ-16 הימים הללו, יהיו 17-22 אלף שוטרים ומאבטחים פעילים, כשאליהם יצטרפו כוחות של המשטרה החשאית. בטקס הפתיחה יהיו נוכחים 2,000 שוטרים באצטדיון וברחבי פריז יוצבו 30 אלף נוספים.

השוטרים ברחבי צרפת כבר יודעים מזה זמן רב שבקיץ 2024 הם הולכים לעבוד שעות נוספות, אבל זה לא מספיק. בינתיים נשכרו מבעוד מועד שירותיהן של קרוב ל-40 חברות אבטחה פרטיות, שמתמחות בנושאים שונים. כך למשל, חלק מהמיקוד של הוועדה המארגנת הוא במניעה של מתקפת סייבר במהלך המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully